Als dit uw eerste bezoek is bekijk dan de veel gestelde vragen. U moet zich registeren voordat u zelf berichten kunt plaatsen en bijlage kunt bekijken.
Vandaag en morgen maak ik geen foto's. Want ik ben er bang voor dat ik ze dan laat schrikken en dat ze dan uit de nestkast vliegen. Ik kan ze dan terug stoppen wat ik wil maar dan gaan ze er toch weer uit. En de kans is groot dat ze dit dan niet overleven omdat ze dan het te koud krijgen. Ik laat ze dan ook maar lekker met rust tot ze zelf uitvliegen. De meelwormen en ander voer is niet aan te slepen. En er worden ook diverse insecten in de vlucht gevangen en de pop zit alleen 's nachts nog op het nest.
De jonge spotlijsters verstoppen zich goed. Maar worden wel goed gevoerd door de oudere vogels. Ze kunnen bij mijn niet nat regen omdat ik een overdekte vlucht heb. Dus krijgen ze het niet koud met zijn drieeen tegen elkaar in de conifeer.
Zoals ik al de hele tijd vertelde dat er de tweede ronde bijna nooit meer dan twee eieren gelegd worden lag vanmiddag om 16:00 uur dan toch het derde ei in het nest. Vanmorgen om 10:00 uur nog gekeken toen lagen er nog maar twee. Zo zie je maar dat de natuur doet wat ze zelf willen.
De pop blijft goed op het nest om te broeden, ondanks dat de jonge spotlijsters continu bij de nestkast zitten te vervelen. De jonge vogels komen nu op zelf op de voertafel. Dus ben nu ook meer universeelvoer gaan geven.
Opmerking