Mededeling

Collapse
No announcement yet.

terugloop

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• terugloop

ik was zondag in veldhoven, bij de tentoonstelling van de studiegroep Veldhoven. allemaal europese vogels die ze daar showen, en een paar exoten. een erg mooie show. mijn complimenten. wat mij opviel, ik was er zondag, en de verkoop afdeling zat nog goed vol met vogels. terwijl er 3 jaar geleden op een zondag niets meer zat. loopt de animo voor europese vogels terug ? of zijn het de prijzen die het doen ? er zaten nog verschillende koppels kleine putters voor 100 euro, die kon je vorig jaar niet krijgen, zoveel vraag was er naar. nog veel major putters in verschillende kleuren, ook flinke prijzen, maar het zat er wel. merken de kwekers hier van europese vogels, dat er minder vraag naar is, of is het de recessie ?

zaterdag ga ik naar urk, ook een bolwerk van europese vogels, ga ik kijken of het zo is.
    groeten Ton
    mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

Denk dat de markt verzadigd is er zijn de laatste jaren enorm veel putters gekweekt en verkocht.
    Mischien niet alle kopers hebben er ook mee gekweekt maar een heel hoop wel.Bijna iedereen die ik ken heeft ze ,soms in de meest vreemde kleuren.Al die mensen zullen niet meer bijkopen maar onderling en in de vereniging hun vogels iets goedkoper aanbieden.Kwaliteit word nog wel gezocht evenals kleine putters en kleine goudvinken.
    Ook reccesie zal wel meespelen

groeten eddie

Opmerking

The proof of the pudding is in the eating

Opmerking

Opmerking

niks van gemerkt, ik had afgelopen seizoen heel veel goudvink mannen (24 stuks) gekweekt, en allen apart verkocht.
          ik zat wel een klein beetje onder de prijs.

ik denk wel dat de prijzen omlaag gaan, om vervolgens weer te stijgen in het voorjaar.

als je goede mooie gezonde hebt is het niet zo'n probleem, het probleem op vogelmarkten is dat de vogels soms nogwel eens geleden hebben en er niet meer zo mooi uit zien.

mijn advies, koop bij een kweker thuis, weet je ook hoe de vogels gehuisvest zijn en verzorgt worden.
          www.fretteren.eu

Opmerking

zat te koop

zoals er te zien is, waren er nog zat vogels te koop, in Urk. ik was er zaterdag, de laatste dag van de TT. nog vele koppels kleine en major putters, diverse goudvinken, baardmannen en groenlingen.

de agaat goudvink heb ik er niet gezien, zal moeten wachten tot half december bij de SEC.
            groeten Ton

Opmerking

Sec

vandaag in rosmalen bij de show van de SEC geweest, een mooie show om te zien, goed verzorgd en mooi aangekleed. ik was wel nieuwsgierig naar de verkoopafdeling, om te zien of er nog veel aanbod was. er zat meer dan voorgaande jaren, dus ik denk dat de markt redelijk verzadigd is, misschien dat de prijzen, dan ook wel gaan dalen ?
              groeten Ton

Opmerking

Working...
              X