Als dit uw eerste bezoek is bekijk dan de veel gestelde vragen. U moet zich registeren voordat u zelf berichten kunt plaatsen en bijlage kunt bekijken.
Zijn er nog mensen die kennis hebben over het houden van Zwarte Raven en andere kraaiachtigen? Of weten waar ik hiervoor terecht kan?
Alle informatie is welkom!!!
Bedankt voor de links!!!
Deze informatie was ik al tegen gekomen, ik zoek eigenlijk mensen die raven en kraaiachtigen gehouden hebben om hun ervaring hierover te horen. Ben nl. niet van plan om ze constant in een voliere te gaan houden, maar zo tam te maken dat ik ze 'vrij' kan houden. Ik weet dat je ze net als valken kunt trainen.
Er moeten een paar gekweekte ravenkoppels in nederland zitten bij particulieren, wie kent ze?
Bedankt voor de links!!!
Deze informatie was ik al tegen gekomen, ik zoek eigenlijk mensen die raven en kraaiachtigen gehouden hebben om hun ervaring hierover te horen. Ben nl. niet van plan om ze constant in een voliere te gaan houden, maar zo tam te maken dat ik ze 'vrij' kan houden. Ik weet dat je ze net als valken kunt trainen.
Er moeten een paar gekweekte ravenkoppels in nederland zitten bij particulieren, wie kent ze?
Hallo Baukje!
Misschien kan je een advertentie zetten of vogelcafe of marktplaats?
Ook dat had ik al gedaan, daar is mijn advertentie verwijderd en krijg verder niet echt leuke en weinig informatieve reacties van mensen.
Ik ben op zoek naar een legaal gekweekte vogel met papieren (!), en ook naar zoveel mogelijk informatie omdat ik zo goed mogelijk voor zo'n vogel wil zorgen!
Snap het probleem niet zo... er zijn wel meer zeldzame europese wildvogels die LEGAAL in nederland gekweekt worden, vanwaar die reacties over de raaf?
Maar ook dat schijnt niet gewaardeerd te worden....
Ook heb ik al contact gehad met vogelbescherming en diverse bonden maar bijna niemand die iets weet over goede kweekadressen.
Mocht je er nog iets over horen hou me dan op de hoogte!
Bedankt mensen voor alle tips! Wordt zeer gewaardeerd!
Ook naar Aviornis heb ik een mail gestuurd maar nog geen reactie ontvangen...
De raaf lijkt n beetje tussen wal en t schip te vallen qua verenigingen en bonden. Het is officieel de grootste zangvogel. Maar bij die bonden vind je eerder de gaaien dan de kraaien.. Ook valt hij onder de noemer Europese cultuurvogels maar ook daar vind je niet veel over hem terug.
Tot nu toe vind ik de meeste info over de raaf bij websites van roofvogels,
terwijl het aaseters, maar eigenlijk alleseters zijn.
Ondertussen weet ik dat ze bij 3 mensen zitten, 2 in Belgie en 1 in Nederland, die ik zeker op ga zoeken!
Opmerking