Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Fruit

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Fruit

Hallo,

Het verstrekken van fruit aan de vogels is belangrijk heb ik vernomen. Ik heb alleen het idee, dat mijn vogels niets of nauwelijks fruit opnemen. Het fruit wordt snel bruin, en droogt ook snel uit. Wat voor fruit kan ik het beste geven? En hoe kan ik het fruit geven?

Ik hoor het graag....
    Ruben

eerst is het handig te weten welke vogels je hebt.

Opmerking

Om vogels te leren fruit (en groenten) te eten kun je het fijngesnipperd of gesneden door het zaad mengen een paar keer. Heel vaak pakken ze dan toch een beetje en als het smaakt zullen ze het steeds makkelijker opnemen.
      Appel rasp ik wel eens door het eivoer, net als wortel, zo eten ze het vaak wel.
      Groet Ton,
      www.allevogels.nl

Opmerking

Fruit

Ik heb afrikaanse prachtvinbken. Waaronder blauwfazantjes, vuurvinken en goudbuikjes.

Jouw manier, Ton, spreekt mij aan. Het fruit door het voer mengen. Mandarijn bijvoorbeeld is erg moeilijk te geven, denk ik. Het is niet te raspen en droogt snel uit. Zijn er nog andere mogelijkheden?
        Ruben

Opmerking

Zeker met zachtsnavelen zou ik voorzichtig zijn met citrusfruit. Het verhoogt de opname van ijzer met ijzerstapeling tot gevolg!
          Appel, komkommer etc is prima

Opmerking

Zachtsnavelen = softbills = insecten en vruchteneters.

Opmerking

wat bedoel je met zachtsnavels dat ze dan gou te veel nemen of ?
              mvg roy (vogelfreak)
              kijk ook eens op mijn site www.roy-vogels.nl

Opmerking

Working...
              X