Mededeling

Collapse
No announcement yet.

waarom hebben we de kweekkooi wit

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• waarom hebben we de kweekkooi wit

hallo

ik weet niet meer of ik het hier gelezen heb of ergens anders.

maar er waren wat mensen die de kweekkooi niet wit hebben.

nu hebben de meeste onder ons denk ik witte kweekkooien maar waarom hebben we ze eigenlijk wit.
    de vogel heeft denk ik liever een natuurlijke kleur.
    waarom wij hem wit maken kan ik wel een paar dingen bedenken.
    is het makkelijker ongedierte (luizen enz.) waar te nemen.
    is het lichter in de kooi
    kunnen we beter van de vogel genieten(kleur komt beter tot zijn recht)

maar waarom maken we hem niet groen of groen,zwart,bruin bijvoorbeeld
    nieuwe website

ik denk dat het om de mens gaat je kan beter de vogels zien denk ik heb het zelf niet wit maar camouflage kleuren net zo ongeveer als een leger pak ik denk dat de vogels dan iets meer rust hebben

Opmerking

Inderdaad zie je haast overal wit. Ik had ze zelf lekker geschilderd, een boomtak hier, wat bladeren daar. Stond veel leuker.
      Als het licht niet te fel is, weet ik niet of het de vogels wat uitmaakt.

Groet Ton,
      www.allevogels.nl

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Ton Koek
        Inderdaad zie je haast overal wit. Ik had ze zelf lekker geschilderd, een boomtak hier, wat bladeren daar. Stond veel leuker.
        Als het licht niet te fel is, weet ik niet of het de vogels wat uitmaakt.

dat is wel mooi zo ton . maar heb je in elke kooi een aparte lamp
        nieuwe website

Opmerking

dat ziet er heel mooi uit ik wou dat ik zo kon schilderen dan had ik het ook zo gedaan maar ja je kan niet alles hebben

Opmerking

Op zo'n mannier kunnen broedkooien ook heel erg mooi zijn.
            Erg mooie kooien ,Ton.

Opmerking

Groet Ton,
              www.allevogels.nl

Opmerking

ziet er echt mooi uit ,je zei dat je het veranderd had heb je hier ook fotos van gr pim hup

Opmerking

Amigo de los Psittacidos

Look deep into nature and you will understand everything better

Opmerking

Houten (fabrieks) broedkooien zijn meestal onbehandeld hardhout ,en ik vind het het mooiste om die zo te houden.
                    De nestkastjes zelf zijn ook altijd onbehandeld en bijna iedereen laat dat ook zo.
                    Het is een fabeltje dat als er naden of kieren zijn metteen te denken dat je dan last van luizen krijgt.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Animal
                      Houten (fabrieks) broedkooien zijn meestal onbehandeld hardhout ,en ik vind het het mooiste om die zo te houden.
                      De nestkastjes zelf zijn ook altijd onbehandeld en bijna iedereen laat dat ook zo.
                      Het is een fabeltje dat als er naden of kieren zijn metteen te denken dat je dan last van luizen krijgt.
                      dus jij kit ook geen naden dicht ?
                      nieuwe website

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door dave1
                        dus jij kit ook geen naden dicht ?
                        Nog nooit gedaan ,en ook nog nooit last van luizen gehad ,maar mijn vogels zitten meestal in een gemengde volliere ,,vroeger buiten ,maar tegenwoordig binnen.Ook wel kooien en broedkooien gebruikt ,maar nooit iets agfekit ofzo.

Opmerking

wit of groen????????????????

hallo,mijn voliere is helemaal lichtgroen geschilderd alles behalve de zitstokken.
                          mijn ervaring is de vogels zijn beduidend rustiger,ook heb ik 15 a 20 cm vanaf de achterkant gazen rekken van 50 cm br keer 70 hoog ongeveer en daarop en daaraan zitten kunststof planten aan vastgemaakt al dan niet in bloempotjes.
                          alles prachtig gecamofleerd hoop dat ik het goed geschreven heb haha.
                          en op de grond staan grote kunstkerstbomen met en zonder nestkastjes erin,net zo breed dat ik er nog langs kan lopen.
                          mvg wim
                          Bijgevoegde Bestanden

Opmerking

Working...
                          X