Als dit uw eerste bezoek is bekijk dan de veel gestelde vragen. U moet zich registeren voordat u zelf berichten kunt plaatsen en bijlage kunt bekijken.
We gaan geruisloos over van wel/niet kievitseieren rapen naar het Bourgondische gebeuren.....
Nog eentje dan; ooit bij de Belgen gegeten: Muskusrat met citroenthijm in sinaasappelsaus met Pomme Parisienne en salade van Brussels lof.....
Man, man, je blijft kanen!
Hans.
Ja lekker allemaal. 's Morgens een kievitseitje bij het ontbijt en dan later op de dag........ Waterkonijn met alles er op en er aan.
Ook een smulpaap hoor die Hans.
Die staat er regelmatig. Dat is een bijverschijnsel van dat eierrapen. Ik gaf het een aantal berichten eerder ook aan. Dat mag dus niet, opeten mag wel. Hoe dubbel allemaal
Maargoed, ik moet bekennen dat als er legaal mensen eieren rapen, verkopen en opeten dan lijkt het mij geen enkel probleem dat deze meneer daar 15 eieren koopt, niet opeet maar uitbroed. Waarom niet? Netto maakt het niks uit voor de stand van de vogels en ook niet voor wat betreft verstoring. Dat is immers allemaal legaal deze maand als mensen een kaart hebben aangevraagd.
heren effe enkele dingen zelf ben ik een zeer actief eierzoeker/raper
zoals jullie zeggen dat het niet meer hoort om kievits eieren te rapen
is vindt ik domme boelschit
je moeten eens weten wat wij er voor moeten doen om te mogen zoeken-rapen.Wij de nazorgers beschermen na 1 april ALLE weidevogels etc
zoals jullie weten is het een traditie dus vindt ik dat toegestaan moet worden
In frankrijk belgie etc worden kievitten spreeuwen etc allemaal neergeschoten
en heerlijk opgeeten dit zijn de VOGELS die wij met zorgen hebben beschermd
wij mogen 5900 eieren meenemen dit is ongeveer 5% van de nesten
als dit niet meer mag WIE gaat er dan in het veld in 2 keer in de week om deze vogels te beschermen>>
ik ben TROTS op de traditie
en heb vandaag het eertse ei gevonden van de vogelwacht wat mij zo,n vreugd doet na 17 jaar de eerste te zijn daar doe je het voor
dus wie het systeem niet kent moet ook niet zeuren
mvg klaas
ps dat mp ben ik het ook niet mee eens heren
Vogels liefhebben is een hobby..........of niet het is liefde voor de natuur...
nee je mag ze niet uitbroeden en verkopen ten strengste verboden
marx ja we gaan 2-4 keer in de week het veld in om de nazorg te doen
dat houdt in de nesten opzoeken en markeren als de boer moet bemesten maaien etc moet je er ook bij zijn om te zien dat het nest niet verloren gaat of de jongen beschermen
er gaat redelijk veel tijd inzitten en we doen het ook met veel trots en liefde
mijn belangstelling voor vogels is mede door het eierenzoeken gekomen
meestal gaat het van generatie op generatie dus opa-papa-vader
gr klaas
Vogels liefhebben is een hobby..........of niet het is liefde voor de natuur...
Mede door de interessante bijdrage van Klaas (Bonkje) weten we inmiddels veel meer inzake de traditie van het kievitseieren zoeken. Ik heb niet de indruk dat er nog veel relevante info bij gaat komen dus de zaak gaat op slot.
Opmerking