Is dit het geheime voorwerp?
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
ideetje
Collapse
X
-
-
[QUOTE=herma;95350]Als het alleen is om te kijken of er eitjes in liggen misschien een tandartsspiegeltje zijn te koop bij de apotheek je weel wel in ons winkelcentrum. QUOTE]
Iedere goede bouwmarkt of gereedschaps handel heeft ook zulke spiegeltje's.
Opmerking
-
het gebruiksvoorwerp voor dat doel is te simpel voor woorden, echter ik weiger om het te beschrijven.
want ook de rommelaars zitten op dit forum of lezen het.
wat ik gebruik/gebruikte om te zien in nesten bij sommige vogel soorten in de voliere waarvan het nest te diep etc. is ? gewoon een klein cameraatje met een monitoortje( ik heb nog een ouderwetse "lompe" tegenwoordig heb je al de bekende vinger cameraatjes) ,ik kan dan zien : de eieren, de hoeveelheid,het aantal jongen,hoe oud de jongen etc.
maargoed dit alleen kan ook alweer gebruikt worden voor verkeerde doeleindes.
het is jammer dat men niet vrij kan praten, ik weet het ,de eikels kunnen het ook gewoon opzoeken op internet , daar kan ik niks aan doen ,wat ik wel kan doen is geen info verstrekken dan ligt het i.i.g. niet aan mij.
mvg
Opmerking
-
ik had duidelijker moeten zijn ,sorry
speciaal voor jouw dan verder uitgelegd animal wat ik bedoelde met dat stukje tekst.
josly schreef:
Oorspronkelijk geplaatst door JoslyHallo,
er bestaat een voorwerp, in de handel te verkrijgen, dat dienst doet voor het rapen van eieren en jonge vogels in moeilijke omstandigheden zoals wevers, ik zelf heb het voor het eerst gezien in het Zuiden van Frankrijk, jammer genoeg vind ik op het ogenblik de informatie niet terug,
het gebruiksvoorwerp voor dat doel is te simpel voor woorden, echter ik weiger om het te beschrijven.
want ook de rommelaars zitten op dit forum of lezen het.
dit stukje :het gebruiksvoorwerp voor dat doel slaat dus op het feit van het rapen van eieren en jongen en daar ga ik dus wel moeilijk over doen want dan geef ik de onnozele nestentrekkers( denk aan nesten van spechten of klevers/kruipers etc.) in de vrije natuur eventueel een werktuig om hun slag te kunnen slaan animal , begrijp je het nu? en dat vertik ik dus gewoon. (denk wel dat jij dat begrijp nu).
mvg
Opmerking
-
nog maar een ideetje
Dat donsveertjes een prima nestmateriaal is dat weten de meeste wel denk ik
maar als de wind op de voliere staat , dan wordt het wel een zooitje vind ik.
ik heb er iets opgevonden.
als je nog een oud kussen hebt met donsveertjes er in hebt.
knip hem open en haal er een paar handen vol uit het kussen.
men neme: een plastic mandje met gaten of sleuven er in , bv een wasknijpermandje (zie foto)
gooi het mandje vol met donsveertjes , plankje er op , omdraaien en in de voliere zetten. de vogels doen de rest wel.
Maar het kan ook simpeleler,gewoon een krofje van gaas maken kan natuurlijk ook.
Maar het kan ook simpeler,gewoon een krofje van gaas maken kan natuurlijk ook.
Opmerking
Advertentie
Collapse
Opmerking