Mededeling

Collapse
No announcement yet.

supplement aminozuren

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

Pieters

HansvdWeerdhof zei;

Dus v.w.b. dit onderwerp: ik ben zeer geintresseerd in de informatie die (bijvoorbeeld) Briek hierover kwijt wil en niet zo heel erg geintresseerd in het feit dat een niet ervaringsdeskundige iets roept van: Ach joh, hou alsjeblieft op over ... want dat is allemaal niks.
    Als een ander het niks vindt is dat wat mij betreft prima, maar PROBEER een forum aantrekkelijk te houden door een ander de ruimte te geven om met zijn verhaal te komen, zonder dus met een ongenuaceerd en dus voor de discussie nogal demotiverend antwoord te komen.

Opmerking

Opmerking

@Hans, ik denk dat door de link die RobK in zijn topic heeft geplaatst u nu genoeg gegevens hebt.

Inderdaad het is een fijn wit poeder die ik gewoon meng door mijn zelf- gemaakt eivoer.

Groetjes Briek.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door briek
          @Hans, ik denk dat door de link die RobK in zijn topic heeft geplaatst u nu genoeg gegevens hebt.

Inderdaad het is een fijn wit poeder die ik gewoon meng door mijn zelf- gemaakt eivoer.

Groetjes Briek.
          Ik zou niet weten Briek of er zo genoeg gegevens zijn.
          Van bevriende zijde heb ik vernomen, dat de eiwitten in Pieters Eiwit 90
          voor het grootste gedeelte bestaan uit
          Eiwitten uit melk,zoals wei en caseine en dus niet uit eiwitten uit ei.
          Vr.groeten van
          Antoni

homepage:
          http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Zwartkopje
            Is hier toch sprake van een gemengde voliere?

Ik merk dat je nog veel niet weet, zoals gezegd je zit teveel in het kanariehoekje te denken.
            Ga niet alles uitleggen maar als je denkt omdat er standaard mengsels in het schap staat dat het allemaal werkt(dus dat geloof je wel??) .
            Jij hoeft niet alles uit te leggen. De meeste vogels en dan heb ik het niet over kanaries,waar je aan refereert, worden al langer gekweekt/gehouden dan jij leeft.

Deze topic betreft echter het Eiwit 90 van Pieters.
            Laat daarover je gedachten eens gaan en laat ons dan weten,wat de daarin gebruikte eiwitten (grotendeels afkomstig uit melk) voor de vogels kan betekenen(ook op de lange termijn) en of dit soort eiwitten eigenlijk op de 1ste plaats(eiwitten uit ei) zouden moeten
            staan i.p.v. op de 3de plaats na de eiwitten uit insecten.

Let wel ik ben geen voedseldeskundige en ben dus benieuwd.
            Vr.groeten van
            Antoni

homepage:

Opmerking

Er zijn vele, succesvolle, kwekers van europesen die melkafgeleide eiwitten met succes gebruiken.(yoghurt met zuur laten stremmen).
              Zoals genoemd, gaat het om de aminozuren, in principe maakt het dan niet uit waaruit ze komen.
              Het is wel aan te nemen dat het aminozuurpatroon van een ei dichter bij dat van een vogel ligt dan bij melk. Echter, het zou zo maar kunnen dat de behoefte voor een nestblijver("kooi"vogel) anders is dan bij een nestvlieder(kippe-ei) etc etc. Daarnaast heb je snelle groeiers(zeg maar de open nest broeders) of de wat langzamere (gesloten nestbroeders)

Opmerking

Dierlijke Eiwitsupplementen in de Opfok

Voor degenen,die verder zijn geinteresseerd in de Dierlijke Eiwitsupplementen in Opfok van Zaadeters, verwijs ik naar een artikel verschenen in
                "De Witte Spreeuwen" Jaargang 59 -nummer 1-januari 2009 met als Auteur de Heer Ivan Lievens.
                Daarin wordt uitgebreid ingegaan op de diverse eiwitten van ei,insecten,vis en melk.

Dierlijk eiwit in opfok(voor zaadeters) op een rijtje respectievelijk:

a) ei-proteine
                b) insecten-proteine
                c) vis-proteine
                Vr.groeten van
                Antoni

homepage:

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Zwartkopje
                  Tja, waar kennen we die naam ook al weer van?
                  Wat jij persoonlijk tegen De heer Ivan Lievens hebt is totaal niet interessant
                  voor de topic.
                  Het gaat om het artikel,waarvan ik me niet kan ontrekken aan het feit,dat het voor
                  menig vogelliefhebber duidelijkheid geeft inzake eiwitten,zodat hij weet wat hem te doen staat.
                  Een absolute aanrader ,heel leerzaam en geschreven door een ter zake kundig persoon met de nodige ervaring.
                  Vr.groeten van
                  Antoni

homepage:

Opmerking

Hmm, je verhalen beginnen een contra dictio in termino te worden.
                    Maar goed iedereen weet elke poster op waarde te schatten.

Opmerking

Lees dat artikel nou maar.Daar kan ook jij nog wel wat van opsteken.
                      Vr.groeten van
                      Antoni

homepage:

Opmerking

Interesante discussie
                        Echter er zijn eiwitten en eiwitten, en niet alle eiwitten kunnen efficient benut worden door het organisme.
                        Daar heb je aminizuren voor nodig die het eiwit omzet (opsplitst), zodat het door het lichaam kan worden opgenomen.
                        De slechste eiwitten komen van melkprodukten (melkdiveraten) en zijn bijna waardeloos omdat ze niet opgenomen kunnen worden als er geen goed aminozuurpatroon eraan gekoppeld wordt of anders gezegd verteerbaarheid.
                        De rest van deze eiwitten gaan weer via de natuurlijke stoelgang naar buiten en belasten de nieren en lever.
                        De plantaardige alsmede (dierlijke- viseiwitten en de ei-eiwitten) worden beter opgenomen en benut door het dierlijklichaam.
                        Dus een hoogeiwit percentage zegt geen bal, de biologisch benutbaarheid zegd meer en daar heb je ook wat aan . Gebruik dan volvette getoaste soyameel,eiwitpercentage van 55% en biologisch benutbaarheid.
                        Vandaar dat een eitje met beschuit aangevuld met multivitamine mineraalcomplex nog steeds ongevenaard is .

Dit is dus de beknopte uitvoering van 25 jaar melkeiwit casinaten gelul.

Lijkt er toch op dat ik me bij Antoni aansluit terwijl ik nog nooit het artikelverwijzing heb gelezen, omdat ik niet geabonneerd ben.
                        ---------------------------------------------------------------------------------------------------
                        "De Witte Spreeuwen" Jaargang 59 -nummer 1-januari 2009 met als Auteur de Heer Ivan Lievens.
                        ---------------------------------------------------------------------------------------------------
                        Ik praat hier dus overduidelijk over die melkprodukten casinaten, de andere eiwitten plantaardig, ei-eiwitten en dierlijke eiwitten zijn duidelijk beter inzetbaar.

Liever een late dan geen reactie op dit onderwerp.

M.v.g. Peter

Opmerking

Working...
                        X