Mededeling
Collapse
No announcement yet.
vogels in het wild
Collapse
X
-
Labels: Geen
-
Oorspronkelijk geplaatst door marnix1994is dat echt zo dat zebravinken terug komen??
Daarna gaan ze er van door en worden door een kat gedood of verkommeren.
Opmerking
-
nee en nog eens nee.
die komen nooit terug. ze kennen de wilde natuur niet meer. ja, wel andere kooivogels op zoeken, voor drinken,eten. maar de .lieve poeskat zal zeggen lekker ze. laat ze maar komen. de volgende zal wel wat vetter zijn zeker, was maar een mager geval ze. tja die katten he. nooit doen. medaar.
Opmerking
-
Vogels los laten buiten de vlucht.
Dat word door sommige mensen alleen gedaan als er jongen in het nest liggen. Je moet dan zeker wel oppassen dat ze niet met jongen en al vertrekken de wijde wereld in. Dus op tijd weer de boel afsluiten.
Ik weet van iemand met een Beo, die de vogel gewoon los had vliegen en deze kwam gewoon terug om voer te halen. Dat is inmiddels al enige jaren geleden dus de vogel zal er zowiezo wel tussenuit gepiept zijn. Maar dit heb ik dus met eigen ogen gezien, die mevrouw riep d'r vogel en die liet niet lang op zich wachten om het lekkers even op te pikken.
Opmerking
-
-
regeltjes
in nederland regeltjes land mag je heel veel niet, maar wie zal er wat van zeggen als je dit probeert, zoals Corneel voorstelt ? of het zal werken weet ik niet, want een vrije vogel zal op een gegeven moment niet meer terugkeren. aan gezien ze in de vrije natuur ook wel hun kostje bijeen zullen scharrelen. kijk maar in rotterdam en den haag, wat daar aan grote parkieten rond vliegt. wel uitkijken dat je niet aan fauna vervalsing doet, zodat bijvoorbeeld de inheems vogel, er niet onder te lijden krijgt. ik ken een kweker in het noorden, die zoiets met zijn japanse nachtegalen deed. als er jongen waren, mochten de ouders buiten de voliere hun voedsel zoeken. dat blijft echter wel riskant, als een vogel ergens van schrikt, en vliegt wat verder dan hij gewoon is, kan hij misschien het hok niet weer terug vinden.groeten Ton
mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber
Opmerking
-
Zeker niets loslaten.Als je niet te veel vogels wilt hebben moet je er niet mee kweken.
Er zullen ook genoeg mensen zijn ,die proberen om jouw vogeltjes weer te vangen ,want bijna iedereen weet dat die beestjes dan niet in de natuur horen. En in dit geval mogen ze ook gewoon gevangen worden.
Opmerking
-
-
Advertentie
Collapse
Opmerking