Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Appelazijn

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

Beste forum leden,
    en dan vooral de felle tegenstanders van appelazijn gebruik.
    Ik betwijfel niet eens dat zonder gebruik van appelazijn het mogelijk is om een kern gezond vogelbestand te hebben. Maar dat wil toch niet zeggen dat het gebruik er van dan slecht of zonder werking is. Het een sluit het ander toch niet uit.

*Het eten van veel fruit is gezond voor de mens zegt men toch? Maar ik ken veel mensen die geen of nauwelijks fruit eten en kern gezond zijn.
    Dit wil toch niet zeggen dat veel fruit eten ongezond of nutteloos is!!!

*Het geven van maagkiezel en grit aan vogels kan toch niet als slecht bestempeld worden. Omdat ik mensen ken die dit nooit aan hun vogels ter beschikking stellen en toch een kern gezond vogelbestand hebben.

*Het voeren van groenvoer en div. onkruiden is toch niet slecht en nutteloos omdat ik meerdere kwekers ken die nooit onkruid en groenvoer verstrekken en toch de nodige jonge vogels kweken. En waarbij het bestand net zo gezond is als bij mij.

Kan noch tich voorbeelden geven.

Ik denk dat het gebruik van zurings produkten kan en het heeft dan ook enkele voordelen voor de vogels. Het kan natuurlijk ook zonder. Dat is toch ieders eigen keus. Schijnbaar kunnen sommige dit niet accepteren en willen ze hun mening doordrukken, jammer. Wat mij betreft is dit einde discussie welles / nietes gebruik appelazijn. Ik gebruik het en blijf het gebruiken.

Greetings Lucky

Opmerking

Hele plaatje bekijken.

Denk dat je dan ook de rest van de voeding van elke kweker moet weten,om van een bepaald ding uit te gaan lijkt me ook geen vergelijking.Zijn je vogels in een goede conditie dus levendig en de mannen fluiten dan is dat wat je geeft goed,heb de laatste jaren meerdere mensen gesproken en dat appelazijn zou goed werken en een jaartje later gebruiken ze het niet meer.Dus denk ik dat als er iets aan je vogels mankeerd, je bent niet tevreden over de conditie moet je het hele voederschema bekijken en niet aan een product vastklampen,ben geen voor of tegenstander heb het nog nooit gebruikt omdat ik vind dat mijn vogels er zonder goed uitzien.

Opmerking

Ja Rob 2,
        je hebt gelijk bij de een past het en de ander heeft er geen baat bij het gehele plaatje moet kloppen.
        Ik stoor me alleen aan mensen die nooit het produkt gebruikt hebben. Dus geen ervaring er mee hebben. Het dan afkeuren en als onnodig en niet werkend bestempelen.

Greetings Lucky

Opmerking

Natuurlijk moet het hele plaatje kloppen.
          De appelazijn enz. werd destijds aangeraden door een vogelarts voor
          vogels die last hadden van een schimmel.
          Ik meen te weten,dat daarbij werd geadviseerd de ruimte waarin de vogels
          verbleven goed door te luchten.
          Het ging dus om vogels die ziek waren en werden door waarschijnlijk de
          omstandigheden in het vogelverblijf.
          Daar zit hem volgens mij de kneep.
          Goed doorluchten dus die volieres en vogelkamers en regelmatig degelijk schoonmaken/kuisen.
          Vr.groeten van
          Antoni

homepage:
          http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

Opmerking

Ik ken veel liefhebbers die zweren bij het geven van appelazijn. Vooral liefhebbers van europese vogels en duiven liefhebbers zijn hier van overtuigd.
            Het is bij duiven vooral werkzaam tegen trichomonase.
            Hierbij weet ik van vogelhouders die vroeger regelmatig moesten kuren met medicijnen, dit nu niet meer doen maar in de plaats appelazijn geven.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door romain
              Ik ken veel liefhebbers die zweren bij het geven van appelazijn. Vooral liefhebbers van europese vogels en duiven liefhebbers zijn hier van overtuigd.
              Het is bij duiven vooral werkzaam tegen trichomonase.
              Hierbij weet ik van vogelhouders die vroeger regelmatig moesten kuren met medicijnen, dit nu niet meer doen maar in de plaats appelazijn geven.
              Zo ver ik weet geven de liefhebbers van europese vogels hoofdzakelijk
              citroenzuur.
              Ik dacht zoiets van 1/2 gram per liter water.
              Vr.groeten van
              Antoni

homepage:

Opmerking

Het kan en zal natuurlijk wel zo zijn dat de verzorging van onze vogels wat verschilt in Nederland t.o.v. bij ons in Belgie. Alhoewel ik een lezing heb bijgewoond van een bekende Nederlandse dierenarts die ook appelazijn aanprees.
                Maar zowel citroenzuur als appelazijn beogen alletwee hetzelfde nl. het aanzuren van het drinkwater. Bij een dosis van een eetlepel/liter wordt het met succes aangewend tegen de megabacterie.

Opmerking

naam

weet je de naam nog van die dierenarts ?
                  groeten Ton
                  mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

Opmerking

Let op! appelazijn 1 eetlepel per litter water

Citroenzuur echter 0,5 gram per liter water
                    Vr.groeten van
                    Antoni

homepage:

Opmerking

LET OP
                      Ieder gebruiker van een zurings produkt moet weten of zich goed laten informeren welke dosis normaal per liter water gebruikt dient te worden. Uiteraard is dit verschillend bij gebruik van citroenzuur,med. zoutzuur, appelazijn of andersoortig zuringsprodukt. Ook belangrijk is hoe geconcentreerd het produkt dat men gebruikt is. Dit kan nogal per leverancier/merk verschillen. Dus ook hierbij wel even opletten!!

Ik voor mij vind het gebruik van normale voor humane consumptie geschikte appelazijn het gemakkelijks. Daar geen afwegen etc. nodig is. Gebruik al jaren het zelfde merk welk in de supermarkt voor € 1,98 per 0,7 liter te koop is. Gewoon een dood normale eetlepel hiervan per liter water. Klaar is Kees, sorry Lucky

Greetings Lucky

Opmerking

Ook bij appelazijn is het meten.
                        Soeplepel/paplepel/eetlepel.
                        Daar zit soms best wat verschil in.
                        Het best lijkt me een voederspuitje,zodat het juiste aantal ml wordt
                        gegeven op 1 liter water.
                        Vr.groeten van
                        Antoni

homepage:

Opmerking

Het gaat om de dierenarts G. van der Horst (of de naam juist geschreven is?), verbonden aan het N.O.P.
                          Het was ook daar dat deze lezing gegeven werd.

Opmerking

Beste Anthoni,
                            " Ook bij appelazijn is het meten.
                            Soeplepel/paplepel/eetlepel.
                            Daar zit soms best wat verschil in."

We hebben het over een eetlepel. Geen soeplepel en ook geen paplepel in geen enkel voorgaand item is over soep of paplepel geschreven. Alleen over eetlepel en dat zal toch iedereen begrijpen neem ik aan. In veel beschrijvingen van recepten is een eetlepel een erkende maat om iets te doseren. En daar gaat het afmeten dan ook in 99,999999....% goed. Ik moet de eerste nog tegen komen die dan toch een soeplepel hoestdrank genomen heeft. Of een soeplepel zout in zijn gerecht verwerkte in plaats van een eetlepel
                            Appelazijn is geen medicijn. En hoeft echt niet perfect tot op de ml afgemeten te worden zoals bijvoorbeeld Baycox of baytrill ect. We moeten geen beren gaan zoeken waar ze niet zijn.
                            Een eetlepel appelazijn per liter water!! En klaar.

Greetings Lucky

Opmerking

Josly ,
                              alle levende wezens dus ook vogels zijn drager van div. ziekte kiemen en bij de juiste voeding en houding is de natuurlijke weerstand groot genoeg om deze bacterien te onderdrukken. Alleen als het evenwicht verstoord raakt door wat dan ook breken deze ziekten uit. Met of zonder appelazijn.

Het geven van appelazijn zou ik dan ook niet kuren willen noemen.
                              Het geven van appelazijn waarborgd je niet voor ziekten.
                              Het constand geven van medicatie (kuren dus)gedeeltelijk wel. Daar ben ik echter absoluut tegen.

Greetings Lucky

Opmerking

Greetings Lucky
                                van boven naar beneden eetlepel, paplepel, soeplepel!!!
                                Bijgevoegde Bestanden

Opmerking

Working...
                                X