Mededeling

Collapse
No announcement yet.

15 mei, ik durf nog niet.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• 15 mei, ik durf nog niet.

Wat vinden jullie van de buitentemperaturen? Ik durf dus mijn vogels nog niet buiten te zetten en het begint nu wel tijd te worden dat dat zou moeten kunnen. 15 mei wilde ik aanhouden maar vannacht was het 4 graden hier!
    Is het normaal gesproken ook zo koud rond 15 mei en wat doen jullie met de vogels? Ik heb de volieres al klaar maar mijn Mozambiquesijzen blijven dus mooi binnen voorlopig.

Eigenlijk is de huidige gang van zaken rondom de temperatuur wel een overduidelijke waarschuwing voor ons om niet tijdens een warme week ons geduld te verliezen en onze vogels naar buiten te doen. Het was hier 25 graden een paar weken geleden, maar mooi dat het 3-4 weken later dus weer 4 graden is in de nacht. Overdag is 9 graden voorspeld wat ik echt te koud vind voor binnenvogels.

Opmerking

Maar 4 graden 's-nachts voor vogels die in mijn huis zitten, dus op kamertemperatuur, vind ik een veel te grote overgang. Het kan best dat kanaries dat goed verdragen maar ik vertrouw het niet met de mozambiquesijzen.

Als ik er straks 20 buiten zet en die vallen allemaal om heb ik niks meer voor de kweek volgend seizoen. Is alles weg.

Ik wil toch wachten tot 10-15 graden minimaal 's-nachts. Dat scheelt al 5-10 graden met nu en ik had gedacht dat half mei wel de tijd was dat het kon.

Opmerking

marx ik zou toch nog even wachten oke dat is mijn gevoel .
        het weer vind ik teveel wisselvalig nog en zoveel graden verschil eneens
        ik zou zeker 2 weken wachten maar ja iedereen denkt er anders over

Opmerking

ff wachten nog , Pizza

Ik zit ook te popelen ,om ze naar buiten te doen, maar het weer het niet toelaat,jammer dan. ik neem her zekere voor het onzekere.

Ik heb deze fout al een keer begaan, dus wel wat geleerd
          Kleine cubavink te vroeg naar buiten gedaan, volgende morgen lag ze dood in de voliere

dus "EFFE WACHTEN NOG,PIZZA"

Opmerking

Hier is wel alles weer naar buiten, maar ze zaten binnen ook onverwarmd, erg weinig verschil met de buitentemperatuur.
            Ik zou in jouw geval ook no even geduld houden.

Dit komt vast door de opwarming van de aarde, kan de benzine weer wat duurder gemaakt worden...
            Groet Ton,
            www.allevogels.nl

Opmerking

och ja ton we moeten maar miljoenen bezuinigingen
              maar schenken wel miljarden aan buiten land

Opmerking

Vorige week tijdens een zonnige de winterkweek spitsstaarten naar buiten gedaan.
                Zaten bij 15 graden celsius in de schuur.
                Geen problemen mee gehad.

mvg Theo...........

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door theos
                  Vorige week tijdens een zonnige de winterkweek spitsstaarten naar buiten gedaan.
                  Zaten bij 15 graden celsius in de schuur.
                  Geen problemen mee gehad.

mvg Theo...........
                  Het zal best goed gaan maar ik denk niet dat die spitsstaarten nu in hun handjes klappen als ze die hadden. Het is ijskoud, kletsnat en helemaal geen lekker weer voor kleine vogeltjes. Dood gaan is natuurlijk het uiterste. Maar ik moet ook geen verzwakking of andere onzin omdat het gaat om mijn hele kweekbestand. Al mijn aangehouden jonge mozambiquesijzen. Als die dood gaan kan ik een jaar opnieuw gaan kweken (als het me al lukt om weer jongen uit die koppels te krijgen komend jaar)

Opmerking

Ik zou gewoon even wachten waarom risico nemen. Ze zitten toch
                    nog goed binnen. Uiteraard is het heerlijk als je ze naar buiten kunt doen.
                    Lekker fladderen in de voilere is wat we ze allemaal gunnen na een goed
                    kweekseizoen maar wat heb je eraan als ze terugvallen of ziek worden.

Gewoon wachten (ook al is dat moeilijk weet ik uit ervaring) maar het heeft
                    mij ook weleens vogels gekost. Zal best beter weer worden en dan geniet
                    jij/en de vogels er des te meer van.

Opmerking

w8ten

ik ga ook wachten, ik vind het teveel verschil, met binnen en buiten. dan maar een paar weekjes langer binnen. maar ik ga het niet riskeren. het kan in 1 keer veranderen hoor. als de wind maar draait. die noorwesten wind is helemaal niks.
                      groeten Ton
                      mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

Opmerking

Matsje <3

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Marx
                          Wat vinden jullie van de buitentemperaturen? Ik durf dus mijn vogels nog niet buiten te zetten en het begint nu wel tijd te worden dat dat zou moeten kunnen. 15 mei wilde ik aanhouden maar vannacht was het 4 graden hier!
                          Is het normaal gesproken ook zo koud rond 15 mei en wat doen jullie met de vogels? Ik heb de volieres al klaar maar mijn Mozambiquesijzen blijven dus mooi binnen voorlopig.

Eigenlijk is de huidige gang van zaken rondom de temperatuur wel een overduidelijke waarschuwing voor ons om niet tijdens een warme week ons geduld te verliezen en onze vogels naar buiten te doen. Het was hier 25 graden een paar weken geleden, maar mooi dat het 3-4 weken later dus weer 4 graden is in de nacht. Overdag is 9 graden voorspeld wat ik echt te koud vind voor binnenvogels.
                          Ik vind het nog te koud,Marx, en wacht tot de temperatuur ook ' s nachts wat hoger ligt. Binnen is het momenteel onverwarmd 20 gr.C.
                          Vr.groeten van
                          Antoni

homepage:
                          http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

Opmerking

de mijne gaan ook mooi nog niet naar buiten! ik woon op de vlakte, en met die koude wind en geen gebouwen oid durf ik het ook niet aan..

Kris
                            Groet'n uut Drenthe

Opmerking

heeft iemand als zijn/haar vogels al naar buiten gedaan?

Opmerking

Working...
                              X