Mededeling

Collapse
No announcement yet.

geelgors samen met europeese sijs in voliere

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• geelgors samen met europeese sijs in voliere

Hallo,

Korte vraag.

Kan in een gezelschapsvoliere een koppel geelgorzen en een koppel europeese sijzen samen ?
    Dit ivm de kleur overeenkomsten.

Dank je voor de medewerking.

gr.Bob

Hallo,

Ik zou die geelgorsen er niet bij zetten.
    Buiten het kweekseizoen gaat dat goed maar in de kweek wordt de geelgorsman erg agressief naar vogels met geel/groen in het verenkleed zoals sijs, groenling, europese kanarie etc etc met vaak dodelijke gevolgen.

GR BB

Opmerking

Yep,zo is dat.

Greetings Lucky

Opmerking

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Navigator
          Hallo,

Korte vraag.

Kan in een gezelschapsvoliere een koppel geelgorzen en een koppel europeese sijzen samen ?
          Dit ivm de kleur overeenkomsten.

Dank je voor de medewerking.

gr.Bob
          normaal gesproken niet,maar ook ik ken gevallen dat het wel ging (gezelschapsvoliere) ,alles heeft te maken met grote van voliere , aankleding, medebewoners etc.
          echter niet 1 van die gevallen was de combinatie gemaakt met de sijs. ( zal wel een reden hebben denk ik ).
          als ik jouw advies moest geven dan zou ik zeggen: doe het maar niet.

Opmerking

wk tours.

daar was gebrield met ringen van putters ze . zelf is er iemand geschorst voor 5 jaar , voor fraude met ringen. die waren een Y. groot erin klein eruit. is dat dan eigen kweek???.. waren ala italia . er waren wel maar 2 winterkonings. weet zeker.. vriend was daar 10 dagen . medaar.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door medaar
              daar was gebrield met ringen van putters ze . zelf is er iemand geschorst voor 5 jaar , voor fraude met ringen. die waren een Y. groot erin klein eruit. is dat dan eigen kweek???.. waren ala italia . er waren wel maar 2 winterkonings. weet zeker.. vriend was daar 10 dagen . medaar.

Opmerking

hobie

ik heb al ondervonden dat geelgorzen heel agressief zijn tegen jonge vogels van ander vinken
                alle bij mij toch

Opmerking

Bij mij geen enkel probleem met sijzen (meerdere) en een koppel geelgorzen bij elkaar. Geelgorzen hebben nu vijf eitjes en ook een koppel sijzen zit te broeden. heb er nog nooit problemen mee gehad. Is wel een wat grotere voliere met planten. In het verleden wel problemen gehad met groenling en geelgors. Dat was wel regelmatig vechten in de broedtijd.
                  Marc

Opmerking

Working...
                  X