Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Muizen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Muizen

Muizen

Hallo

Wat je kunt doen (heb ik ook) is tot ongeveer 40 a 50cm diep, klein mazig gaas in de grond doen. Net iets dieper dan je fundatie van de voliere.
    Ook onder de gehele volier hetzelfde gaas maken op een 20 cm van de totale voliere oppervlak.
    Voor beplanting is dat geen enkel probleem dat groeit er wel doorheen.
    Komen ze boven de grond in je voliere, dan zou je een plexieglas rand of van trespla-plaat rand om je voliere kunnen maken van ook ongeveer 20 a 30 cm.
    Dan moet het probleem eigenlijk wel verholpen wezen.
    Komen ze via een eventueel binnenhok kun je een betonvloer overwegen te leggen. Dit alles heb ik zelf ook en heb nog geen enkele muis gezien hier.
    mvg Gerard 6

Opmerking

Bedankt

We hebben in het binnenhok beton en ook in ons eigen gedeelte dus, de muizen zitten nog in het buitenhok en zouden alleen via het vluchtgat naar binnen kunnen. We hebben wel glasscherven onder het hok en gaan nog kleinmazig gaas aanbrengen.
      Nu moeten we alleen de muizen nog kwijt, vergif durven we niet te zetten en we weten niet of de vogels zich ook kunnen beschadigen aan een muizenval?

Kan iemand ons hier ook nog van advies voorzien?

vr.groet Allie

Opmerking

Nou ja, ik heb wel een oplossing maar weet niet of die in jouw hok toepasbaar is. In mijn oude hok had ik ook muizen en een goede remedie is de aanwezigheid van een cavia-mannetje...... Deze zal de muizen zeker aanvallen, bovendien schrikt de lucht van de urine de muizen af en deze gaan er dan ook voor op de loop. Het probleem is echter dat hij ook in je vogelhok piest....
        Tja, je moet er iets voor over hebben.

Hans.

// dit speelde al een paar jaar geleden en nog steeds heb ik enkele cavia's in mjn hok.
        Tomorrow is the first day of the rest of your life...

Opmerking

Hallo,

Toen wij in de schuur een extra nachthok aanbouwde zijn er ook een paar naar binnen geslopen.
          Het is echt heel vervelend.

http://link.marktplaats.nl/180584511 <-- ik heb 2 van zulke vallen gekocht, daar heb ik er in totaal maar 4 mee gevangen. Sterk afgeraden, door mij tenminste.

Ik heb naar voorbeeld zelf 3 vallen gemaakt. Daarmee + voorbeeld hebben we er denk meer dan 40 mee gevangen. Het kost wel heel veel tijd om het op te zetten, het werkt nl met een touwtje dat ze doorknagen. Als je wilt kan ik er wat foto's van maken.

We hebben ook 2 keer de tuinslang in de holletjes gestoken en dan moest ik ze vangen als ze eruit kwamen lopen, echt verschrikkelijk, Ze zijn natuurlijk helemaal verdoofd en nat.

Verder heeft mijn vader er ook 2 doodgeslagen.

INMIDDELS ZIJN ZE UITGEROEID!
          Met vriendelijke groet, Jeroen

www.jeroenhubert.nl

Opmerking

Groet Ton,
            www.allevogels.nl

Opmerking

Amigo de los Psittacidos

Look deep into nature and you will understand everything better

Opmerking

Zouden dan al mijn muizen dan toch de Afsluitdijk zijn overgegaan....
                of jij had supermuizen die lak aan alles hebben... Maar ik moet je het antwoord schuldig blijven, Ton.
                Mijn laatste muizenplaag had ik een jaar of 4 geleden, ook extreem!
                Ik fokte in die tijd zelf nog kleurmuizen en de wilde mannetjes lieten zich in de voedsterbakken vallen om met mijn muizen te paren, de viezerikken!
                En toch ben ik er vanaf gekomen, ik heb een caviaman op de vloer laten lopen en na 2 weken was er geen muis meer te bekennen.
                Inmiddels ben ik verhuisd en in mijn nieuwe hok heb ik bij mijn weten geen last. Maar nogmaals, ik zou niet weten waarom het bij jou niet werkt.

Hans.

Opmerking

Groet Ton,
                  www.allevogels.nl

Opmerking

Vraagje

Ik vind het een mooie oplossing met de cavia's en de muizen.
                    Maar hoe zit het met cavia's buiten ik heb wel eens gehoord, dat cavia's buiten luizen en mijten aan trekken of vlooien.
                    Of is dit weer eens fabeltje kan ook natuurlijk.
                    Vandaar de vraag.
                    mvg Gerard 6

Opmerking

@ Ton
                      Ik hoop voor je dat de muizen met een grote boog om je heen gaan...

@ Gerard6
                      Over cavia's die hun bezigheden buitenshuis hebben kan ik weinig vertellen. Ik heb ze binnen. Schoonhouden en regelmatig de borstel erover en er is niets aan de hand.

Hans.

Opmerking

oke

Oorspronkelijk geplaatst door Hans de Vries
                        @ Ton
                        Ik hoop voor je dat de muizen met een grote boog om je heen gaan...

@ Gerard6
                        Over cavia's die hun bezigheden buitenshuis hebben kan ik weinig vertellen. Ik heb ze binnen. Schoonhouden en regelmatig de borstel erover en er is niets aan de hand.

Hans.
                        Valt allemaal wel mee dus bedankt voor het antwoord.
                        Maar dan heb je het wel over binnenshuis, Maar het is een mooie oplossing in een binnenhok dus. Mits het schoon is. Ik heb tot nu toe nog nooit last van muizen gehad, maar mocht het gebeuren hou ik het in mijn achterhoofd.
                        mvg Gerard 6

Opmerking

Ik heb vanochtend de eerste muis in mijn voliere gezien Toen we bezig waren met de volierebouw dachten we dat alles goed geregeld is dus geen last van muizen.Maar zo te zien is het niet goed genoeg want vanochtend zat de eerste lekker in de voerbak te smakken Overaal gekeken geen gaatje te vinden Er staat een kleine conifeer in de voliere dus ik denk daar onder of zo komt hij binnen.FF jullie tips nogmaals doorlezen en dan iets uitproberen
                          sigpic
                          Excuses voor de tipefouten.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door gerard 6
                            Ik vind het een mooie oplossing met de cavia's en de muizen.
                            Maar hoe zit het met cavia's buiten ik heb wel eens gehoord, dat cavia's buiten luizen en mijten aan trekken of vlooien.
                            Of is dit weer eens fabeltje kan ook natuurlijk.
                            Vandaar de vraag.
                            Wij hebben vroeger cavia's in een hok buiten gehad, met aangrenzende ren. Maar nooit last gehad van luizen of vlooien. Wel hebben ze mijten gehad, maar dat hadden ze toen ze nog binnen in de huiskamer zaten ook weleens. Zo'n badje met speciale shampoo werkt er goed tegen

Opmerking

Working...
                            X