Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Buizerd

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Buizerd

Ik was net in mijn binnenhok bezig met schoonmaken en zo.Op eens hoor ik een hoop kabal buiten in de voliere.Ik na buiten ik dacht weer de kat van de buren.Maar nee hoor .Een groote buizert op de dak van de buitenvoliere. Wat was die toch prachtig.Minder voor mijn vogeltjes natuurlijk.
    Ik woon in een dorp in Noord-Brabant.In een rijtjeshuiz.Ik wist niet dat de buizerd durft zo dicht bij bij mensen komen.
    Is er iets aan te doen??Ik ben bang dat straks iets gebeurt met mijn vogeltjes.Misschien is het de eerste en de laatste bezoek van hem maar wie weet.Ik vond het toch onzettend mooi om zo dichtbij te zien
    sigpic
    Excuses voor de tipefouten.

Buizerd

Hallo Roodmus.
    Ik denk dat je daar weinig tegen kan doen, behalve schrikdraad op de voliere.
    Ik heb het hier gehad met een Sperwer en dat was gelukkig eenmalig.
    Voor je vogels is het een drama natuurlijk.
    mvg Gerard 6

Opmerking

Mijn voliere is afgedekt met doorzichtige golfplaaten.
      Maar ik denk ook dat het de eerste en de laatste keer was want in de straat hebben meer mensen buitenvoliere en nog nooit niemand last van gehad.
      Maar toch bedankt voor jullie reacties.
      sigpic

Opmerking

Ik denk dat het een sperwer of havik was. Een buizerd heeft geen enkele interesse in vogels want die eet hij niet. Hooguit als er een dood ligt of een kuiken. Buizerds eten wormen, aas en wat groter wild als zieke konijnen ed. Ook sporadisch wat muizen maar een vogel krijgt hij niet te pakken

Ik heb hier ook zeer regelmatig een sperwer op het hok. Gaat lekker op de tuinstoel zitten en naar mijn kanaries kijken. Die geven er gelukkig niks om. Soms hangt hij aan de draad bij de putters en dan laat ik de honden op hem los. Komt hij meestal een lange tijd niet meer terug

Opmerking

Ja dat zal best kunnen Marx.Dan denk ik dat een havik was.Het was een grote vogel.Jammer dat mijn fototoestel niet bij mijn was.Heel vaak neem ik mee naar de voiere om onverwacht leuke foto's te maken.Voortaan neem ik het mee
          sigpic

Opmerking

Sperwer

Hij was vandaag weer op bezoek geweest bij mijn voliere.Als ik heb het goed gezien was inderdaad een sperwer.Hellaas weer geen fototoestel bij de hand.Vanaf nu let ik wel op en loop elke keer met de camera in mijn hand na de voliere.
            sigpic

Opmerking

Opmerking

buizerd

hoi allen,
                ik ben nieuw op deze forum,
                en las net een bericht over buizerd.
                ik heb een maand geleden echt een buizerd tegen mijn hok gehad.
                deze had een vogel te pakken, deze vogel kon ik nog redden.
                twee weken geleden is een vogel dood gegaan aan zijn verwondingen.
                ik weet niet of dit door een kat komt of door een buizerd of iets degelijk.
                gisteren had ik weer een vogel dood, de kop was er af.
                deze is dwars door het dak gegaan van de buiten vlucht. sporen waren duidelijk zichtbaar. dit moet een roof vogel zijn geweest, mijn dak van de buitenvlucht is van gaas en hierop lopen geen katten.
                nu wil ik de dak van dubbel gaas voorzien.
                de vogels zitten nu binnen.

wie heeft nog meer tips.

groet Lambert

Opmerking

Hoi Lambert. Hoe kom je erbij dat katten niet op gaas lopen? Mijn katten slapen op gaas
                  Als de vogel door het gaas is getrokken dan lijkt mij dat sterk. Zowel een kat als een roofvogel krijgen het niet voor elkaar een normale vogel door normaal gaas te trekken hoor. Poot eraf ed absoluut, maar de kop en het lichaam door klein gaas, nee, dat kan niet

Opmerking

Wie niks doet, maakt ook geen fouten.

Opmerking

buizerd

hoi,

de kop was er af maar het dode lichaam lag in het hok.

groet Lambert

Opmerking

roofvogels

Er is zeker wat aan te doen.
                        Bij ons in de vereniging had ook last van roofvogels, hij heeft toen contact gezocht met vogelbescherming en die hebben gezegd dat hij contact op moest nemen met het bedrijf Waveka in Zwijndrecht.
                        Deze verkopen zilveren bollen die je op de voliere moet monteren.
                        Wat gebeurd er dan de roofvogel komt naar de voliere toe gevlogen ziet zichzelf in deze bol aan komen vliegen en maakt dan rechtsomkeer.
                        Ik kan je wel een kopietje van datgene wat erover in ons clubblad stond opsturen, maar dan wil ik wel je adres.
                        Kost niets dat toesturen dus je mailt me maar.
                        Ik kan natuurlijk niet iedereen zo n kopietje sturen, maar als er iemand is die het op deze site kan zetten stuur ik die hem graag toe.
                        mvg Ime
                        imezilstra@orange.nl

Opmerking

Met vriendelijke groet, Jeroen

www.jeroenhubert.nl

Opmerking

buizerd

hoi,

ik kreeg nog een tip van een vogel vriend op mijn werk,

span 1 a 2 cm boven op de hok een draad (kris kras), Visdraad dit is heel dun en de vogel ziet het niet.

als de vogel dan aan komt vliegen en wil dan landen komt deze vroeg tijdig tegen deze draad aan en vlieg dan weer weg.

help misschien ook wel tegen katten.

vraag, heeft iemand dit wel eens geprobeerd en wat zijn dan de ervaringen.

groet Lambert

Opmerking

nijlon draad

Zou ik niet doen, dat visdraad daar raakt hij in verstrikt en dan komt er alleen maar ellende van.
                              Slechte naam van de vogelliefhebber
                              Zo n vogel weet ook niet beter, dat is zijn natuur.
                              Die bol waar ik het over heb schijnt zeer goed te werken.
                              Kost geld dat weet ik, maar hoeveel mensen(ook ik) hebben een schrikdraad apparaat gekocht en gebruikt voor de katten van een ander, en dat vind ik veel erger.
                              Last van katten van een ander en als je de personen in kwestie er over aanspreekt als er weer een dode vogel ligt dan zijn ze niet thuis.
                              Heeft mij 2 jaar geleden een zilveroornachtegaal en een japanse nachtegaal het leven gekost, en jullie weten ook wel wat ze op het moment kosten.
                              Terug te komen op die roofvogels, bij ons op de vereniging is iemand waarvan ze de hele bovenkant van de voliere los getrokken hebben (buizerd) en een heleboel vogels gevlogen.
                              Dan zal zo n bol wel goedkoper zijn.
                              Ime

Opmerking

Working...
                              X