Mededeling

Collapse
No announcement yet.

nesten boerenzwaluw geteld

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• nesten boerenzwaluw geteld

Vandaag heb ik op mijn stage (boerderij) de nesten geteld van de zwaluwen. Ze hebben de beschikking over grote ruimtes en we passen ook goed op dat we de nestjes niet beschadigen! Dat is erg jammer van zo'n mooie vogel. Dit jaar kwam de telling op 18 nesten, in enkele nesten zaten van afstand gezien zelf 5 jongen, prachtig om te zien! Dit jaar hebben ze een grotere overleving kans doordat er geen katten meer op het bedrijf zijn. Zijn er meer mensen op dit forum die ook zwaluwen nesten heeft zitten?
    Groeten Tom

Omdat wij paarden hebben, weten wij een aantal mensen hier in de buurt die zwaluwnestjes is hun stallen hebben.
    Zo ook bij familie van ons.
    Nog geen jongen gezien.
    Wijzelf hadden een nestje in onze stal een paar jaar geleden, jammer genoeg de laatste jaren niet meer.

Van vroeger weet ik nog wel dat er honderden in de straten op de elektriciteit kabels zaten. Helaas is die tijd voorbij.
    Last edited by loodje; 10-06-2015, 08:48.
    groetjes
    Heidi

Neem eens een kijkje op mijn site.
    http://www.mijnvogels.simpsite.nl/

Opmerking

Toch vandaag een hertelling gedaan en we vonden er nog veel meer, 26 nesten! Wat een aantal. Jaa ze moeten beschikken over zand, water, modder en natuurlijk vliegen! Dam komen ze wel
      Groeten Tom

Opmerking

Wij hebben deze nestjes ook ieder jaar in de paardenstal en in een kalveren schuur. De zwaluwen schieten de deur uit als wij binnen gaan en dat is een mooie gelegenheid om het nest te inspecteren met een spiegeltje zonder de boel te verstoren.

gr kees

Opmerking

bij een neefje van mij zit heel de koeienstal er mee vol. er waren dit jaar 34 nesten en waaschijnlijk nog wel meer.
          groeten gijs

Opmerking

Working...
          X