Mededeling
Collapse
No announcement yet.
stevige straf, misschien helpt het ooit...
Collapse
X
-
Labels: Geen
-
-
Dat zeg je nu wel Antoni, maar ook de mensen in de vogelopvang weten vaak niet hoe je bepaalde soorten dient te verzorgen, zijn niet alwetend.... Meneer T. uit Emmen weet het wel maar hij is strafbaar omdat hij vogels in bezit heeft terwijl dat verboden is.
Omwille van het welzijn van de vogels zou het toch een goede zaak zijn om - na inbeslagname - de heer T. te verplichten de verzorging van de vogels op zich te nemen. Klinkt allemaal wat tegenstrijdig maar intussen kan het OM voor een definitieve en juiste oplossing zorgen. Rust voor de vogels is in deze erg belangrijk.
Hans.Tomorrow is the first day of the rest of your life...
Opmerking
-
En dit alles terwijl we toch een bijzonder goed georganiseerde en deskundige opvang hebben voor inbeslaggenomen vogels.... Stond tenminste laatst nog in een onderzoek over het NOP.
Waarom zaten die vogels daar dan niet?Groet Ton,
www.allevogels.nl
Opmerking
-
Het hele probleem is dat die man die vogels had. Ik vind ook dat het geen schoonheidsprijs verdient om ze dan vervolgens dood te laten gaan. Maar die opvang heeft slechts te maken met zo'n massa vogels omdat de betreffende man ze illegaal wilde houden. Als dat tenminste het geval is want er is geen uitspraak geweest nog. Ik heb ook niet zo'n hoge pet op van veel opvangcentra. Ben er regelmatig geweest en heb in een geholpen.
Wat ik wel logisch vind is dat de overheid of een vogelopvang gerund door vrijwilligers geen 40 grote vluchten klaar heeft staan om de zaken van een man die illegale vogels hield op te knappen.Dat er vogels dood gaan is logisch. Niemand heeft ruimte om zo'n lading onderdak te bieden. Wild gevangen vogels kunnen inderdaad niet zo makkelijk klein gehuisvest worden als ze uit hele ruime natuurlijke vluchten kwamen. Maar je kan ze helaas ook niet loslaten omdat ze misschien wel gehuisvest zijn geweest met tropen die ziektes hadden. Dus klakkeloos vrijlaten is ook geen optie.
Op schiphol draaide ze de hele ladingen eekhoorns toch door de gehaktmolen? China of Japan hoefde die dieren niet terug en wij hadden geen ruimte om 300 eekhoorns op te vangen.
Dus in mijn ogen ligt het aan de vogelhouder dat zijn vogels gestorven zijn en niet aan de mensen die ineens met 100+ vogels geconfronteerd werden uit het wild zover ik nu begrijp.
Opmerking
-
Oorspronkelijk geplaatst door Hans de VriesDat zeg je nu wel Antoni, maar ook de mensen in de vogelopvang weten vaak niet hoe je bepaalde soorten dient te verzorgen, zijn niet alwetend....
Hans.
Opmerking
-
Beste forumleden , kunnen we niet beter wiet gaan kweken?Dat is dan wel ook verboden maar wordt in dit land gedoogd. De regels hier van worden steeds weer versoepelt. Het houden van vogels is in dit land aan strenge regels gebonden die steeds weer worden verscherpt. Met de boetes en straffen op overtredingen is het idem bij het een zijn ze mild en bij het ander worden ze steeds gekker.
En ja, KT was fout maar....................wie is roomser dan de paus?
En ja, moet de straf dan ten koste van de dieren gaan?
Mijn andwoord Niemand en Neen.
AID ect, bedenk eer ge begint.
Greetings Lucky
Opmerking
-
Oorspronkelijk geplaatst door Hans de VriesDat zeg je nu wel Antoni, maar ook de mensen in de vogelopvang weten vaak niet hoe je bepaalde soorten dient te verzorgen, zijn niet alwetend.... Meneer T. uit Emmen weet het wel maar hij is strafbaar omdat hij vogels in bezit heeft terwijl dat verboden is.
Omwille van het welzijn van de vogels zou het toch een goede zaak zijn om - na inbeslagname - de heer T. te verplichten de verzorging van de vogels op zich te nemen. Klinkt allemaal wat tegenstrijdig maar intussen kan het OM voor een definitieve en juiste oplossing zorgen. Rust voor de vogels is in deze erg belangrijk.
Hans.
Waarom doen ze dat niet?
Opmerking
-
Als je in het begin van het broedseizoen 150 vogels wilt plaatsen waarvan bijna alles insecteneter had je het met 40 kooien ook niet gered.Een europese vogel loslaten tijdens het broedseizoen is ook geen optie omdat deze dan van het ene naar het andere territorium word gejaagd of direct al slachtoffer word.Gewoon laten zitten en in augustus de deuren los was voor de vogels het beste geweest.Of ter plekke de ringen controleren en alleen de ongeringde/onjuist geringde vogels mee nemen, had een hoop slachtoffers gescheeld.
groeten eddie
Opmerking
-
Toch zijn de vogels dood omdat die man ze gevangen heeft of laten vangen. Ik hoop dat de rechter dat ook zo ziet en eens een stevig voorbeeld stelt.Groet Ton,
www.allevogels.nl
Opmerking
Advertentie
Collapse
Opmerking