Mededeling

Collapse
No announcement yet.

voliere leeggehaald

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• voliere leeggehaald

Het ergste volgens mij wat een vogelliefhebber kan gebeuren, is mij overkomen.
    Vanmorgen loop ik de voliere in, en alles weg. Liepen alleen nog 3 kwartels rond.
    Alle afrikaantjes zijn waarschijnlijk gisteren overdag meegenomen.

Mocht er iemand een groep afrikaantjes aangeboden krijgen, gaarne dan even een berichtje naar mij toe.

De vogels die weg zijn, zijn:
    2-1 blauwkopblauwfazantjes
    1-1 vuurvink
    1-1 goudbuikjes
    2-1-4 napoleonnetjes
    Wat is het verschil tussen onwetendheid en onverschilligheid?
    Ik weet het niet en het kan me ook niet schelen!

Rot nieuws

Dat lijkt mij verschrikkelijk als dat gebeurd.

Maar zijn de vogeltjes geringd?? Zoja wat is het kweeknr. van de vogels.

Sterkte hiermee.
    mvg Gerard 6

Opmerking

Wat een ramp, ik kan me voorstellen dat je even flink moet slikken.

Als je wil, heb ik wel wat Helenafazantjes voor je, de andere soorten heb ik niet of niet meer.
      Groet Ton,
      www.allevogels.nl

Opmerking

dat is gewoon weer zo iemand die weer een hobby van iemand anders afneemt ik vind het heel rot voor je en ik hoop dat je wat hoort zodat je ze terug krijgt sterkte er mee

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door gerard 6
          Dat lijkt mij verschrikkelijk als dat gebeurd.

Maar zijn de vogeltjes geringd?? Zoja wat is het kweeknr. van de vogels.

Sterkte hiermee.
          Er zijn een aantal vogels geringd, echter lang niet alle.
          Was een beginnend kweker en had net vorig jaar diverse koppels aangekocht en net mijn eerste kweekjaar achter de rug. Vandaar dus ook een aantal verschillende kweeknummers.
          De jongen waren allemaal niet geringd.

Blauwkopblauwfazant Man 4EBG ringnummer 19
          Blauwkopblauwfazant Pop 8PRX ringnummer 3
          Napoleonnetje Pop BL85 ringnummer 4

Opmerking

Weet precies wat je voelt mij is 6 weken geleden hetzelfde overkomen

Het is gewoon niet te bevatten dat iemand dat doet.

Sterkte en succes

Ps had je ze verzekerd? ik ook niet hoor maar mijn verzekering deed niet moeiliijk

Opmerking

Hoi Monique,

Ik heb wel een vogelverzekering lopen.
              Zal ze maandag eens bellen, hoop op die manier wat geld terug te krijgen zodat ik volgend voorjaar weer opnieuw kan beginnen.

Opmerking

triest

triest dat dit je gebeurd, hoop voor je dat je er nog wat van hoort, iemand die wat heeft gezien of gehoord in je buurt. nieuwe vogels zijn zo gekocht, maar je vertrouwen in de mensheid, zal wel wat langer duren voor dat weer hersteld is.
                groeten Ton
                mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door AntonW
                  Hoi Monique,

Ik heb wel een vogelverzekering lopen.
                  Zal ze maandag eens bellen, hoop op die manier wat geld terug te krijgen zodat ik volgend voorjaar weer opnieuw kan beginnen.
                  Ja ik wist niet eens dat het bestond, maar gelukkig deed mijn verzekering niet
                  moeilijk en hoorde het bij de inboedel. Ondanks dat ik niks kon overleggen
                  qau vogels rekeningen etc... hebben ze toch alles vergoed.

Emotioneel heb je er niks aan, maar het is wel fijn om gelijk nieuwe vogels
                  te kunnen kopen en de schouders erweer onder te zetten. Maar het vertrouwen is wel weg.

Opmerking

Tomorrow is the first day of the rest of your life...

Opmerking

dat is erg vervelend, je hoort het weer steeds vaker ! hoop dat je de hobby snel weer kan oppakken!

mvg

Opmerking

Ik ben ook gestopt met vanuit huis verkopen helaas. Ik heb iemand hier gehad en die bleef zeiken over mail omdat hij perse 2 van mijn vogels moest hebben. De ene mail na de andere met biedingen terwijl ik duidelijk gezegd had dat ik ze hoe dan ook NIET verkoop. Ik kreeg er de zenuwen van. Zoveel pushen...wie weet wat iemand doet om ze toch te krijgen?

Toen hij kwam had ik mijn honden in de auto gedaan voor de rust in huis. Als ik ooit nog vogels aan huis verkoop laat ik ze de vogelkamer niet meer zien en zet ik de bewuste vogel even in een kooi in de woonkamer. Mijn honden zet ik dan in de kamerkennel waardoor ze wel goed blaffen en dus laten zien dat je hier niet moet komen om vogels te jatten. Ik krijg er dus ook steeds meer angst voor en dat is best wel erg eigenlijk.

Opmerking

Heel erg Anton W,

En vooral als je denkt dat het zelfs op de dag is gebeurt.

Je kunt echt tegen niemand meer wat van je hobby vertellen.
                          Je bent het zo kwijt.

Heb ze nu binnen zitten omdat voor weken terug bij ons ook een man op het erf was, vertelde de buurman en dat was s'nachts. heb hem zelf niet gezien dus.

Hoop voor je dat je volgend jaar weer opnieuw kunt beginnen, omdat het best vrij kostbare vogeltjes zijn.

Groetjes en ik wens je toch goede kerstdagen en een goed 2010.

Groetjes Petra.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door winterkoning
                            dus marx jij kan nu ook inzien waarom een ander dit ook eventueel bij jouw zou doen (en dit nu weer niet zien dat ik jouw beticht van dingen,nee ik wil laten zien dat andere precies hetzelfde denken zoals jij dat nu omschreef).
                            Natuurlijk. Maar zelf koop ik zo geen vogels. Ik verkoop ze nu wel zo. Noem me hypocriet maar ik wil zelf dus wel zien waar die dieren gewoond hebben.

dus marx en vele andere :
                            kan je het nu wel begrijpen waarom andere vanuit een kooitje op de keukentafel hun vogels verkopen?
                            of ergens afspreken om de vogels te overhandigen?
                            Begrijpen wel, zelf zo kopen niet. Noem het vreemd maar zo is het nu eenmaal.

is jouw visie daar omtrent nu dus ook veranderd?

het is geen kwestie van hoe de waard is vertrouwd hij zijn gasten.............nee ,echt niet het is tegenwoordig zo dat een gewaarschuwd mens telt voor 2 .
                            better safe then sorry.( om het maar in goed nederlands te zeggen)

mvg
                            Absoluut, en dat is best heel erg eigenlijk als je er over nadenkt. Maar ik verkoop ze dus wel vanuit huis. Ik heb ook iemand die bijna al mijn vogels koopt (geen handel, grote kweker) en die heb ik wel al mijn vogels laten zien. Hij is echter betrouwbaar gelukkig. Hij haalt ze ook bij mij op voor bevriende kwekers die ene man of pop zoeken dus wat dat betreft heb ik mazzel.

Opmerking

Het beste is zoals hierboven al beschreven laat niemand bij je vogels.

Ik dacht een fiets goed verkocht te hebben op marktplaats.
                              Ik had al wat in de gaten moeten hebben want de bewuste persoon wou perse achterom was zeker bang dat hij anders de vogels niet zag,
                              toen dacht ik nog wat correct wil niet via woonhuis

Maar dus via achtertuin naar de schuur dus langs de voilere op. Eerst werd er niet naar de voilere gekeken,
                              maar aangezien de nachtegaal op dat moment zijn keel openzet is het gebeurt en de bewuste meneer zegt nog oh nachtegalen.
                              En natuurlijk ga je dan vertellen (want je bent er trots op) dat ze goed gekweekt hadden hetzelfde als de putters die er bij inzitten.

Dan zegt hij ja ben vogelhandelaar dus weet er wel wat van. Maar zo
                              naieff als je kunt zijn nog geen rare gedachten over de man.

Totdat 2 weken later alle vogels weg zijn! Ik weet dus dondersgoed wie het was je hoort.
                              Als je het mensen hier in de regio zegt zeggen ze ja die moet
                              je ook niet bij huis halen. Heb hem nog verschillende mails gestuurd of hij de
                              vogels al verkocht had of dat ik ze terug kon kopen, en dat geld geen probleem
                              was maar de emotionele waarde groter, helaas reageert hij daar niet op.

Dus mensen wees gewaarschuwd laat niemand bij je vogels, probeer tegen
                              vreemde niet te trots te vertellen hoe je gekweekt hebt of welke vogels je hebt.

Een gewaarschuwd mens telt voor 2, nu overal camera's en alarmen aangelegd en de knuppel staat klaar, verder zal niemand meer horen welke
                              vogels ik heb en of ze goed kweken.

Opmerking

Working...
                              X