Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kanarie geringd met kralen, irritant!

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Kanarie geringd met kralen, irritant!

Ik heb hier een nieuwe kanariepop die geringd is met kralen. Waarom weet ik niet maar om beiden pootjes heeft ze twee dikke plastic oranje kralen zitten. Denk je leuk, haal die er dan af, maar ze zijn gesloten en keihard. Ze is dus in het nest al geringd met die harde kralen en ik durf ze er niet af te halen omdat ze ook nog eens vrij strak zitten.

Gelukkig heeft ze er zelf geen last van maar ik vind het echt geen gezicht en ook niet nodig. Iemand tips om hard plastic kralen door te krijgen zonder haar pootje te beschadigen? Als dat lastig wordt laat ik ze zitten, beter kralen dan een beschadigd loopbeen.

De man waar ze vandaan komt had alle vogels geringd met gekleurde kralen ivm de verwantschap. Ik dacht dat ik ze er zo af zou kunnen halen maar dat valt tegen.

als je een zo scherp mogelijke knijptang gebruikt, en je zet die dwars op de
    kralen, zijn ze eraf te krijgen.
    uiteraard voorzichtig tewerkgaan, zodat de kraal niet kantelt en je de poot
    beschadigd.
    Succes, maar is echt niet zo moeilijk. Enkel wat geduld en voorzichtigheid en het lukt je wel

Opmerking

kraal afknippen

En als het dan toch mis gaat en het pootje knapt per ongeluk af, dan kun je die kraal er toch nog van af krijgen.
      Vriendelijke groeten,
      Henk3.

Mijn website:

Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

Opmerking

Als je secondenlijm bij de hand hebt kun je hem ook weer aanplakken.
        groeten eddie

Opmerking

Hahahahahahaha droog hoor.

Maar alle gekheid op aan pootje, wie doet er nou een kraaltje om de pootjes.
          mvg Gerard 6

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door gerard 6
            Hahahahahahaha droog hoor.

Maar alle gekheid op aan pootje, wie doet er nou een kraaltje om de pootjes.
            Allemaal kleurtjes. Rood/blauw is van die ouders, oranje, groen van die ouders etc. Leuk voor jezelf maar niet voor mij
            Ik laat ze zitten voorlopig. Ik denk dat ze kantelen als ik knip en dan het pootje breken. Dan ga ik over mijn nek en ik vind het zielig.

Opmerking

geringd met kralen

Hallo,

de beste manier om de kralen te verwijderen is ze door slijpen met een z.g.n. dremel, hiermee kan je erg precies werken. je kan er een minuscuul slijpschijfje opzetten en zo het kraaltje doorslijpen. is even werk maar gaat zeker lukken

Leo

Opmerking

Hallo:

Er bestaan zelfs speciale tangen om ringen te verwijderen.
                Aan weerszijden een knipje en de ring valt er zelf af.

Wessel van der Veen.

Opmerking

Nog een manier misschien,

Zet de kraalring voorzichtig vast in een bankschroef, laat de vogel vasthouden door een 2e persoon. Nu kan jij rustig die kraalring doorzagen met een los zaagblad van een klein model ijzeraag. Doe dit aan 2 zijden en klaar. Achter en voor de ring plak je het pootje even tijdelijk af met tape o.i.d.

O, o, o.
                  Vriendelijke groeten,
                  Henk3.

Mijn website:

Opmerking

gewoon een ringenschaar gebruiken zo als wessel al zij.
                    Gr Marcel Levers

Opmerking

Hallo Marx:

Ik heb zojuist een foto opgeladen van een ringen kniptang.
                      Al zo'n 20 jaar oud en ook al 1 maal gebruikt.
                      Ooit nog gekocht op "Vogel 198?" in Breda.

De tang heeft wél een vaste plaats, zodat ik niet hoef te zoeken in noodgevallen.
                      Elke andere methode (zagen, knijptang, vijlen, etc.) brengt risicos mee.

Voor het verwijderen van een stalen ring van een Amazone ben ik indertijd naar een bevriende tandarts geweest. Die had een soort frees waarmee ook die ring verwijderd kon worden. (Poot gezwollen door een abces).

Wessel van der Veen.

Opmerking

vertel mij is het verschil tussen een knijptang en een ringenknijptang.
                        Hier in belgie werkt dat hetzelfde, alleen dat je als hobbyist een knijptang in huis hebt, en een ringenknijptang niet of speciaal moet aanschaffen.

Opmerking

Nou tropic,

Deze afbeelding spreekt toch voor zich!

Het zit um dus in het uiteinde van de tang/schaar.

Maar de vraag is denk ik of de kraal hier wel tussen zal passen. Daar hebben we nog geen foto van gezien.

Een ring past natuurlijk wel maar een dikker kraal? Denk het niet dus.
                          Vriendelijke groeten,
                          Henk3.

Mijn website:

Opmerking

En dan gaat het ook nog eens om 4 kralen .Zou ze gewoon laten zitten.
                            groeten eddie

Opmerking

Opmerking

Working...
                              X