Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bourks Fallow Man/Pop

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Bourks Fallow Man/Pop

Heey

Mn vader heeft het geluk gehad om tot nu toe al 3 bourksparkieten fallow ( geelvleugels) op Stok te krijgen uit 3 broedrondes..

Maare Hoe kan je zien bij de geelvleugels of dat het een man of een Pop is??

Laat het ff weten.

Mvg. Gijsbert struik

Fallow Bourkes

Gijsbert,

Ook bij de fallows kun je verschil in man en pop zien aan het blauwe voorhoofdsbandje, dat alleen de man heeft. Bij de fallows zijn de poppen geler dan de mannen. De poppen hebben ook in de wildkleur al een wat lichter bruin pigment dan de man en dat verschil zie je bij de fallows nog duidelijker.
    Ik doe er een plaatje bij waarop het verschil volgens mij goed kunt zien. De voorste vogel, de meest gele is de pop en de achterste is de man. Dit is de mutatie pale-fallow. Er is ook nog een bronze-fallow mutatie die donkerder van kleur is.

Wat voor kleur hebben de ouders?

Piet
    Bijgevoegde Bestanden
    mvrgr

Piet

Opmerking

eey bedankt..

Maar de De ouders zijn Allebei Opaline, en ze hebben allebei ook al geel in de vleugels, vooral de pop die heeft hele lichte grijze vleugels met al veel geel erin.

Maar de Geelvleugels op uw foto zijn wel anders als de onze.. In het fotoalbum op de Site Staat er een foto van de onze..

Mvg. Gijsbert

Opmerking

bourkes

Misschien zou een foto van het ouderpaar nog wat kunnen verduidelijken.

Als ik de foto(van 1 van de jongen neem ik aan) op deze website bekijk dan is dat een opalinelutino(soms ook foutief rubino genoemd). Als beide ouders dat lutino uiterlijk niet laten zien dan moet het bij de man vandaan komen. Lutino vererft geslachtsgebonden en dat betekent o.a. dat alleen de man daarvoor split kan zijn.
        U schrijft dat de pop lichtgrijze pennen in de vleugels heeft. Dat lijkt op fallow. De pop zou dan mooi helder roze moeten zijn met lichte vleugeltekening.

De benaming geelvleugel ken ik niet. We proberen in de naamgeving zoveel mogelijk de mutaties te noemen die de vogels laten zien.

groeten

Piet
        mvrgr

Piet

Opmerking

even de foto opgezocht;

volgens mij een lutino
          en geen fallow
          of heb ik de verkeerde foto
          Piet

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Piet Witteman
            even de foto opgezocht;

volgens mij een lutino
            en geen fallow
            of heb ik de verkeerde foto
            Piet

Het is wel de goede foto.

Opmerking

dan is het een lutino en geen fallow
              Piet

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Piet
                Misschien zou een foto van het ouderpaar nog wat kunnen verduidelijken.

Als ik de foto(van 1 van de jongen neem ik aan) op deze website bekijk dan is dat een opalinelutino(soms ook foutief rubino genoemd). Als beide ouders dat lutino uiterlijk niet laten zien dan moet het bij de man vandaan komen. Lutino vererft geslachtsgebonden en dat betekent o.a. dat alleen de man daarvoor split kan zijn.
                U schrijft dat de pop lichtgrijze pennen in de vleugels heeft. Dat lijkt op fallow. De pop zou dan mooi helder roze moeten zijn met lichte vleugeltekening.

De benaming geelvleugel ken ik niet. We proberen in de naamgeving zoveel mogelijk de mutaties te noemen die de vogels laten zien.

groeten

Piet
                Piet heeft gelijk, het kan geen lutino zijn als beide ouders Opaline (roze) zijn de jongen moeten dan ook 100% Opaline zijn, in combinatie met Lutino geeft dit Opaline-Lutino popjes.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door bozzee
                  Piet heeft gelijk, het kan geen lutino zijn als beide ouders Opaline (roze) zijn de jongen moeten dan ook 100% Opaline zijn, in combinatie met Lutino geeft dit Opaline-Lutino popjes.
                  De Moeder heeft is heel licht grijs/bruin in de vleugels met al veel geel erin, en de man is hele donkere met ook al geel in de vleugels..

maar als ik het dus goed begrijp is het een Opaline-Lutino en is het alijd een pop..??

Opmerking

fallow bourke

die foto van ene Piet dit is wel een zeer fraai koppel pale fallow's, kan ik het adres van deze kweker krijgen , hier wil ik er wel een par van !
                    Jan de nijs

Opmerking

Bourkes

Beste Jan de Nijs,
                      het is niet gebruikelijk om via dit forum adressen uit te wisselen maar je zou er ook niets mee op schieten want de betreffende kweker heeft die vogels niet meer. Jammer want hij had best fraaie bourkesparkieten.
                      Ik heb hem zelf ook al een tijdje niet meer gezien.
                      mvrgr

Piet

Opmerking

Working...
                      X