Mededeling

Collapse
No announcement yet.

gestorven vogels

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• gestorven vogels

Hallo,

Ik ben amateur preparateur en voor mijn hobby prepareer ik vogels. Ik maak geen huid preparaten wel maak/bouw ik skeletten. Hiervoor zoek ik materiaal. Mijn vraag is dan ook of ik gestorven vogels kan overnemen, evt. tegen vergoeding.

Alvast hartelijk dank,

Thijmen

Hallo Winterkoning,

Beschermde vogels die niet uit kweek komen mogen niet-gecertificeerde preparateurs niet prepareren. Ik mag deze dus niet prepareren. Beschermde vogels uit gevangenschap mogen wel geprepareerd worden, de ring die om de poot zit blijft ook om de poot bij het skelet. Bij bijv. slechts het verzamelen van schedels is het zaak om alles goed te regelen en de ringen bij de goede schedel te bewaren.

Ik hoop dat het een en ander duidelijk maakt, Ik zal een foto toevoegen op een later tijdstip om het een en ander te verduidelijken. En om hopelijk dit forum enthousiast te maken. Mochten er nog meer vragen zijn stel ze gerust!

MVG

Opmerking

Zoals beloofd: de foto.

Erg mooi meegenomen: een witte, niet opvallende, ring!

Alvast bedankt voor mogelijk aanbod!
      Bijgevoegde Bestanden

Opmerking

Onbeschermde vogels, bijv. een grasparkiet mag zonder enige papieren bij mij terecht komen. Dan heb je ook nog beschermde vogels waarbij de ring aangeeft dat hij uit gevangenschap komt, de ring moet dan aanwezig zijn bij de gestorven vogel. Bij beschermde vogels niet uit kweek moet ik een vervoersbewijs bij de politie halen en afleveren bij een erkende preparateur, deze zal hem dan inschrijven bij de overheid en krijgt van de overheid een "loodje" (tegenwoordig van plastic ). Alleen de erkende preparateur mag hem vervolgens prepareren.

Ik weet niet of het anders geregeld is bij levende vogels maar dit is de manier zoals het erkend is door de overheid hoe het gaat bij dode vogels. Of deze manier de perfecte is weet ik niet, maar zo is het opgesteld dus daar hou ik mij aan.

Mocht je nog vragen hebben, stel ze gerust.

P.S. om men enthousiast te maken: http://www.zebravinken.be/PICT1289.jpg (geen eigen preparaat)

Opmerking

Omdat dit schijnbaar weer een verboden onderwerp voor mij is en iemand echt aan alles wat ik zeg aanstoot neemt........

Opmerking

Inderdaad jammer want ik vond het wel intressant die wetgeving.
            mvg Gerard 6

Opmerking

Ik vind het wel mooi.
              Vogels die anders in de kliko zouden belanden krijgen zo toch een soort "2e leventje", al zullen sommigen dat wat luguber vinden.

Ik hoop dat er hier voorlopig geen vogels dood gaan, maar anders ben ik best bereid er eentje af te staan. Ligt er wel een beetje aan "wie" het is; de vogels waar ik een band mee heb worden begraven.

Maar zijn er bepaalde soorten vogels die je wel/niet graag wilt? Kan bijvoorbeeld zijn dat je al tig grasparkieten hebt ofzo

En qua vervoer? Ik weet niet waar je woont, maar als het ver reizen is om zo'n vogeltje op te halen dan is het misschien de moeite niet. Opsturen met de post kan denk ik niet?

En heb je ook interesse in kuikentjes die in het nest gestorven zijn? Of alleen volwassen exemplaren?

Opmerking

Hallo allen,

Ik denk dat ik iets heb gemist? Waar zijn de berichten van winterkoning en wat bedoel je marx met je bericht?

Vogels krijgen zo inderdaad een tweede eeuwige leven.
                Helaas zijn er altijd mensen die het luguber vinden, wat ik zelf vreemd vind want op deze wijze laat je merken dat je vervreemd bent van de natuur. Je koopt tenslotte ook een hamlap bij de slager.
                Deze oproep is zeker niet bedoelt met de hoop dat er snel vogels doodgaan maar aangezien het tegenwoordig lastig is om aan materiaal te komen probeer ik het via deze weg. Daarnaast speelt ook het feit dat jammer genoeg veel vogels nog steeds in de kliko belanden omdat men het (zoals eerder genoemd) luguber vinden om de vogels aan iemand ander toe te vertrouwen.

Tori no hime: super bedankt voor je berichtje, op dit moment kun je mij blij maken met alles. Ook grasparkiet. Opsturen met de post kan zeker, het zal bij grotere vogels dan natuurlijk pakketpost worden en deze kosten worden door mij vergoed. Maar ik durf het nooit te vragen aangezien het voor de verzender extra moeite kost, en wil diegene toch de vriend houden.

Alvast bedankt!

Thijmen

Opmerking

Luguber... of niet

Ik vind het mooi om te weten dat vogels zo een tweede leven krijgen. De gedachte is mooi, al blijft de gedachte dieren te prepareren luguber. Daarom wil ik denken aan het eerste Dat tweede, eeuwige leven, het gevoel dat je band met dit vogeltje nooit verloren gaat. Zucht...
                  Matsje <3

Opmerking

Ik zal je in gedachten houden als er hier een vogel dood gaat. Gebeurt niet zo heel vaak gelukkig, maar toch.

Als het ervan komt mail ik je wel voor gegevens.
                    Groet Ton,
                    www.allevogels.nl

Opmerking

Leuk dat ik op de foto mijn geprepareerde zebravink tegenkom..
                      Heb je foto's van je eigen werk?

Opmerking

Hallo,

De foto heb ik inderdaad via google gevonden. Erg mooi, al prepareer ik persoonlijk ook de poten.
                        De foto heb ik erbij gezet om mensen een idee te geven, ik hoop niet dat dit erg is? Ik zal snel proberen om een foto te plaatsen.

Bedankt voor de positieve berichten.

Opmerking

Vorm van kunst

Hallo Thijmen

Ik vind het zeker niet luguber maar juist een vorm van kunst.

Het is net hoe je het bekijkt. Ook hier gaat zelden een vogel dood (ongekuurd nogwel) maar mocht het onverhoopt toch gebeuren zal ik het u via mail laten weten.

Trouwens de vogels die u prepareerd zijn die voor uw persoonlijke collectie of doet u ook in opdracht.
                          Ps: Mocht het gebeuren dan wil ik in ieder geval wel dat het ringetje er weer omgaat Ik heb voornamelijk ec-vogels en vi-eters.
                          mvg Gerard 6

Opmerking

Hallo Gerard,

Bedankt voor uw bericht.
                            De ring gaat altijd terug om de poot aangezien deze aangeeft dat de vogel uit gevangenschap komt. Op dit moment is het voor de eigen collectie/ in ieder geval bezig zijn met materiaal. ec-vogels kon ik terug vinden op google maar wat zijn vi-eters?

MVG,

Thijmen

Opmerking

Zal even een linkje van Ton Koek plaatsen, Mag dat????

Oorspronkelijk geplaatst door Thijmen

ec-vogels kon ik terug vinden op google maar wat zijn vi-eters?
                              Thijmen
                              Vi-eters zijn vruchten insecteneters.

Dit geeft een indruk van de schoonheid van de vi-eters.
                              (www.vogelspeciaalclub.nl)

Even naar "informatie en lidmaatschap" dan "foto's van activiteiten" dan "klik hier"

En daarna begint het genieten en kwijlen hahahahahahaha.
                              Misschien wel een leuke nieuwe hobby?????
                              mvg Gerard 6

Opmerking

Working...
                              X