Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Halsbanden in het wild
Collapse
X
-
Misschien dat mijn antwoord verkeerd overkomt,sorry dan, maar geef mij die buks maar.
Ook hier zie meer halsbanden dan mussen en spreeuwen op het moment en ook kleine zangvogels dus van mij mag het of anders vangen maar wat moet je er dan mee?
Geen hond die ze hebben wilt,kijk maar op de beurzen je wordt er mee doodgegooid,ja mutaties die wel, maar de gewone wildkleur die raak je niet kwijt.
Hier in het Kralingse bos en op Overschie,Malieveld Den haag en in Amsterdam en weet ik waar nog meer ze overal zitten.
En ontsnapt of losgelaten laat ik even in het midden.
Mvg,
KingfisherMvg,
Kingfisher.
Opmerking
-
Een grondige studie naar de schadelijkheid van eksters, kraaien en gaaien, uitgevoerd door ecologen, jacht en landbouwdeskundigen heeft uitgewezen dat deze kraaiachtigen helemaal niet schadelijk zijn maar eerder zeer nuttig.
Zo is ook nergens bewezen dat de halsbandparkiet andere soorten verdringt.
Wat is inheems en wat is excoot? Tot wanneer wil je teruggaan om dat te beoordelen?
Ik ken persoonlijk niemand die last heeft van de halsbanden, iemand hier wel?Groet Ton,
www.allevogels.nl
Opmerking
-
Ik heb het niet over de kraaiachtigen daar weet ik ook niets over maar die halsbanden jagen hier wel de vogels van de voederplaatsen in de winter en ik(maar dat is persoonlijk)wordt gestoord van die beesten die heel de dag zitten te krijsen bij mij in de de tuin.
En fauna vervalsing tja hoe ver moet je terug,1 ding weet ik zeker hals banden horen hier niet en als je dan gaat kijken dan horen de jachtfazanten(voorbeeld) hier ook niet en dat dateert al van vele jaren geleden maar dat gaat me te ver.
Ik heb het over nu en niet over 2 eeuwen geleden.
Mvg,
KingfisherMvg,
Kingfisher.
Opmerking
-
Postzegel er op plakken
en hier maar een stuk of wat naar toe sturen, lijkt me wel leuk om te fotograferen. En ook om eens wat anders voorbij te zien komen.
Opmerking
-
last van.
soms zie ik, in de winter een bende halsband parkieten ( ook een bende spreeuwen, koperwieken). van brussel naar brugge. maar die parkieten horen hier nie thuis. iemand ?? test gedaan??? om te weten, of die hier kunnen overleven. ze horen hier nie thuis. is zo. suskewiet medaar.
Opmerking
-
Wel of niet thuis hier.
Er komt wel meer over de grens toch? Niet alleen maar vogels.
Opmerking
-
hopelijk dan een leuke foto van te maken en dat ik een paar jongen kan vangen.
ik zie der hier geen een hier worden ze niet geschoten maar eerder opgevreten door de havik of buizerd/sperwer
In geval van de sperwer zal het hooguit eens een wijf zijn die het risico zal nemen.
In de Verenigde Staten vormen de 'nodige' rondvliegende kromsnavels lokaal al zelfs een niet geheel onbelangrijke voedselbron voor predatoren als b.v. Buteo jamaicensis, Red tailed Hawk.Amigo de los Psittacidos
Look deep into nature and you will understand everything better
Opmerking
Advertentie
Collapse
Opmerking