Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Importeren "oude stijl"....

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

Als jij het zo vertaald slaat het inderdaad nergens meer op. Dus ik vind het oneerlijk om iets zo te vertalen en dan daarmee mij om de oren te slaan.

Dat wat jij zegt staat er niet en je maakt me er belachelijk mee. Er staat dat ik me kapot erger aan het feit dat landen als Afrika volledig leeggeplunderd worden. De lokale mensen worden voor een paar centen ingezet alles te plunderen wat ze hebben en dat wordt dan verkocht door mensen die niet uit Afrika komen. Het geld gaat ook niet naar Afrika. Afrika wordt leeggehaald omdat het arm is, corrupt en weerloos. Dat staat er. En wat is daar je antwoord op? Dat is toch zo? Geen enkel welvarend land staat toe dat er miljarden wilde vogels gevangen worden wat het land zelf geen cent oplevert. Dat kan alleen in ontwikkelingslanden.

Waar staat dat de problemen in Afrika komen door het vangen van vogels? Bijzonder flauw om mij zo hersenloos neer te zetten. Er staat dat dit een symptoom is van de problemen in Afrika. Wat is dan je reactie? Nog steeds dom gezegd van mij?

Bah! Wat een ontzettend flauw vertaald antwoord als ik me probeer uitgebreid en eerlijk uit te drukken.

Ik begrijp hieruit dat jij die import wel ziet zitten. Prima, maar ga dan niet net doen alsof ik onzin uitkraam door in 3 of 4 zinnen een compleet verkeerde samenvatting neer te zetten van wat ik eigenlijk zeg. Dat is geen praten meer dan. Nu zal er wel een groepje pro-import vallen over wat ik zeg maar zij weten net als ik dat geen enkel welvarend land zich laat plunderen door de dealers waar zij graag hun vogel halen uit het wild voor honderden euro's die Afrika slechts 3 cent heeft opgeleverd. Dat heet plunderen heren.

Opmerking

I now want to breed lavender waxbills so I bought as many as I could. Yes, soms are wild caught I think. But I never paid a dealer, birdcatcher or trader in birds for my birds. So I do not feel responsible. I know a lot of people think that me keeping birds makes me just as responsible as the people buying and trading in wild birds. I just don't agree with that because no money of mine ever went in the pocket of a bird dealer. No bird of mine ever was replaced by a wild bird. So I do feel that me keeping birds has nothing to do with depleting wild populations. I do have wild birds probably but these were birds I bought from people that wanted to stop keeping birds and my birds are leftovers.
      Nou marx, op deze manier ontkracht je je hele verhaal.
      Als je een bijbel heb moet je Mattheus 7 eens lezen, daar staat zoiets over een splinter en een balk!
      Anders: http://www.statenvertaling.net/bijbel/matt/7.html

voor honderden euro's die Afrika slechts 3 cent heeft opgeleverd. Dat heet plunderen heren.

Opmerking

Alle vogelliefhebbers werken aan zulke praktijken mee ,of hebben dat gedaan.
        Als sommige echt zo zijn als ze hier reageren moeten ze metteen stoppen met vogels te houden.(of minstens op een andere manier vogels gaan houden)
        De gevange vogels hebben toch ,al is het niet zo lang ,in vrijheid geleefd.
        Dat is iets wat vele kooivogels nooit hebben meegemaakt en nooit zullen meemaken ,want die zitten in kooitjes van net een halve meter breed ,,hun hele leven.(zonder daglicht of wind en regen.). Broedkooien dus.
        En wat te denken van het zaad wat wij aan onze vogels geven ,,dat komt vaak uit landen waar de mensen zelf weinig tot niets te eten hebben ,,en dan zit met hier ook nog te klagen dat het zaad zo duur is.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door winterkoning
          laten gaan serinus en zwartkopje,laten gaan.
          eigen straatje schoonhouden,en typisch hollands gedrag,wijzen naar andere en zelf op geen enkele manier het boete kleed aan willen trekken.
          mvg
          Een inhoudelijke reactie zou netter zijn. Als er iemand een eigen straatje schoonveegt ben jij het wel. Jij wil import en negeert daarbij dat er geen enkele persoon in Afrika iets verdient aan die vogels. Jij negeert ook dat alleen de verkopers in de welvarende landen onder druk van kopers dit plunderen voortzetten. Ik neem aan dat je ook weet dat er geen vogel uit een welvarend land deze kant op kan komen. Nou, dat zegt genoeg denk ik. Misschien kunnen we galapagos vinkjes importeren? Oh nee, dat kan niet. De mensen daar hebben het inmiddels al te goed en die gaan niet hun eigen natuur leegvangen voor een paar centen. Op zoek naar een nog armer land wat we met 5 cent per vogel leeg kunnen trekken

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Animal
            Alle vogelliefhebbers werken aan zulke praktijken mee ,of hebben dat gedaan.
            Als sommige echt zo zijn als ze hier reageren moeten ze metteen stoppen met vogels te houden.(of minstens op een andere manier vogels gaan houden)
            De gevange vogels hebben toch ,al is het niet zo lang ,in vrijheid geleefd.
            Dat is iets wat vele kooivogels nooit hebben meegemaakt en nooit zullen meemaken ,want die zitten in kooitjes van net een halve meter breed ,,hun hele leven.(zonder daglicht of wind en regen.). Broedkooien dus.
            En wat te denken van het zaad wat wij aan onze vogels geven ,,dat komt vaak uit landen waar de mensen zelf weinig tot niets te eten hebben ,,en dan zit met hier ook nog te klagen dat het zaad zo duur is.
            Ik vind het onzin om te zeggen dat elke vogelliefhebber meewerkt aan het vangen van vogels in Afrika. Als je geen vogels koopt van de handel en zelf probeert te kweken, genoegen neemt met het feit dat soms een vogel niet meer beschikbaar is en daarnaast ook zorgt dat je positief reageert op het nieuwe ringgebeuren is er niets dat meehelpt aan het vangen van vogels in Afrika. Of moet je dan principieel zijn om dat te mogen zeggen. Dus je mag ook geen vogel kopen van iemand die er mee wil stoppen? Dat die vogel ooit uit Afrika kwam is niet mijn keuze. Mijn aankoop helpt ook de handelaars niet. Niemand verdient er geld aan om meer vogels te kopen. Als je zo principieel bent kan je ook geen hond meer uit het asiel halen die ooit uit de broodfok kwam. Dat is dan nl indirect ook een hond die uit Polen is gekomen. En daar wil je niet aan mee werken. In mijn ogen werk je daar ook niet aan mee als je Poolse handelaars geen geld geeft. Maargoed, wie ben ik. En om iets in te zien moet je soms goed lezen en dat kan blijkbaar niet iedereen.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Marx
              I do agree that the transport in Europe or even here in the Netherlands is not a great deal better. But what I also believe is that these birds are only cought and sold because the people have no money and need this to survive. Over here nobody would allow people to catch and sell the wild birds to other countries. That's because we do have enough money. My problem is that people in rich countries make people in poor countries sell all they have, even their wildlife. They already sold everything else. Now they even sell their birds.

That's what bothers me a lot. The people over there don't even understand the concept of a cagebird for fun. They just know that there is money to make by catching and selling their wildlife. I'm disgusted that we as developed country even want to buy the wildcought birds that belong to a country that has nothing more than tourism and it's wildlife. We already deprived them of their other natural resources and now we try to steal all their animals so we can look at them for fun behind steel bars. I do hope that the world will see in time what the effects are of just removing parts of an ecosystem for al few dollars. In the end nobody is better. Only a few big bird dealers and the people who bought their birds and still have some of the survivors in their cages. The people in these clips just make a few dollars. You can also see who buys the birds and who will make money. All the money from this trade leaves Africa. That's a big problem. The money AND the birds leave Africa.

It's not a coincidence that the wild bird trade is almost as lucrative as dealing in drugs. Birds are the new drugs and people will go as far as stealing the last Hyacint macaw from it's jungle turf to sell it to a big drugdealer in South America to show off with. That disgusts me. The serins in this clip all go to people that don't have a lot of understanding for these birds. The marked is just fine at the moment. Anyone who wants to buy a Serinus mozambicus just has to go to a breeder. The wildcaught birds are just to fill up the small steel cages in living rooms. We want a tropical bird in our house. Just for fun. How funny is life for a 2 year old wildcaught bird in a little cage in front of the window. It won't die beceause it has food and water. But that's it for the bird.

Marx, I do not understand, so that you speak of the bad of the import of wild birds but....... I see in your Blog, your Pekinrobin are of wild origin ,truth?
              I do not speak Dutch

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Serinus
                Hello Africanserin,

Nice to see you on this Dutch-spoken forum!
                I added these two videos just for the purpose you mention here above.
                Info!

After this, a discussion took place about the pro and contra of exporting/importing life birds.
                And, as always, there are people pro and contra in a discussion......

For what it is worth; I am glad you placed these video's on You Tube!
                Also the video's of your lemon breasted canary, I admire very much.

And my opinion is that the birds, shown in this video, are not worse treated as "dutchbred" canary's who are exported all over the world.

Greetings from the Netherlands, Serinus.
                Dear Serinus , thank you for you always collaboration and I hope not to be a problem for you writing here in English.
                For the information of all I am Spanish, alive and write from Tenerife (Canary Islands) .
                My Web this with problems and it is not possible to be seen at the moment.

Thanks for the effort to write in English.
                I do not speak Dutch

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Africanserin
                  Marx, I do not understand, so that you speak of the bad of the import of wild birds but....... I see in your Blog, your Pekinrobin are of wild origin ,truth?
                  Yes, one maybe. It's an old bird I bought from an old man who stopped keeping birds. In what way do I support the catching of wild birds by doing this? No dealer nor importer recieved any money from me. Nobody got rich from me buying a second hand bird. I would never buy a wild bird from the trade nor aks for specific birds to come in to this trade.

I see it as getting a puppy from a puppy mill after the first owner dumped it. If I get it from the pound no breeder get's any money or support from me. In that way I do think I can say I do not support puppymills although I have a dog that originally came from a puppymill. My goal is to breed with this old bird and maybe if I succeed I can even sell some so no other birds are cought in de wild. In all honesty, very few wild caught birds will ever be used for anything else than showing off.

Opmerking

Ik vind het onzin om te zeggen dat elke vogelliefhebber meewerkt aan het vangen van vogels in Afrika. Als je geen vogels koopt van de handel en zelf probeert te kweken, genoegen neemt met het feit dat soms een vogel niet meer beschikbaar is en daarnaast ook zorgt dat je positief reageert op het nieuwe ringgebeuren is er niets dat meehelpt aan het vangen van vogels in Afrika. Of moet je dan principieel zijn om dat te mogen zeggen. Dus je mag ook geen vogel kopen van iemand die er mee wil stoppen? Dat die vogel ooit uit Afrika kwam is niet mijn keuze. Mijn aankoop helpt ook de handelaars niet. Niemand verdient er geld aan om meer vogels te kopen. Als je zo principieel bent kan je ook geen hond meer uit het asiel halen die ooit uit de broodfok kwam. Dat is dan nl indirect ook een hond die uit Polen is gekomen. En daar wil je niet aan mee werken. In mijn ogen werk je daar ook niet aan mee als je Poolse handelaars geen geld geeft. Maargoed, wie ben ik. En om iets in te zien moet je soms goed lezen en dat kan blijkbaar niet iedereen.
                    Door het houden van vogels ,promoot ook jij het houden van vogels.

En niet iedereen kan sommige vogels betalen ,dus die mensen betalen er graag wat minder voor ,ook al zijn ze dan onder erbarmlijke omstandigheden gevangen.(dat staat er namelijk ook niet op)
                    Ook jij zult zulke vogels aanschaffen ,als je de kans krijgt ,al is het alleen maar om ze een beter leven te verschaffen.

Door juist een hond uit het assiel te halen ,help je een dier . Door een hond bij een fokker of handelaar te halen halen ,help je alleen maar met het onnodig fokken in stand te houden ,,zolang er honden in het assiel zitten zijn er namelijk nog steeds te veel honden.

Opmerking

Yes, one maybe. It's an old bird I bought from an old man who stopped keeping birds. In what way do I support the catching of wild birds by doing this? No dealer nor importer recieved any money from me. Nobody got rich from me buying a second hand bird. I would never buy a wild bird from the trade nor aks for specific birds to come in to this trade.

I see it as getting a puppy from a puppy mill after the first owner dumped it. If I get it from the pound no breeder get's any money or support from me. In that way I do think I can say I do not support puppymills although I have a dog that originally came from a puppymill. My goal is to breed with this old bird and maybe if I succeed I can even sell some so no other birds are cought in de wild. In all honesty, very few wild caught birds will ever be used for anything else than showing off.
                      What you say is certain but it happens yet what we consumed… natural resources, wood, water, energy, fishes, etc… but this deals was and this controlled by quotas and only for species nonprotected or CITES II. Sight for example Senegal tapeworm a quota of 100,000 units of Serinus mozambicus to the year and this bird is distributed by all the Africa to the south of the Sahara. They are poor countries in many cases and deal with its natural resources, do not have another thing.
                      I do not speak Dutch

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Animal
                        Door het houden van vogels ,promoot ook jij het houden van vogels.

En niet iedereen kan sommige vogels betalen ,dus die mensen betalen er graag wat minder voor ,ook al zijn ze dan onder erbarmlijke omstandigheden gevangen.(dat staat er namelijk ook niet op)
                        Ook jij zult zulke vogels aanschaffen ,als je de kans krijgt ,al is het alleen maar om ze een beter leven te verschaffen.

Door juist een hond uit het assiel te halen ,help je een dier . Door een hond bij een fokker of handelaar te halen halen ,help je alleen maar met het onnodig fokken in stand te houden ,,zolang er honden in het assiel zitten zijn er namelijk nog steeds te veel honden.
                        Klopt. Maar eigenlijk zeg je dan toch hetzelfde? Wat die honden aangaat dan? Toen ik mijn broodfokhondje uit het asiel haalde promootte ik ook geen broodfok. Ik promoot nou misschien vogels maar dan wel alleen geringde nakweek. Ik heb ongeringd omdat ik ze alleen bij mensen koop die ze weg doen. Ik koop sowieso geen vogel uit de handel. Dus of herplaatsers van onbekende afkomst of nakweek. Ik promoot nakweek maar ik koop zelf graag oude vogels die op de lijst staan om gedumpt te worden.

Opmerking

Oogkleppen, enorme oogkleppen.
                          Of anders: stronteigenwijs en niet luisteren en leren naar/van anderen
                          Het is het ergste wat je de vogels aan kan doen!!

Opmerking

helaas

Een inhoudelijke reactie zou netter zijn. Als er iemand een eigen straatje schoonveegt ben jij het wel. Jij wil import en negeert daarbij dat er geen enkele persoon in Afrika iets verdient aan die vogels. Jij negeert ook dat alleen de verkopers in de welvarende landen onder druk van kopers dit plunderen voortzetten. Ik neem aan dat je ook weet dat er geen vogel uit een welvarend land deze kant op kan komen. Nou, dat zegt genoeg denk ik. Misschien kunnen we galapagos vinkjes importeren? Oh nee, dat kan niet. De mensen daar hebben het inmiddels al te goed en die gaan niet hun eigen natuur leegvangen voor een paar centen. Op zoek naar een nog armer land wat we met 5 cent per vogel leeg kunnen trekken
                            helaas lees je weer mijn berichten niet erg goed ,jammer.
                            maar ik had niet anders verwacht.
                            hoe vaak heb ik wel niet gezegd dat import moet kunnen maar anders geregeld moet worden etc, ,maar ik ga het echt niet allemaal quoten hoor van wat ik geschreven heb om zo jouw onzin redernatie/beschuldiging richting mijn persoon te doen weerleggen.

mvg

Opmerking

zal het speciaal voor jouw nog 1 keer in het vet neerzetten: IMPORT ,JA maar wel onder andere regeltjes en omstandighedentoen(voor e.u ingesteld import verbod) niet kunnen??(technisch gezien).

maargoed ik zie het alweer ,jij hebt gelijk en elke andere forumganger heeft ongelijk.
                              wil je gelijk...............alstublieft je krijgt het van mij bij deze ,veel succes met jouw mozambique sijsjes in een kooitje van een meter in het vierkant (eigenlijk wat kleiner maargoed) in de huiskamer ,veel succes met je grijsjes en jappen ( gedeeltelijke wildvang ).
                              dat je maar veel mag kweken ermee en vooral geen tropisch zaad of vruchten en andere zoals trosgierst bv. en insekten ,jouw kokosvezel etc. geven want die zijn ook allemaal ten kosten van de natuur en de arme mensen aldaar bij jouw terecht gekomen.

jij koopt niet uit handel? uhhm wat is aan en verkoop bij jouw? het toch handel?
                              jij koopt het liefst oude vogels die op de dumplijst staan?
                              hummm dus die japanse pop die perse van 2008 moest zijn is ook zo'n voorbeeld van gedumpte vogel?
                              jij struint marktplaats af naar vogels ,is geen handel zeker? de grootste handel(uhh aan en verkoop) site van nederland?
                              jij doet dus niet eraan mee,op wat voor manier dan ook?

ik zal je wakker schudden ,jij werkt er net zo hard aan mee net als wij met zijn allen gedaan hebben of nog steeds doen,echt waar.

Opmerking

Hallo,

Ik denk dat de stellingen duidelijk ingenomen zijn.
                                De hakken staan ferm in het zand en door argumenten zal Marx niet geneigd zijn om deze thread in een ander licht te zien......
                                Dus gaan we even terug naar berichtje 13 van deze thread waar we al kunnen lezen;
                                The proof of the pudding is in the eating

Opmerking

Working...
                                X