Mededeling

Collapse
No announcement yet.

stevige straf, misschien helpt het ooit...

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Lucky
    Beste forumleden , kunnen we niet beter wiet gaan kweken? Dat is dan wel ook verboden maar wordt in dit land gedoogd. De regels hier van worden steeds weer versoepelt. Het houden van vogels is in dit land aan strenge regels gebonden die steeds weer worden verscherpt. Met de boetes en straffen op overtredingen is het idem bij het een zijn ze mild en bij het ander worden ze steeds gekker.

reetings Lucky
    Dan ben je slecht op de hoogte ,want hier wordt helemaal niks meer gedoogd ,en er zullen steeds meer gemeenten volgen.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Ton Koek
      Toch zijn de vogels dood omdat die man ze gevangen heeft of laten vangen. Ik hoop dat de rechter dat ook zo ziet en eens een stevig voorbeeld stelt.
      Inderdaat !!!
      Die man is ook de enige die fout is.
      Het gevolg van de inbeslag namen is gewoon een vervelende samenloop van de omstandigheden.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Animal
        Inderdaat !!!
        Die man is ook de enige die fout is.
        Het gevolg van de inbeslag namen is gewoon een vervelende samenloop van de omstandigheden.
        Uhh Ik meen dat de uitspraak nog moet komen!!!

Uiteraard zal het zo zijn, maar dan is het nog niet te rechtvaardigen dat de vogels aan een dergelijke opvang wordt gegeven. Ik blijf het merkwaardig vinden dat je een gerespecteerde vogelopvang bent maar deze vogels niet weet te behouden. Lijkt ook een beetje dat men liever dieren red die eigenlijk niet hulp(als soort ) nodig hebben. jonge eendjes bijv.
        Men heeft wel diverse hokken voor roofvogels maar als opvang voor de overheid weet men toch ook dat men dergelijke vogels kan verwachten.
        Verder kan men ook kennis /hulp vragen aan kwekers, bond etc???
        Is alleen lastig als jezelf niet geloofd dat dergelijke vogels gehouden kunnen worden en dat alle vogels bij de kwekers wildvang is

Opmerking

straf

Ben uiteraard ook op de hoogte van dit bericht.

Ik heb eigenlijk geen behoefte om te reageren zolang er geen definitieve uitspraak is door de rechter; eerder is iemand in Nederland immers niet schuldig. Maar voor sommige bezoekers van ons forum en andere forums is het kennelijk sensatie.

In zijn algemeenheid veroordeelt de NBvV dit soort activiteiten en stelt zich tot nu toe steeds op het standpunt dat leden die zich hieraan schuldig maken geen lid kunnen zijn van onze bond.
          Maar daar wordt wel een correcte procedure voor gevoerd.

Om iemand zonder rechterlijke uitspraak op basis hiervan op verschillende fora zwart te maken is naar mijn mening niet correct.

Wonderlijk is ook dat een zwarte piet naar de vogelopvang gaat.
          Deze organisatie zijn niet altijd toegerust om grote aantallen vogels op te vangen en bovendien hebben ze soms onvoldoende kennis.
          Iedere vogelliefhebber weet dat deze vogels een periode van stevige stress achter de rug hebben, kennelijk uit het wild komen, aan ander voedsel moeten wennen enz. Is het dan gek dat er veel dood gaan?
          Overigens moet dit wel een punt van aandacht zijn voor de verschillende vogelbonden.

Met vriendelijke groet,
          Henk

Opmerking

Henk, de opvang weet dat ze dergelijke vogels kunnen krijgen! Ze weten het soms ook beter dan echte kenners. Overigens doet de opvang verder wel goed werk. In deze vind ik ze echter nalatend.

Opmerking

Opmerking

Je weet dus niet waar je over praat.
                De man is nog niet bestraft, via de wet dan, maar dat staat buiten het feit dat de overheid na inbeslagname voor de dieren moet zorgdragen.
                Wat betreft dumpen, misschien. De opvang behoeft niet de dieren te accepteren! Cq mag zichzelf toch ook informeren!! Het duurde niet weken hoor voor de dieren stierven. En geloof me de verdachte wist wat hij deed, hij haalde heus geen vogels die "rommel" waren.

Opmerking

Groet Ton,
                  www.allevogels.nl

Opmerking

Opmerking

Ik bemoei me er niet meer mee nu ik lees dat het om een bekende van veel mensen blijkt te gaan. Ik heb absoluut geen zin in gedoe dus......

Opmerking

Ik zou willen dat alle oragnisatie die zich met vogels bezighouden zich onmiddelijk zouden afkeren, liefst publiekelijk van dergelijke lieden. Dat zou helpen en anderen weerhouden volgens mij.

Nooit meer mogen meespelen of verkopen in Apeldoorn of bij speciaalclubs is voor sommigen misschien wel een drijfveer om er mee op te houden.

Hier mogen geen namen genoemd worden, dat respecteer ik, elders wel. Dat zou jij dan ook kunnen respecteren toch?
                        Groet Ton,
                        www.allevogels.nl

Opmerking

Ik ben het wel met je eens Ton. Ik vind ook dat het hier lijkt alsof mensen deze man kennen en het voor hem opnemen. Hij is inderdaad niet door het gerecht veroordeeld maar het in bezit hebben van in Frankrijk gevangen vogels en ook nog andere beschermde dieren is voor mij genoeg om mijn eigen oordeel te hebben. Zeker nu ik lees dat hij nog handelaar is ook. Leuk hoor, mooie volieres vol uit de natuur geroofde vogels. Ik dacht dat wij dat tegenwoordig niet meer doen en dat ook niet goed keuren

Opmerking

Zulke mensen zorgen alleen maar voor slechte reklame voor alle vogelhouders.
                            Daar zouw toch zeker hier iedereen het mee eens moeten zijn.

Ook is het zo dat die man voor de rechter moet komen ,,niet de vogel opvang!
                            De vogelopvang heeft immers niets gedaan wat strafbaar is ,,die man waarschijnlijk wel.

Opmerking

Niet eens waarschijnlijk, hij heeft al bekend....
                              Groet Ton,
                              www.allevogels.nl

Opmerking

Het blijkt maar weer eens dat veel mensen heeel slecht kunnen lezen en conclusies trekken.
                                Misschien die ook maar eens op een strafbankje???

Steunen veel mensen hier deze man ??? NEEN
                                Is de man handelaar van vogels ??? NEEN

De meeste mensen geven alleen aan dat je pas veroordeeld kan zijn als de rechter uitspraak heeft gedaan. Dit is de enige juiste manier.
                                Iemand heeft een bekentenis gedaan?? dat is eerder gebeurt zonder dat men schuldig is (in dit geval is het dus wel terecht)

Een flink aantal mensen geeft aan dat de opvang beter had gekund(understatement), dat lijkt me los te staan van de schuldvraag van de verdachte.

Klopt echter als een bus dat dergelijke mensen de hobby een slechte naam bezorgen.
                                Trouwens sommigen hebben hier ook wel eens naar zichzelf kijken, er zijn er met boter op hun hoofd(heb het niet over europese vogels!)

Opmerking

Working...
                                X