Mededeling

Collapse
No announcement yet.

een vogel vangen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• een vogel vangen

hallo

er is bij mij een halsband ontsnapt. nu vliegt deze de hele tijd hier zijn rondjes.
    hij is zaterdag ontsnapt en vandaag vliegt hij hier weer rond. hij blijft alleen op een hoogte waar wij niet bij kunnen. dit is of bij de buren op het balkon(is een appartement) of op de antenne.

ze hoort haar man dus schijnbaar wel roepen. maar of ze ziet hem niet of durft niet te komen.

hebben jullie misschien tips die ik kan proberen om haar weer te vangen?
    ik weet dat het geen makkelijke klus gaat worden. maar wil het toch wel gaan proberen.
    nieuwe website

hey

mischien makkelijk om de man in een TT kooi te zetten en dan bijvoorbeeld boven op de voliere

ik neem aan dat ze honger heeft dus doe dan aan de voorkant een bakje met voer en als ze er dan bij zit kun je haar zo vangen met een netje

veel succes
    mvg roy (vogelfreak)
    kijk ook eens op mijn site www.roy-vogels.nl

Opmerking

ja dat is het probleem ik heb geen tt kooi of andere kooi waar hij in kan.

misschien dat iemand van de vereniging me daar vanavond aan kan helpen.

maar dat idee bevalt me wel. thanks

verdere tips zijn natuurlijk nog van harte welkom.
      nieuwe website

Opmerking

Hoi Dave
        Vraag maar aan Nol die heeft wel een TT kooi voor grote vogels.

Groeten Geert

Opmerking

oke geert vraag ik hem dat vanavond even.
          nieuwe website

Opmerking

Bij mij vloog de hele tijd een witte kanarie rond, en die heb ik gevangen
            met een traliekooi van de cavia.

Zet het voer onder de kooi, zet hem op een houtje met een touwtje er aan,
            en als hij daar dan onder gaat zitten eten, trek je het touwtje strak
            en val het houtje om, en zit hij er onder.

Zelf ben ik ook met een netje 3 dagen bezig geweest werd er gek van maar mijn man had deze oplossing.

Groetjes Petra.

Opmerking

Als je een volliere met sluis hebt kun je erg gemakkelijk ontsnapte vogels vangen.
              Sluisdeur open zetten ,touw er aan om hem dicht te trekken ,,wat voer in de sluis strooien ,en afwachten maar.
              Zo heb ik vroeger heel wat vogeltjes kunnen vangen .

Opmerking

nadat hij dus een aantal dagen heeft rondgevlogen.
                kwam hij vandaag bij de vlucht zitten eten we haden de voerplateau ogedraaid dus nu met alles aan de buitenkant. na wat wachten en wat pogingen in de buurt te komen hebben we haar weer kunnen vangen. ze zit nu weer lekker in de vlucht alleen zonder staartveren.maar goed die groeien wel weer aan.

een sluis hebben we dus niet . deze stond wel p de planning en gaat nu dus even versneld worden. het gaat een echte sluis worden maar eentje de ik kan opbouwen en afbreken. aangezien ik maar 1 keer in de week erin hoef te zijn.

alle bedankt voor de tips
                nieuwe website

Opmerking

Eind goed, al goed

Opmerking

al eens gedacht aan van die vliegenslingers aan de buitenkant van de voliere????
                    gaat een vogel ook niet snel door

groetjes frank4

Opmerking

mischien omdat je heb opbouwen en afbreken je beter 1 kan maken met wieltjes
                      mvg roy (vogelfreak)
                      kijk ook eens op mijn site www.roy-vogels.nl

Opmerking

ja kan ook maar een paar schroeven erin en eruit draaien is ook geen probleem.

doe ik liever dan weer de vogel kwijt zijn
                        nieuwe website

Opmerking

Working...
                        X