Mededeling
Collapse
No announcement yet.
persbericht klimaat
Collapse
X
-
knap, terwijl het pas 17 september is
maar ook ik heb bijna geen hommel, of bij, of vlinders gezien hier in limburg
-
Scherp opgelet!
Heeft een beetje te maken met het feit dat het oorspronkelijke persbericht onder embargo is vrijgegeven.
Maar ja, evenals de begroting doorgaans ruim voor de derde dinsdag van september al uitgebreid wordt besproken heb ik gemeend de geinteresseerde vogelcollegae alvast in kennis te stellen.
Bij deze!Amigo de los Psittacidos
Look deep into nature and you will understand everything better
Opmerking
-
hey
het zou wel jammer zijn als al de mooie vogels van de wereld verdwijnen
maar zo als ook al in het bericht staat ze geruisloos verdwijnen klopt eigelijk ook wel ik merk heel weinig dat vogels verdwijnen hier zijn zoveel vogels
mussen,boerenzwaluwen,gierzwaluwen,geelgorzen,rood borstjes,nog een paar soorten waar ik de naam niet van weet maar ik denk dat hier wel 30 verschillende vogelsoorten zitten
ze kunnen hier ook lekker veel eten krijgen (de mais bult bijvoorbeeld)
en ik heb ook zo voeder tafel die ik ook telkens weer vul
en musjes zijn hier wel een stuk of 1000mvg roy (vogelfreak)
kijk ook eens op mijn site www.roy-vogels.nl
Opmerking
-
Persbericht klimaat
Ik ben geen veldbioloog en heb de meeste vogels met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid nooit gezien.
In mijn tuin zie ik de vogels,die ik al 28 jaar zie en hetzelfde geldt voor de insekten. Alleen voor de ekster wil ik een uitzondering maken,want die zie ik de laatste jaren wat te veel.
Het is ook mogelijk,dat in de toekomst andere vogels en insecten de plaats van de huidige exemplaren innemen.Wie zal het zeggen.
Aarde,lucht en water zijn zwaar vervuild,maar dat weten we onderhand denk ik wel.
We worden regelmatig overspoeld met allerlei klimaatberichten en ik neem ook dit persbericht ter kennisneming aan en ga gewoon weer verder.
Opmerking
-
klimaat
Hallo allemaal
Ik moet eerlijk bekennen dat ik er hier eigenlijk niets van zie, alleen de huismus zie ik hier barweinig terwijl ik vorig jaar de tuin er vol mee had.
Ik zie juist een enorme toename van de meesjes hier en er is zelf sinds dit jaar een koppel ijsvogels hier in Hoogkerk.
Ik moet Antoni aanvullen wat de eksters betrefdt die aantallen nemen ook hier toe.
Maar misschien komt het ook wel dat er hier vlakbij een vogelbroedgebied is aangelegt.(zo'n 500m hemelsbreed hier vandaan.) Maar daar zal het ook wel minder worden aangezien de gemeente heeft besloten er een waterskibaan naast te gaan aanleggen .
Kortom ik zie hier erg veel vogels van heeel veel soorten en een duidelijke toename in de mezen populatie maar dat is natuurlijk plaatselijk gezien hier bij mij in het dorp.
Weideplankton was er hier erg veel tot het irritante toe. En afschuwelijk veel wespen en spinnen en veel krekels. Ook erg veel koolwitjes en schoenenlapper vlinders.
Maar nogmaals dat is plaatselijk gezien hier bij mij, het staat namelijk als een paal boven water dat het niet echt goed gaat met deze mooie blauwe bol.
Afwachten dus.mvg Gerard 6
Opmerking
-
voor de datum puzzelaars:
Het bericht is vanaf vandaag officieel bekendgemaakt.
Het is overigens goed om te vernemen dat het hier en daar nog redelijk goed lijkt te gaan. Het zou ook wel heel treurig gesteld zijn met Nederland als de situatie overal in het land zo slecht was als dit jaar in mijn directe omgeving.
Zoals al aangegeven zijn verschillen per seizoen/jaar niet ongewoon en om die reden hoop ik uiteraard dat mijn bevindingen dan ook van tijdelijke aard zijn.
Waar het uiteindelijk om gaat is natuurlijk het grote 'plaatje' en het moge duidelijk zijn dat het probleem rond het verdwijnen van 'gewone' veelvoorkomende vogelsoorten helaas wereldwijd gaande en zelfs waarneembaar is.
Het echte kernpunt is echter het onverwacht hoge tempo waarin deze ontwikkelingen zich momenteel blijkbaar afspelen!Amigo de los Psittacidos
Look deep into nature and you will understand everything better
Opmerking
Advertentie
Collapse
Opmerking