Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Muizen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

Opmerking

Ik kreeg een tip, aangezien ik gaten in de muur ga maken voor vluchten, om rondom tegeltjes te plakken, en dan zonder voeg, dus kaal tegen elkaar.
      Daar kunnen de muizen niet overheen
      Mijn Site

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door P.Wijlaars
        kijk hier eens na, dit werk echt.

Inloopmuizenval

http://www.rimo.nl/index1.html
        Deze heb ik onlangs ook aangeschaft en hij werkt echt Groot voordeel is ook dat de val altijd stand-by staat, klapvallen moet je steeds opnieuw opzetten en korrels moet je ook steeds opnieuw neerleggen.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door angela
          Deze heb ik onlangs ook aangeschaft en hij werkt echt Groot voordeel is ook dat de val altijd stand-by staat, klapvallen moet je steeds opnieuw opzetten en korrels moet je ook steeds opnieuw neerleggen.
          Ik heb ook een keer last gehad van een plaag. Maar met bovenstaande val heb ik maar 3 muizen gevangen. Met een zelfgemaakte > 50. Het nadeel was idd dat je hem telkens op moet zetten. De tuinslang is ook een goede optie, ze komen naar buiten kruipen en dan kan je ze zo in een emmer doen en ik een bos uitzetten ;-)
          Met vriendelijke groet, Jeroen

www.jeroenhubert.nl

Opmerking

werkte niet

die metalen val werkte bij mij niet, wat later had ik van die wipvallen, daar wel regelmatig een muis in. nu heb ik korrels (sorkil) en dat werkt bij mij goed. geen muizen meer.
            groeten Ton
            mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

Opmerking

muizen

ze zijn er weer!!! eergisteren zag ik een snelle schaduw wegflitsen en wist ik dat die kleine etterbakjes mijn kweekseizoen weer gaan saboteren. vanmorgen 1 gevangen met de ouderwetse muizenval. ik heb zo"n beetje elk type muizenval nu al uitgeprobeerd, ook die zgn. amerikaanse "wonderval" die angela bedoeld, maar het resultaat is altyd hetzelfde je vangt er 2 of 3 en de rest van die slimmerds heeft het trucje door. ook heb ik al gif gebruikt (superlink) ik ben bang dat ik er nooit meer van afkom. wat ik nog niet gebruikt heb in dat ultrasone geluidskastje en de muizenlijm. wie heeft hier ervaring mee???

Opmerking

Ik denk dat veel mensen een grote fout maken door het vergif 'in' het nachthok te plaatsen, of te dicht bij hun vogels of voer. Vergif is een lokmiddel voor muizen en ratten. En de naam zegt het al "lokmiddel". Net als met mieren, veel mensen zetten een "mierenlokdoosje" in het keukenkastje!!. Dan krijg je 'juist' mieren in je keuekenkastje. Ik denk dat met muizen idem werkt. Maak elders in de tuin een voedselbron voor de muizen en ga ze daar verdelgen.

Opmerking

Hmm.. mijns inziens is het vrijwel onmogelijk om een voliere "muisvrij" te krijgen,
                  zeker wanneer je aan een bosrand woont.

Ikzelf heb het volgende gedaan bij het bouwen van de voliere:

Nachthok, binnenvloer beton gestort, ongeveer 10 cm met daaronder "dubbel dubbeltjesgaas" en daar bedoel ik mee:

twee lagen gaas, en die laten verspringen zodat het gat kleiner wordt.

Ik heb zelf al redelijk wat muizen en ratten gefokt, om daarmee mijn reptielen te voeren, en ik weet nu uit ervaring...

als een muis met zijn koppie erdoor kan, kan zijn lichaam er ook door.. geld ook voor ratten!!!

Buitenvoliere:

Bodem van trotoirtegels... 20 centimeter gele grond daarna over het geheel gebroken glas ... laag gele grond 15 cm... en weer trotoirtegels... tot nu toe "enkele" muizen, behalve laatste februari, toen het flink had gevroren.. zo'n 15 graden onder nul..

Toen kwamen ze met bosjes tegelijk uit de bossen...
                  Ze komen gewoon op het vogelvoer af.. je houd het vlgs. mij niet helemaal tegen..

Gladde wanden van betonplaten.. voer hoger wegzetten en goed schoonhouden is volgens mij de enige optie...

mogelijk kan ik met mijn bijdrage beginnende vogelaars hiermee helpen om een redelijke muisvrije (arme) vlucht te maken...

Gr. J@siu !!!
                  Mijn "Kritiek" is altijd mijn "Eerlijke Mening" en nooit mijn "Commentaar" !!!

Opmerking

muizen

het voer hoger op zetten gaat moeilijk als je in broedkooien kweekt, de bakjes hangen er nou eenmaal voor , en mijn hok staat al een aantal jaren ,dus daar kan ik niet zoveel meer mee. ik heb alles al zo goed mogelijk muiswerend gemaakt. je kunt volgens mij nooit voorkomen dat er eens eentje binnenkomt en dan nog een en zo worden het er snel meer. het gaat mij meer om het bestrijden. zie vorige topic

mvg loxia

Opmerking

Bestrijden heb ik niet zoveel verstand van, maar in dit forum zijn er al natuurlijk veel tips gegeven.

Je kan muizen voorkomen:

Hier staan wel wat handige tips op
                      Groeten van mijn duifjes

Opmerking

krijg muizen niet gevangen

Ik ben al enkele dagen achter muizen aan het vangen. en heb er gisteren eindelijk 1 kunnen vangen op een lijmplaatje .
                        Maar hebben jullie soms nog tips om ze sneller te verdelgen? Ik heb vergif liggen, klemmen staan en inloopvallen staan en niets daarvan raken ze aan.

Sommige zeggen met gips en bloemsuiker mengen en wat zaad tussen doen .

Weten jullie nog betere methodes?

Opmerking

Op dit forum is al veel over muizen vangen besproken....... van humane methodes tot zeer wrede...... zoals bv gips met suiker.
                          Even de zoekfunctie gebruiken en het hele scala komt voorbij. Zoek de goede uit, zou ik zeggen.

Succes
                          Hans
                          Tomorrow is the first day of the rest of your life...

Opmerking

buffet

Het 'buffet' aan overige eten weghalen want dat is waarschijnlijk het probleem dat ze niet van de pindakaas op de klem willen eten!

Suc6

Peer

Opmerking

als de lijmplaatjes helpen, dan moet je die zeker gebruiken
                              zonder vogels kan ik niet leven, maar met mijn allergie wel;) :wave

Opmerking

werkt pindakaas? ik heb het nog niet gebruikt?

Opmerking

Working...
                                X