Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Welke vogelvereniging zal ik kiezen?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Welke vogelvereniging zal ik kiezen?

Per 1 december ga ik verhuizen naar Swifterbant.
    Nu ben ik aan het beoordelen welke vogelvereniging ik moet kiezen.
    Er zit er wel 1 in Swifterbant, maar ik vind er geen internetsite van en ook op de site van de nbvv wordt deze niet genoemd. Zou die niet aangesloten zijn of is deze op sterven na dood? Ik vind wel een actieve inschrijving in de KvK 40656317.

Die in Dronten lijkt een stuk actiever als ik de site bekijk: http://tropikadronten.nl/

Iemand ervaring met deze verenigingen?
    Waar zitten de meeste tropenkwekers?
    Of is er een andere interessante optie in de buurt?

ik zou gewoon eens langs gaan en kijken of het wat is.
    want en vereniging die geen web site heeft ken net zo veel doen als die er wel een heeft.
    groet Ries

www.vogelmarkt.nl

Opmerking

neem anders gewoon eens contact op met de secretaris van die vereniging uit Dronten (en als het lukt ook die van Swifterbant) met bijvoorbeeld de inschrijvingen van de laatste TT (en als het lukt gewoon de TT bezoeken) om te zien hoeveel mensen er inzenden en hoeveel mensen wat kweken. dat zouden dingen zijn die ik zou willen weten.

Bericht uit 2012
      Het laatste lokale nieuws, 112 nieuws, gemeentenieuws en alles over evenementen in Almere|Lelystad|Dronten lees je op flevopost.nl

Opmerking

Ik zal inderdaad in november de shows van beide verenigingen eens bezoeken om een indruk te krijgen.

Opmerking

Hallo Sytze,

Ben je al verhuisd en heb je al een keuze kunnen maken.

Groet,
          Anne

Opmerking

Ja, ben nu inwoner van Swifterbant. De vogels zijn over en zitten in mijn nieuwe bakker-kooien. Bevalt goed tot nu toe.
            Een keuze qua vereniging heb ik gemaakt, althans ik vond het allemaal niks en ben verspreid lid geworden bij de NBvV. Wel wat duur, maar geen verplichtingen naar een vereniging. Wat moet ik bij een vereniging met een show van 120 vogels, waarvan 80 kanaries. Je neemt alleen maar bloedluis mee naar huis bij dat soort showtjes. En je voelt altijd een soort druk om mee te doen. Ik wil niet alleen maar lid zijn voor de ringen. Dan liever helemaal niet lid. Ik ben meer van de speciaalclubs. Ik heb zelfs nog meegedaan aan de show 12 dec van australische prachtvinken. Die kon ik echt niet missen ondanks drukte met verhuizen en nog zat klusjes te doen.

Opmerking

Hallo Sytze, hoe werkt dat met een verspreid lidmaatschap? En wat zijn de kosten?

Wil ook geen lid zijn van een club, maar wel graag ringen kunnen bestellen.
              Bekijk mijn vogels op:

http://papegaaiamadine.webnode.nl/

Opmerking

voor zo`n kanarie vereniging zou jij een mooie aanvulling zijn Sytze.

ik begrijp je beweegredenen echter ook wel.
                groeten Ton
                mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

Opmerking

info@nbvv.nl

Opmerking

Hoi Sytze,

Had je op de show van 12 dec dan geen kans op bloedluis?

Opmerking

Veel minder kans, daar zitten alleen tropen. Van kanaries is bekend dat ze veel bloedluis bij zich dragen.

Opmerking

Daar zou ik niet gerust op zijn.Bloedluis zit trouwens in de naden/kieren kooien en komen s,nachts op de vogels.

Opmerking

Maar het leuke is toch dat je bij een vogel vereniging bent in de buurt ,of je koppelt er een speciaal clup aan toe ,en ook daar zijn er veel liefhebbers waar je terecht kunt met jou vragen ,wat is nou leuker dan een onderlinge tentoonstelling,en je kunt daar toch ook de ringen bestellen,met die bloedluis zou ik mij geen zorgen over maken ,iedereen krijgt ze wel eens een keer maar waar vandaan blijft toch altijd een raadsel,(schuldige zoeken kan altijd) gewoon goed blijven opletten ,en schoonhouden.
                          mvg Alex
                          Last edited by alexxdee; 23-03-2016, 21:19.

Opmerking

Working...
                          X