Mededeling

Collapse
No announcement yet.

nieuwe dimmer/schakelklok

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• nieuwe dimmer/schakelklok

Ik heb sinds het weekeind een nieuwe dimmer/schakelklok met truelightspaarlampen in gebruik en moet zeggen dat het goed werkt(heb het even over het gebruik nog niet over evt. resultaten)
    Ik heb een dimmer gekocht die een gloeilamp schakelt en dimt /opschroeft en de zonsopgang/ondergang nabootst en daar naast de spaarlampen schakelt.
    De vogels vonden het eerst wel vreemd maar merk nu al dat ze wat rustiger zijn.
    De gloeilamp staat op restlicht van 15 % en gaat 's ochtends tot 100% aan en dan gaan de spaarlampen aan en de gloeilamp na ongeveer 1 minuut uit en 's avonds omgekeerd.
    iemand ook ervaringen met dit systeem, komt van een bedrijf op Urk?
    mvg,
    kingfisher
    Mvg,
    Kingfisher.

Dat is toch de Digitale Automatische Licht Dim-Schakelaar Model D-1000.
    Die heb ik 2006 gekocht op de Show in Apeldoorn Bij de Fa.Heesakkkers.
    Ook bij Geon Schrijver is hij te koop.
    Is volgens mij de beste die er momenteel te koop is. Niet goedkoop,maar wel
    probleemloos.
    Vr.groeten van
    Antoni

homepage:
    http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Antoni Hopmann
      Dat is toch de Digitale Automatische Licht Dim-Schakelaar Model D-1000.
      Die heb ik 2006 gekocht op de Show in Apeldoorn Bij de Fa.Heesakkkers.
      Ook bij Geon Schrijver is hij te koop.
      Is volgens mij de beste die er momenteel te koop is. Niet goedkoop,maar wel
      probleemloos.

Helemaal correct Antoni,ik heb er 75 euro voor betaald maar ik vindt het wel waard.
      En makkelijk in gebruik qua instelling.
      mvg,
      kingfisher
      Mvg,
      Kingfisher.

Opmerking

IK heb dezelfde, alleen rechtstreeks besteld bij de fabriek (scheelde weer een aantal euries), ik heb er een aantal tl lampen op aangesloten en uiteraard een gloeilamp voor het dimmen. Ik had er meerder tl's voor mijn vluchten op aangesloten, alleen dat accepteerde het apparaat niet en de zekering brande door. Kreeg een nieuwe opgestuurd, met het zelfde resultaat. Ik heb hem nu een jaar of twee, ben er wel over tevreden, echter mijn vluchten heb ik nog steeds op de ouderwetse manier op een schakelklok zitten. Dus helemaal tevreden ben ik er niet over.

Hugo
        Bezoek ook eens mijn website:http://www.estrildidae.nl

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Hugo
          IK heb dezelfde, alleen rechtstreeks besteld bij de fabriek (scheelde weer een aantal euries), ik heb er een aantal tl lampen op aangesloten en uiteraard een gloeilamp voor het dimmen. Ik had er meerder tl's voor mijn vluchten op aangesloten, alleen dat accepteerde het apparaat niet en de zekering brande door. Kreeg een nieuwe opgestuurd, met het zelfde resultaat. Ik heb hem nu een jaar of twee, ben er wel over tevreden, echter mijn vluchten heb ik nog steeds op de ouderwetse manier op een schakelklok zitten. Dus helemaal tevreden ben ik er niet over.

Hugo
          Ja maar Hugo!
          Alles heeft natuurlijk zijn beperkingen.Ik heb er tot nu toe niets dan lof over gehoord .Aangezien jij die dimmer voor een lage prijs kan kopen zou ik er gewoon nog 1 nemen.
          Buiten krijgen mijn Spaanse Timbrado's geen verlichting. Gaan gewoon met het daglicht mee.
          Vr.groeten van
          Antoni

homepage:
          http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Hugo

Hugo
            Kun je mij ook mailen waar je de klok vandaan hebt?
            Wat een leuke hobby hebben wij toch!

Opmerking

Working...
            X