Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wilde vogels helpen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

je geeft het zelf al aan, de verliezen worden elders weer goed gemaakt. maar zou het niet zo zijn, dat als een vogel zijn nesten geroofd worden, dat hij die streek verlaat, of zal hij zijn nesten daar blijven maken ,met die rover in de buurt ?
    groeten Ton
    mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

Opmerking

Ton,
      Mijn indruk is dat de vogels het keer op keer tevergeefs blijven proberen, maar ze zijn niet geringd, dus niet herkenbaar en het zou natuurlijk best kunnen dat er vogels wegtrekken en dat er steeds weer andere exemplaren van dezelfde soort voor in de plaats komen. In ieder geval zie ik het aantal soorten en het aantal nestelpogingen hier niet dalen door de jaren heen.

Opmerking

Opmerking

Opmerking

Amigo de los Psittacidos

Look deep into nature and you will understand everything better

Opmerking

Als ik door het bos loop met dit weer, schraap ik inderdaad vaak een stuk grond schoon, je hoeft maar even door te lopen en je ziet de vogels er al op afkomen.

De stadsduiven zijn echt veel beter af met duivenvoer dan met brood. Een baal van 20 kilo kost net 11 euro of zo en je hebt er heel veel plezier van.
              Hier zitten ze al op de erker te wachten vaak op hun portie.

Op de voertafel een bakje meelwormen wordt ook erg gewaardeerd, zo krijg je ook meer soorten te zien op den duur.
              Groet Ton,
              www.allevogels.nl

Opmerking

een beetje hulp is welkom

ZEIST - Vogels hebben het moeilijk door de aanhoudende koude.

Zij hebben moeite met het vinden van voedsel, terwijl ze juist meer eten nodig hebben doordat zij veel gewicht verliezen tijdens een koude nacht.
                Kleine vogels raken dan ongeveer 10 procent kwijt van hun lichaamsmassa. Dat meldt de Vogelbescherming op haar website.

Mensen kunnen stads- en tuinvogels bijvoederen. Het beste is twee keer per dag zoutloos voer op de grond en op een voedertafel te strooien. Ook twee keer water geven is belangrijk.

IJsschaafsel

Naast vers water kan dat ijsschaafsel zijn, maar beslist geen warm water. Melk, gezouten en gebrande noten, margarine en olie zijn slecht voor vogels. Zachte vetten tasten de waterdichtheid van de veren aan en werken laxerend.
                Strooivoer, vetbollen, ongebrande pinda's, fruit, bruinbrood(kruimels), zonnebloempitten, ongekookte havermout en meelwormen zijn goed voor de verschillende tuinvogels. Het beste is fruit te halveren en geen kleine stukjes te geven. Vooral bij vorst kunnen vogels zich in kleine stukjes verslikken.
                Groet Ton,
                www.allevogels.nl

Opmerking

weinig

ik moet zeggen dat ik nog maar weinig vogels zie in mijn tuin. een paar merels en wat koolmezen. en dan is het op, je merkt echt wel dat de vogels het moeilijk hebben. ik heb diverse vogelvoeren in de tuin, maar zie er weinig vogels op.
                  groeten Ton
                  mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

Opmerking

hier zit continu 1 merel en 1 winterkoninkje in de tuin.

Opmerking

Hier vanmiddag zelfs een waterkip op de schuur.
                      Verder vooral meeuwen en een paar merels.
                      Meesjes en roodborstjes zie je wel maar steeds minder.
                      Ik voer brood, fruit, zaden en natuurlijk de vetbollen en pindanetjes.
                      http://michelsfotosite.weebly.com

Opmerking

Tomorrow is the first day of the rest of your life...

Opmerking

Een beetje erg grote prooi voor de kat.

Misschien een idee, whiskas in de smaak meeuw?
                          Groet Ton,
                          www.allevogels.nl

Opmerking

Groot zei je...... valt best mee. Dezelfde kat heeft eerder ratten, een jonge haas en zelfs een meerkoet mee naar binnen gesleept! (De laatste heeft het gelukkig overleeft.)
                            Verder heeft hij een visvergunning

Hans.
                            Tomorrow is the first day of the rest of your life...

Opmerking

Is ie geel met zwarte strepen dan soms?

Lijkt ie op dit dier op de foto?
                              Groet Ton,
                              www.allevogels.nl

Opmerking

Bij ons in de tuin komen ook steeds meer vogels door het voeren.
                                altijd zien we wel wat merels, spreeuwen, turkse tortelduifen en soms een kool en pimpelmees, maar gisteren zaten er zelfs een groenling, sijs, vink en zelfs rietgorzen. En dat te bedenken dat we een kleine tuin hebben midden in een woonwijk met weinig bomen.

Ook gisteren nog een humus bladkoninkje even in de tuin gehad Was al in de buurt gesignaleerd en bracht daarna ook nog even een hapje vetbol in onze tuin door.

mvg,
                                sibrand
                                Vogels vervelen je nooit. Al is het buiten of binnen.

Opmerking

Working...
                                X