Mededeling

Collapse
No announcement yet.

keurmeester(es) worden?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

Opmerking

Opmerking

Hartelijk dank heren voor de duidelijke uitleg. Ik heb een handig handvat om me voor te bereiden zo, mooi.
        Groet Ton,
        www.allevogels.nl

Opmerking

nieuwjaars wens

Ik hoop alleen dat alle vogelliefhebbers in het nieuwe jaar een prima kweekjaar
          zullen krijgen. Of je wel of niet actief bent binnen de NBvV en dat het ledental van onze organisatie weer eens zal gaan groeien. We hebben als NBvV nu eenmaal alle mensen nodig. Men vergeet helaas nog wel eens dat ieder in een bond net zo belangrijk is. Natuurlijk zal de een meer werk verrichten dan de ander, maar samen zijn we (alle leden) een NBvV. We hebben in die organisatie allemaal een gemeenschappelijke eigenschap, we zijn allen vogelliefhebbers. Natuurlijk hoeven al die neuzen niet altijd dezelfde kant op te staan, dat mag en kan gewoon, maar het zou misschien wel zo fijn zijn als ieder in het nieuwe jaar een vogelwens zou doen voor het komende jaar, hoe of wat men graag beter zou zien en daar proberen daar hun steentje aan bij te dragen, hetzij met ideeen hetzij met hulp in welke vorm dan ook.
          Maar het aller belangrijkste is natuurlijk voor een iedereen, gewoon lekker gezond blijven, dat is gewoon het aller belangrijkste in het leven, maar daar kom je meestal pas achter als je zelf of je naasten wat mankeren.
          Laten we gewoon in het nieuwe jaar doorgaan, met op dit forum zoveel mogelijk nuttige vogel informatie neer te zetten, zonder elkaar te behoeven ter bekritiseren.
          Voor iedereen gewoon uitstekend jaar gewenst in alle vormen dan ook.

Opmerking

Keurmeester Worden???

Hallo Louis!
            Van harte ook de beste wensen voor het Nieuwe Jaar voor jou ,familie,vrienden en vooral vooral ook een goed fokseizoen voor alle vogelliefhebbers die dit lezen.

Wat betreft keurmeesterschap kan ik meedelen,dat ik aspirant-keurmeester ben voor Timbrado's en inmiddels het certificaat "Qualified Spanish Timbrado Society Member", heb behaald.
            Er is natuurlijk nog een lange weg te gaan,want die snelle wisseling in de toeren en daarbij nog,dat vele vogels het weer anders brengen,krijg je niet
            zo gemakkelijk onder de knie. Maar het moet lukken.Tegen keuringen op zich
            zie ik niet op.
            In kliekjesvorming geloof ik niet.Keurmeesters hebben wel eens wat met elkaar te bespreken.Daarmee is niets mis.Als een vogel niet helemaal voldoet
            krijg ik gewoon een opmerking,maar ook als de vogel heel goed is.
            Staat er geen opmerking dan kijk je naar de punten per onderdeel en kom
            je er zelf wel uit.
            Vr.groeten van
            Antoni

homepage:
            http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

Opmerking

keuringsbriefjes

Uiteraard van mijn kant ook voor iedereen de beste wensen voor het nieuwe jaar.
              Aangezien dit draadje gaat over keurmeesters heb ik nog wel een vraag over iets wat mij is opgevallen. Als je op een kleindiertentoonstelling komt, hangen aan de kooien vaak de keuringsbriefjes met de resultaten.
              Zo kun je mijns inziens mooi kijken waarom het ene dier "beter scoort" dan de ander. Kom je echter op een vogeltentoonstelling dan kun je alleen in een catalogus zien wat de punten zijn. Waarom de ene vogel meer punten heeft dan de ander blijft dan altijd een raadsel.
              Waarom is er voor zo'n systeem gekozen?
              Er zal vast wel iemand onder jullie zijn wie mij hier antwoord op kan geven

Groeten John

Opmerking

keurbriefjes ophangen

Er zijn verenigingen die de keurbriefjes wel op hangen. Bij mij in de buurt is dat in Katwijk aan Zee. Ik vind dit een prima systeem, maar de meeste verenigingen zijn bang dat, wanneer ze de keurbriefjes ophangen ze geen catologi meer verkopen. Dit is de enige echte reden,waarom ze geen keurbriefjes ophangen. Maar bij de pluimvee bonden zijn het wel duplo's die aan de kooien hangen, de bovenste keurbrief heeft de liefhebber. Bij ons hebben we geen duplo's, maar alleen een keurbriefje. Dit zou natuurlijk ondervangen kunnen worden, om alle keurbriefjes te copyeren en deze op te hangen. Maar dat vinden helaas te veel verenigen weer te kostbaar worden.

Opmerking

Bij onze club is in januari de jaarvergadering, ik zal eens vragen wat de leden willen. Op zich lijkt het mij persoonlijk erg handig de keurbriefjes op te hangen.
                  Ik ben vaak ook erg benieuwd naar de opbouw van de punten.

Het zal even hikken worden voor de traditionele spelers, "dat hoort niet"...
                  Groet Ton,
                  www.allevogels.nl

Opmerking

Is toch niet zo eenvoudig de briefjes op te hangen, je hebt weinig ruimte ze op te hangen, hang je ze er boven, hangt het voor het betreffende kooitje.
                    Hangt je het er onder, hangt het briefje voor de kooi die er onder staat.

Tijdens de TT van de forpusclub wordt het al jaren gedaan, maar dat is een 1 dagsshow, dan worden ze met een plakbandje aan de tralies geplakt.
                    De vogels gaan dan aan de plakers of briefjes knagen, zodat er na een paar uur er al veel op de grond liggen, en dat is dan maar 1 dag.
                    Als ze een dag of 3 er aan moeten hangen zal er bij de kromsnavels weinig overblijven.
                    Dan heeft de inzender niets meer aan het keurbriefje, je kan alles copieren, maar dan zal je ook alles moeten verkleinen.

Henk
                    vriendelijke groet
                    Henk

Opmerking

keurbriefjes ophangen

In Katwijk hangen alle keurbriefjes in doorzichtige hoesjes waar er drie onder elkaar in kunnen, onder de kooien. Neem anders eens contact met Piet Hagenaars op, is districtbestuurder uit ZH en bestuurslid in Katwijk.

Opmerking

mee eens, in katwijk kan je het allemaal heel goed bekijken en van de zangvogels zijn de keurbriefjes allemaal in een boek verwerkt die ter plaatse in te kijken is.

Opmerking

keurbriefjes

ivm de transparantheid zou het een goed iets zijn,dat de catelogie's niet meer verkocht worden geloof ik niet zo in want op een keurbriefje staat toch geen naam en gegevens van de kweker?(het zal wellicht wel minder worden ,de verkoop van catelogie).
                          en wat zijn de ervaringen met het bekend maken van de keurtechnische gegevens op de kooien?
                          roep dat juist niet meer vragen/discussie op?
                          word er als er een foutje op staat hiermee dan de keurmeester danwel de kweker hiermee om de oren geslagen?
                          kom de weg die de kweker ingeslagen is op die ene tt dan niet in gevaar?
                          geef dit geen handsvatten om iemand de grond in te boren (door evt concurentie) ? het is toch immers een moment opname maar kweker word daar wel een jaar lang aan herrinnerd(op goede danwel kwade manier).
                          zomaar een paar bedenkingen,maar opzich vind ik het een goed idee.
                          mvg:winterkoning

Opmerking

op een keurbriefje staat toch geen naam en gegevens van de kweker?
                            Op de keurbriefjes staat wel de naam van de inzender, die schrijft de TT secr. er boven als hij deze inschrijft in de catalogus.

wat zijn de ervaringen met het bekend maken van de keurtechnische gegevens op de kooien?
                            roep dat juist niet meer vragen/discussie op?
                            Is dat erg dan?? er staan toch geen geheimen op het briefje
                            Is het wel gelijk duidelijk waarom dat vogeltje nou net dat puntje meer heeft en waarom.
                            Bij de forpusclub is het zelf zo dat de keurmeester ook nog aanwezig zijn en dat je hem dus vragen kan stellen als iets niet duidelijk mocht zijn op het keurbriefje.
                            Foutjes maken we allemaal als mens, tenminste ik wel.
                            Is het zo erg dan dat als je een foutje heb gemaakt om dat toe te geven ??
                            Houd je scherp

geef dit geen handsvatten om iemand de grond in te boren (door evt concurentie) ?
                            Als je zo kinderachtig wil zijn??
                            Als je het niet red dit jaar , probeer je het volgende jaar net iets beter je best te doen , zodat je het dan wel red.

Henk
                            vriendelijke groet
                            Henk

Opmerking

keurbriefjes

hoi broto ik bedoelde het in zijn algemeenheid gesteld allemaal en dus niet voor/uit mezelf gedacht want :eigen situatie ,ikzelf speel niet op tt's,meer

Op de keurbriefjes staat wel de naam van de inzender, die schrijft de TT secr. er boven als hij deze inschrijft in de catalogus.

maar dit is dan toch na de keuring,toch?keurmeester weet in "principe"toch niet welke vogel van wie is?
                              mischien dan een goede tip alleen nr's op de keurbrieven schrijven is de bezoeker wel verplicht om een catelogus te kopen.

Is dat erg dan?? er staan toch geen geheimen op het briefje ,nee geen geheimen.

Bij de forpusclub is het zelf zo dat de keurmeester ook nog aanwezig zijn en dat je hem dus vragen kan stellen als iets niet duidelijk mocht zijn op het keurbriefje.
                              prima zouden ze overal moeten doen (alleen niet altijd haalbare taak).

Is het zo erg dan dat als je een foutje heb gemaakt om dat toe te geven ??
                              voor mijzelf niet,voor andere kan ik niet spreken.

Als je zo kinderachtig wil zijn??
                              Als je het niet red dit jaar , probeer je het volgende jaar net iets beter je best te doen , zodat je het dan wel red.

nou als het om een bekertje oid gaat kunnen mensen rare dingen doen.
                              dat is nu eenmaal zo en is nooit anders geweest.

voor de duidelijkheid ,ik schreef:
                              zomaar een paar bedenkingen( bedenkingen kunnen positief danwel negatief zijn),maar opzich vind ik het een goed idee.
                              had ik overdenkingen moeten schrijven

goed idee is positief bedoeld.

mvg:winterkoning

Opmerking

Ik bedoelde het ook in zijn algemeenheid en niet persoonlijk

Ja als de vogel gekeurd is, gaat pas de naam erop

Henk
                                vriendelijke groet
                                Henk

Opmerking

Working...
                                X