Ik las zojuist ergens dat je bij dwergpapagaaitjes de eieren niet mag aanraken om te schouwen klopt dit?
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
mag je eiere aanraken om te schouwen
Collapse
X
-
Je kunt op de 5e dag zeg maar nog niet aan buitenkant zien wel of niet bevrucht is
Bij bijv kanaries doe je eitjes wissele voor kunst ei en kun je ook schouwe met lamp en eitjes komen uit
Nu is t zo dat bij een koppel dit jaar eitjes had en ze geschouwd heb tegen lampje er waren 2bevrucht maar niet uitgekomen kan dit Zijn omdat met vingers eraan ben gekomen?
Opmerking
-
kls de eieren zijn bevrucht zie dat meteen in het nest al, omdat ze donkerder zijn.
Een zeer juist advies van een ervaren kweker en gaat dus ook op bij een ervaren/gevorderde kweker een aspirant kweker zal dit moeten leren door veel nesten te bekijken.
Ik nam bij de nigrigenissen soms wel de eieren eruit meestal als ik dacht wat vuil of beschadiging te zien en in het begin natuurlijk om ze te schouwen en dan bijvoorbeeld uit je handen te laten vallen, toen heb ik dus maar een schouwlamp in de vorm van een pen aangeschaft en dan kun je de eieren schouwen en ook gewoon in nest laten liggen.
Het niet uitkomen van bevruchte eieren kan zoveel oorzaken hebben zelfs het in de handen nemen van als je handen maar vuil genoeg zijn.(hoeft niet zichtbaar vuil te zijn)Henk Dijkkamp
Ik weet niet alles maar doe mijn best.
Opmerking
Advertentie
Collapse
Opmerking