Mededeling

Collapse
No announcement yet.

pampas gras giftig voor vogels??

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• pampas gras giftig voor vogels??

hallo, ik ga mijn buitenvoliere opnieuw beplanten aanstormende lente, en nu zag ik laatst een mooie grassoort, die na heel wat zoeken, PAMPASGRAS genoemd word. (groot soort gras met mooie pluimen)

nu wou ik graag weten of deze plant in een voliere gezet kan worden.

in de voliere leven vooral -hoe kan het ook anders- tropische vogels

verder zou ik een conifeer aanschaffen (Thuja) en deze kan voor zover ik weet wel in de voliere.

ik hoor graag van u,

Kris

ps; fijn weekend
    Groet'n uut Drenthe

Jij ook een goed weekend

Hoi Kris

Ik heb zelf 2 pollen Pampasgras (1 hele groote en een iets kleinere) in de voliere en heb er nog nooit een probleem mee gehad. Hier zitten de vogels er niet aan te plukken ofzo.
    Ja ze plukken er wel aan maar dan aan de dode stukken om te gebruiken als nestmatriaal. De jonge vogels die nog niet zo goed kunnen vliegen lijken het wel een prettige landingsplek te vinden. Want de grasslierten zijn best wel stevig.

Kortom ik heb er nog geen problemen mee gehad en of het giftig is weet ik niet maar mijn vogeltjes weten dat zelf wel. Zo is Taxus wel giftig maar ik heb er nog nooit problemen mee gehad.

Pampasgras geeft je voliere een mooie uitstraling en is lekker lang (tot gehele jaar) groen. Ohja bij mij groeien de mooie pluimen boven de voliere

Thuja geen probleem gewoon neerzetten is mooi en groeit goed.
    mvg Gerard 6

Opmerking

Hallo Tropen kweker. Ik heb in een van mijn beplante vluchten een inheemse pampus staan. In deze vlucht heb ik Saint Helena's en goudbuikjes. De pluimen worden graag gebruikt als nest materiaal. Verder geef ik de pluimen van het pampus gras dat jullie in Nederland hebben veelaan al mijn vogels voor het bouwen van nesten. Dat uitheemse spul is hier onkruid en groeit als kool. Geen problemen met het pampus gras hier. Altijd groen en een mooie variatie in beplanting. success. Groet, Kees Nieuw Zeeland.

Opmerking

oke mannen bedankt!

de Thuja kost geen fluit dus waarom niet?
        en pampas gras is een supermooie plant met mooie stevige bladeren.

dus dat word een ritje naar het tuincentrum! (word wel lastig op de fiets )

Kris
        Groet'n uut Drenthe

Opmerking

Ach anders koop je gewoon een kleine pampasgras, is zo groot hoor, groeit als kool, dan krijg je hem wel mee op de fiets
          Groetjes Els.

Opmerking

Hallo Kris,

Mocht je kiezen voor Pampagras, zou ook voor de kleine soort gaan.

Ik heb een plant van het grote soort in de tuin staan en die is al 4 meter hooge 2,5 meter breed, ik denk niet dat je voliere zo hoog is en dan komen die pluimen krom tegen je dak te groeien.

Zelf zou ik alleen voor de thuja gaan, hierin maken ze ook nesten,blijven wintergroen, zijn makkelijk te snoeien mochten ze te groot worden, af te spuiten als er ontlasting in zit.enz.

Bij het pampagras zullen de vogels alleen van de pluimen gebruik maken(nestmateriaal) maar is niet zo zeer een plant om lekker in te zitten.

Bij mij kreeg de plant pas in het tweede jaar de pluimen, dus daar moet je dan ook nog op wachten.

Kijk maar wat je doet, het zijn alleen maar wat suggesties.

Succes met je keuze.

Groeten Michael.
            Groeten Michael

https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

Opmerking

Working...
            X