Mededeling

Collapse
No announcement yet.

(on)duidelijkheid over transortvergunning

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• (on)duidelijkheid over transortvergunning

(on)duidelijkheid over transortvergunning.

De transportverordening maakt geen onderscheid tussen bedrijven en particulieren. De enige "voorwaarde" die een vergunnig noodzakelijk maakt is het doel van de reis, commerciele belangen of niet.

Letterlijk staat er: Voor transporten van gewervelde dieren over een afstand van meer dan 65 km en in het kader van een economische activiteit heeft een vervoerder een vergunning nodig.

Voor transport van gewervelde dieren verricht in verband met een economische activiteit en over afstanden kleiner dan 65 km
    Groet Ton,
    www.allevogels.nl

Regeltjes

Zoals ik het lees, geldt het niet voor een hobbyhouder die een dier (vogel) ophaald - betaald - en mee naar huis terug neemt. Dat wordt dan niet gezien als een economische activiteit.

Maar als je b.v. met vogels naar een markt gaat die verder dan 65 km. weg is, en je verkoopt ze dan zou het wel gezien worden als economische activiteit.

Nederland regeltjes land, hoezo minder regels?
    Vriendelijke groeten,
    Henk3.

Mijn website:

Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Henk3
      http://hobbydierhouder.nl/content/view/651/36/

Zoals ik het lees, geldt het niet voor een hobbyhouder die een dier (vogel) ophaald - betaald - en mee naar huis terug neemt. Dat wordt dan niet gezien als een economische activiteit.
      Maar hoe zit het dan als de hobbyhouder zelf geen vervoer heeft en de
      vogel,die hijj betaalt, door de verkoper laat thuis brengen of dat de verkoper
      voor het vervoer een transporteur inschakelt.Zeker dat laatste gebeurt toch geregeld.
      Vr.groeten van
      Antoni

homepage:
      http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

Opmerking

transportverordening

Het ministerie stelt zich nog steeds op het standpunt dat een liefhebber die met een paar vogeltjes naar de markt gaat of naar de verkoopafdeling van een tentoonstelling onder de bepalingen van de verordening valt.
        De discussie van LNV met COM Nederland duurt al even, maar heeft wat COM betreft nog niet tot een bevredigende oplossing geleid. Het standpunt van LNV is te gek voor woorden en zoals als opgemerkt, oncontroleerbaar.
        Maar zeggen dat je minder regels wilt, is wat anders dan het ook doen.
        Laat natuurlijk buiten twijfel dat wij onze vogels goed moeten verzorgen, dus ook tijdens een transport. Naar mijn idee doet elke liefhbber dat ook, dus..............
        Maar deze gekke regel moet voor de liefhebber wel verdwijnen.

Groet,
        Henk, moderator

Opmerking

Working...
        X