Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Flinke prijstijging vogelvoeders

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

Flinke prijsstijging vogelvoeders

Nou ja,Hans heeft het nog eens goed uitgelegd.
    In de visbladen kon je lezen en zien,hoe vissen in het proces door de schoepen van de turbines zwaar worden verwond.Een treurige bloederige massa . De z.g.groene stroom wordt dehalve ook wel rode stroom genoemd.
    Natuurlijk is de prijsverhoging van de zaden een luxe probleem. Maar als die
    zaden zouden worden gebruikt waarvoor ze in feite dienen,als voedsel dus,
    zou ook dat probleem er niet zijn.
    Vr.groeten van
    Antoni

homepage:
    http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

Opmerking

Windmolens

Zouden windmolens zo milieu-vriendelijk zijn in de productie, onderhoud en latere vervanging?

gr. Eelke

Opmerking

duur vogelzaad

hallo, beste mensen ik zit verbaasd te kijken waar we zijn, is dit een vogelforum of een milieuforum(kan best nuttig zijn), schoenmaker blijf bij je leest.
        vogelgroeten kolemine

Opmerking

Tja Kolemine,

dit is niet meer dan oorzaak en gevolg, mag best eens af en toe.
          Vriendelijke groeten,
          Henk3.

Mijn website:

Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

Opmerking

er werd een vraag gesteld waar de hoge vogelvoerprijzen vandaan komen, nou dat leg ik uit meneer kolenmijn.
            Mooie naam trouwens voor dit onderwerp
            kijk hier ook eens: http://zebraforum.tropenkweker.nl/

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door kolemine
              hallo, beste mensen ik zit verbaasd te kijken waar we zijn, is dit een vogelforum of een milieuforum(kan best nuttig zijn), schoenmaker blijf bij je leest.
              vogelgroeten kolemine
              Moet ik hier uit afleiden dat enkel professionele kwekers en handelaars aan dit forum mogen deelnemen?

Voor mij persoonlijk gaat het zelfs een beetje hand in hand, vogels en milieu. Ik beperk me niet louter tot de vogels in mijn kooien, maar kan net zogoed genieten van vogels in de vrije natuur. Of het jammer vinden dat sommige dingen uit de natuur verdwijnen door toedoen van "de mens".

Als je dit topic niet interessant vindt laat je het gewoon links liggen. Of je meent dat er onwaarheden worden verkondigt dan mag je steeds reageren.

Opmerking

Hoi
                Ik weet er niet zoveel van hoor, die prijsstijgingen van het zaad voor de vogels. Maar als ik dan op het journaal (of een ander progamma) zie dat boeren over de hele wereld, hun graansilo's volhouden, omdat zei zonodig de hoofdprijs willen. Terwijl de prijzen van een ton graan in 6 jaar al 2 keer zo hoog zijn geworden is het niet zo raar denk ik. Dat zal dan mag ik aannemen ook gebeuren met alle andere soorten zaden. Tja dan is het niet zo vreemd denk ik. En verder ben ik geen voorstander van groene stroom want ook de groen stroom is schadelijk voor mileu dat wijst deze topic al wel uit.
                Overigens vind ik dit best een intersant onderwerp op dit forum niks mis mee.
                mvg Gerard 6

Opmerking

Je kunt wel geen voorstander zijn van groene stroom ,(ik snap niet waarom dan wel niet ),maar alle beedjes om het millieu te sparen helpen ,,en die groene stroom is er een van.
                  Het is wel erg gemakkelijk om allerlei smoesjes te verzinnen om voor jezelf goed te praten dat het niet loont om iets te doen.

Het motto "verbeter de wereld ,begin bij jezelf" is zeker hier ook van toepassing.

Wat die die waterkracht centrale's betreft ,,er worden steeds meer voorzieningen getroffen om de vissen te sparen ,zoals vis-trappen enzo.
                  Maar die vissterfte is waarschijnlijk niet zo erg ,dan wanneer er een andere energie centrale zouw staan die zijn te warme koelwater op een rivier gaat lozen ,dat vernield heel wat meer dan alleen een paar vissen.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Animal
                    Je kunt wel geen voorstander zijn van groene stroom ,(ik snap niet waarom dan wel niet ),maar alle beedjes om het millieu te sparen helpen ,,en die groene stroom is er een van.
                    Het is wel erg gemakkelijk om allerlei smoesjes te verzinnen om voor jezelf goed te praten dat het niet loont om iets te doen.

Het motto "verbeter de wereld ,begin bij jezelf" is zeker hier ook van toepassing.

Wat die die waterkracht centrale's betreft ,,er worden steeds meer voorzieningen getroffen om de vissen te sparen ,zoals vis-trappen enzo.
                    Maar die vissterfte is waarschijnlijk niet zo erg ,dan wanneer er een andere energie centrale zouw staan die zijn te warme koelwater op een rivier gaat lozen ,dat vernield heel wat meer dan alleen een paar vissen.
                    Tuurlijk begint het bij jezelf om de wereld te verbeteren, doe ik ook aan mee.
                    Afval scheiden geen onkruid verdelgers gebruiken ik heb geen auto en we gebruiken spaarlampen in huis. Maar voor mij geen groene stroom zolang het inderdaad nog allemaal via 1 en het zelfde netwerk gaat of via de grote centrales waar overwegend de normale stroomopwekking wordt gedaan oftewel zoals ze het in deze topic noemen grijze stroom. Kijk als ze mij kunnen aantonen dat al mijn (onze) stroom via windmolens of andere groene bronnen komt dan is het de moeite waard maar zolang dat nog niet het geval is ben ik er nog geen fan van. En wat betreft het te warme koelwater ben ik het helemaal met je eens dat is wel heel schadelijk.
                    mvg Gerard 6

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Animal
                      Lees het ganse topic eens door ...

Opmerking

maatregelen VN voedseltekorten

kweet niet of jullie al nieuws hebben gelezen?
                        maar zag vandaag da de VN maatregelen gaan nemen tegen de wereldwijde voedseltekorten oorzaken zijn biobrandstof ze gebruiken afval van mais maar dat is niet afdoende dus pakken ze de kolven ook maar dus minder eten voor de arme andere orrzaken zoals al eerdeer gezegd de alsmaar stijgende brandstof prijzen. Arme boeren gaan meer subsidies krijgen er word dus aktie ondernemen. Dit alles is een groot probleem waar wij eogenlijk in het dagelijkse leven helemaal niet vaak bij stilstaan......

pascal
                        groeten uit apeldoorn

Opmerking

maatregelen

Ja, ik heb het ook gehoord. Heel veel mensen op de wereld kunnen hun dagelijkse brood niet meer betalen. En daar wil men eindelijk eens wat aan doen. Hoeveel jaar dat weer gaat duren?
                          Vriendelijke groeten,
                          Henk3.

Mijn website:

Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Henk3
                            Ja, ik heb het ook gehoord. Heel veel mensen op de wereld kunnen hun dagelijkse brood niet meer betalen. En daar wil men eindelijk eens wat aan doen. Hoeveel jaar dat weer gaat duren?
                            Ik denk dat je daar nooit wat van hoort. Wereldpolitiek erg interesant maar niet erg doeltreffend. Veel woorden weinig daden. Sinds de jaren 80 en waarschijnlijk daarvoor ook al wel, zijn er weet ik wel niet hoeveel miljarden gestoken in armoede en aids. Heeft tot nu toe niets opgelost, in het ene land knapt het wat op, buurland ernaast weer jarloers en hop weer oorlog. Ik heb ook geen oplossing hoor ben zeker geen wereld verbeteraar Maar zolang de prijzen van bijna alles maar blijven stijgen en al die onnodige ellende op de wereld zie ik hier geen verandering in komen. klinkt depresief misschien maar zo zie ik het nu eenmaal.
                            mvg Gerard 6

Opmerking

Working...
                            X