Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Muizen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Muizen

hallo,

ik heb bij mijn vogels veel last van muizen. wie heeft er een goede tip voor het bestrijden van de muizen? ik gebruik de normale vallen en lijmplankjes.

gr. bert

muis

muis in huis. dan zal je er veel hebben. water in gieten in de hollen. veel ze .

Opmerking

een kat
      wij hebben nooit meeer last van muizen doordat onze poes zo'n goeie jager is.
      en het schrikt ze ook af, zelfs als de katten niet achter de muizen aan gaan.

Opmerking

muizenkorrels

waar vogels zijn, valt wel eens wat zaad op de grond, en dat lokt muizen. ik heb mijn vogels buiten en ik probeer het zo schoon mogelijk te houden, maar toch had ik muizen. ik heb ook muizenvallen geprobeerd, maar dat hielp niet afdoende. nu heb ik muizenkorrels, en geen muizen meer. je zet op een plek waar je de muizen ziet lopen een bakje neer met korrels, en het bakje blijf je bijvullen. je zal merken dat er op een gegeven moment niet meer van gegeten word, aangezien de muizen het loodje leggen. let wel op dat je vogels er NIET bij kunnen, want die leggen ook het loodje. ik heb het gekocht bij de welkoop, maar een dierenzaak zal het ook wel hebben. bij mij werkt het goed.
        groeten Ton
        mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

Opmerking

muizen

Oorspronkelijk geplaatst door Ton
          waar vogels zijn, valt wel eens wat zaad op de grond, en dat lokt muizen. ik heb mijn vogels buiten en ik probeer het zo schoon mogelijk te houden, maar toch had ik muizen. ik heb ook muizenvallen geprobeerd, maar dat hielp niet afdoende. nu heb ik muizenkorrels, en geen muizen meer. je zet op een plek waar je de muizen ziet lopen een bakje neer met korrels, en het bakje blijf je bijvullen. je zal merken dat er op een gegeven moment niet meer van gegeten word, aangezien de muizen het loodje leggen. let wel op dat je vogels er NIET bij kunnen, want die leggen ook het loodje. ik heb het gekocht bij de welkoop, maar een dierenzaak zal het ook wel hebben. bij mij werkt het goed.
          ik nooit vergif nooit, al je vogels gaan doodt, water en de poes he.

Opmerking

Als je vergif gaat gebruiken loop je de kans dat je je eigen vogels vergiftigd of je andere huisdieren.
            En als die er echt niet bij kunnen loop je nog steeds het risico dat je de weinige roofvogels die er nog zijn helpt te vergiftigen.
            Een echte vogel/dieren liefhebber gebruikt dus geen vergif.

Opmerking

Hallo .als de muizen over het zaad pissen dan kunnen je vogels allerlij ziektes krijgen en ze gaan er allemaal dood aan dus dan zit er niets anders op om dingen te doen waarbij de muizen het loodje leggen,je zult, hoe dan ook,de muizen kwijt zien te raken, zorg dat ze niet meer in het nachthok kunnen komen sluit het voer af in een emmer met deksel er op koop eucaliptus olie en doe dat in kleine bakjes met water de muizen hebben een hekel aan die geur en mocht dat niet voldoende zijn dan maar korrels helaas de enige oplossing en een kat in het vogelhok lijk mij ook niet zo veilig.
              m.vr.gr. Harry
              m.vr.gr. Harry

Opmerking

vergif

er zijn bakjes in de handel, waar je de korrels in doet, een muis kan en gaat er in, een vogel niet. zo voorkom je zeker dat je vogels van het gif eten.
                groeten Ton
                mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

Opmerking

muizen slepen

Oorspronkelijk geplaatst door Ton
                  er zijn bakjes in de handel, waar je de korrels in doet, een muis kan en gaat er in, een vogel niet. zo voorkom je zeker dat je vogels van het gif eten.
                  Ja daar heb je wel gelijk in maar muizen kunnen gaan slepen met het voer voor de jongen met alle risico's van dien.
                  Fijnmazig gaas onder de voliere en alle kieren dichtmaken en zorgen dat ze niet door het gaas kunnen komen.
                  In principe heb je dan geen problemen althans ik heb hiermee nog nooit een muis of een holletje hier gezien.
                  Dit alles heb ik bij de bouw al gedaan om problemen te verkomen met muizen en tot nu toe met succes.
                  In het binnenhok heb ik een 7cm dikke betonvloer gestort dus daar komen ze ook echt niet in.
                  mvg Gerard 6

Opmerking

Je hebt ook muizenschrik is net zoiets als mollenschrik wordt met zo'n hoge toon doorgezonden dat de muizen er een hekel aan hebben. Zou dit niet zoiets zijn voor in de voliere. Zal hieronder een link geven van het product en daarna een link van alle andere bestrijdingsmiddelen die je kunt gebruiken. Zelf gebruik ik alleen gif op de plek waar ze vandaan komen. Uit de afvoerput wat verderop uitloopt naar het riool maar waar dus het regenwater komt. Dus ver genoeg weg.

Onder dit plaatje hieronder zit zo'n apparaat wat ik bedoel:

Onder het volgende plaatje staat de link van de webwinkel waar allerlei manieren van muizenbestrijding staan maar ook de dingen die ik dus niet in mijn voliere zou gebruiken:

Hoop dat ik zo een beetje kan helpen

Opmerking

linkjes verstoppen

Hoe doe je dat, zo'n linkje onder een plaatje verstoppen?
                      Vriendelijke groeten,
                      Henk3.

Mijn website:

Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Henk3
                        Hoe doe je dat, zo'n linkje onder een plaatje verstoppen?
                        Eerst pak je een plaatje dus bijv. dan selecteer je die emoticon/plaatje dan klik je op de soort van wereldbol met toetsenbord of wat het ook mag zijn daar typ je de link in of plak je hem en dan op ok en dan staat ie er onder

Opmerking

Duidelijk

Bedankt voor de uitleg, het is mij helemaal duidelijk. Nooit bij nagedacht. Al had ik het al eens eerder voorbij zien komen. Leuk wel. Werkt net als in een web-site eigenlijk.
                          Vriendelijke groeten,
                          Henk3.

Mijn website:

Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Henk3
                            Bedankt voor de uitleg, het is mij helemaal duidelijk. Nooit bij nagedacht. Al had ik het al eens eerder voorbij zien komen. Leuk wel. Werkt net als in een web-site eigenlijk.

Aja je leert nog eens wat als je op msn groepen zit helaas is dat binnenkort weg dus maar snel weer foto's terug halen.

Opmerking

muizen

Oorspronkelijk geplaatst door medaar
                              ik nooit vergif nooit, al je vogels gaan doodt, water en de poes he.

maar die poes kan ook je vogels beschadigen als hij tegen het gaas sprinkt.

Opmerking

Working...
                              X