Mededeling

Collapse
No announcement yet.

prijzen van de vogels

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

PS Kampioenen worden ook gekocht. Je zou versteld staan als je wist wie voor wie vogels kweekt.
    Dat maakt heel nieuwsgierig, wat bedoel je precies?
    Groet Ton,
    www.allevogels.nl

Opmerking

Kampioenen zijn ook te koop!!!

Oorspronkelijk geplaatst door Ton Koek
      Dat maakt heel nieuwsgierig, wat bedoel je precies?
      Beste Ton ,er zijn mensen die vogels kweken voor onze "topkwekers"
      die dat dan met goed geld betalen. Ik wil dit niet hier met naam en toenaam openbaar maken maar ik kom bij heel veel kwekers in de grensstreek zowel in Duitsland als in Belgie. Daar zijn kwekers bij die 400 cultuurvogels per jaar kweken en dit is geen flauwekul. Voor 500 tropen draaien ze geen hand om en ze worden zelfs deels met de hand opgevoed zo dat ze hand tam zijn. Ik ben met sommige van hen al zins mijn jeugd heel goed bevriend. Deze kweken niet om zelf tentoon te stellen maar voor de verkoop. Daar hangen bij verschillende de ringen van onze "topkwekers". Of denk je dat mensen met een 24 uurs baan tijd hebben om zelf vogels te kweken die intensieve verzorging nodig hebben? Ook in de vogelsport bestaat bedrog en misleiding.
      Gelukkig zijn de aller meesten van ons nog steeds in staat om zelf hun vogels te kweken en gaat het hier boven om uitzonderingen maar ze vallen wel in de prijzen. O ja, en deze vogels worden dan natuurlijk duurder want ze komen van een "topkweker"
      Wil het je wel eens prive uitleggen.

Mvg Lucky

Opmerking

Dank voor je uitleg.
        Daar hangen bij verschillende de ringen van onze "topkwekers".
        Ik vreesde al dat je zoiets bedoelde. Wat een ongelooflijk onsportief gedrag! Ik heb liever geen prijsje dan op zo'n manier.

Gelukkig zijn er vele duizenden die het wel voor de spanning, de voldoening en de gezelligheid doen, daar "strijd" ik graag tegen op de TT's de komende jaren.
        Groet Ton,
        www.allevogels.nl

Opmerking

bijna niet tegen te winnen

je ziet toch bijna elk jaar de zelfde namen bij bepaalde vogels op de bondsshow in de prijzen vallen, hier zitten zat van dit soort mensen bij, hier valt dus niet tegen te vechten. je vecht als kleine kweker vaak tegen "liefhebbers" die duizend of meer vogels terbeschikking hebben, met hun ring nr.
          de mensen die voor hun kweken zijn ieder jaar verzekerd van een vast inkomen, krijgen een goede prijs, en die "top kweker"krijgt de jackpot prijs en na al die jaren nog steeds wachtlijsten met mensen die in hun onschuld daar vogels kopen, terwijl ze niet een vogel hebben gekocht waar ook maar een beetje verwantschap in zit van die kampioenen. helaas de harde werkelijkheid.
          daarom heb ik het zelf vaak niet zo op mensen die jaren achtereen bonds-of wereldkampioen zijn. kijk de verschillende catalogi er maar op na, jaar na jaar onverslaanbaar, ondanks de honderden verkochte vogels en nog steeds geen concurrentie, ik hoop dat er nu bij een hoop mensen een grote lamp gaat branden. weer alert

Opmerking

jeetje wat een hobby hebben we dan toch....

Als ik het bovengenoemde lees word ik toch een beetje verdrietig, ten minste als alle beweringen waar zijn....Ik denk dat een aantal kwekers die elk jaar goed scoren in Apeldoorn dit met de grootste zorg en toewijding bereikt hebben en niet door praktijken zoals hier boven genoemd...Wanneer dit niet zo is dan zijn er een aantal lieden die onze hobby flink aan het verzieken zijn, maar laten we ons a.u.b niet teveel laten meeslepen in dit soort negatieve berichten. Ik denk dat er voor meer dan 90% zich liefhebbers bevinden onder de topkwekers.

Kweken van vogels is moeilijk op topniveau en dat zal altijd zo blijven. Hoe je ook begint, een serieuze kweker begint onderaan met vogels uit de handel of van een goedwillende collega kweker en kweekt er zelf wat moois uit. Het kweken houdt niet alleen maar in dat je goede vogels koopt en er ook weer goede uit kweekt. Ook de verzorging etc. heeft een enorme invloed op de resultaten. Met andere woorden; kampioenen kun je zelf heel goed kweken, het kost alleen veel moeite!

Zelf heb ik ook ondervonden dat het erg lastig is om aan goede vogels te komen. Sinds kort scoor ik een beetje met een aantal 91 punters op de afdelings tt met zwartwang grijze zebravinken. Dit is een kleurslag die niet extreem zeldzaam is, maar vogels met een redelijke kwaliteit vogels zijn slecht te krijgen. Wanneer ik bij kwekers aanklop met de vraag of ik enkele vogels kan kopen van gemiddelde kwaliteit krijg ik vaak nee als antwoord. En dat terwijl ik niet zonodig de toppers wil, maar gewoon wat onverwante vogels om mijn eigen bestand gezond te houden....In zo'n geval hoeft de betreffende persoon ook niet op vogels van mij te rekenen. Ook ben ik altijd in voor een eerlijke ruil.
            Het lijkt er op dat de topkwekers bang zijn voor concurrentie, maar dat is totaal niet nodig. Alleen een goede kweker kan goede vogels kweken immers.

Zelf doe ik het anders, ik verkoop de slechtere vogels naar de handel of voor redelijke prijzen via internet. De betere vogels probeer ik te ruilen of te verkopen aan een echte liefhebber. Vele van mijn vogels zijn dan ook met gesloten beurs overgegaan op andere hobbyisten. Hieraan heb ik vele goede contacten overgehouden die andersom ook weer goede vogels opleveren. Omdat ik weet wat het is om te moeten beginnen help ik graag beginnende kwekers op weg als ik wat over heb. Andersom verkoop ik de slechtere vogels dan ook liever niet aan collega kwekers. Hoe dan ook zeg er altijd bij of het kweekkwaliteit is of niet. En zo vind ik dat het hoort

Hier gaat het om: Leuke vogels kweken, en goede contacten met collega's om elkaar te helpen en zo de kosten laag houden. Dat is toch een van de leukste dingen van de hobby?

Wat de prijzen betreft vind ik het volgende: Het is niet wat de gek vraagt, het is wat de gek geeft!
            Wat een leuke hobby hebben wij toch!

Opmerking

Prijzen Van Vogels

Beste Vogelvrienden!
              Vogels,die naar de handel gaan voor een lage prijs,zo gek is dat niet.De handelaar moet de vogels voederen en verzorgen en natuurlijk daaraan ook verdienen.
              Zelf ben ik altijd bereid om voor goede gezonde sterke vogels wat meer te betalen om mijn kweek te verbeteren of de goede kwaliteit te handhaven.
              Meestal weet ik van tevoren nog niet eens wat de vogels moeten kosten.
              Misschien voor anderen een vreemde benadering,maar ik kijk eerst naar de kwaliteit.
              Vr.groeten van
              Antoni
              Vr.groeten van
              Antoni

homepage:
              http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

Opmerking

helemaal mee eens Ton, de algemene kwaliteit is bij deze kwekers meestal beter, bv. het type, model, kopvorm of wat er nog meer mogelijk is. en dit moet je dan in je eigen vogels kweken om zo een goede stam op te bouwen. dus wat je tekort komt in je eigen vogels moet je bij hun gaan zoeken.

Opmerking

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door louis polane
                    .... eigenkweek bruinborstrietvinken, welke voor een paar jaar geleden nog 25 of 30 gulden een koppeltje waren
                    Ik zal je even uit de droom helpen, die zijn nooit en zeker niet "een paar jaar geleden" 25-30 gulden per koppel geweest. 50 gulden komt eerst.

En verder is zeuren over prijzen voor vogels nogal onzinnig.
                    Het is en blijft een simpel verhaal: Het is wat de gek er voor geeft, niets meer en niets minder.
                    Als men de prijs niet wil betalen, en dat mag, dan staat het een ieder vrij om een deurtje verder te gaan en bij een andere kweker een vogel van middelmatige kwaliteit te kopen voor de helft.
                    Voor een goede kweekvogel betaal ik persoonlijk graag wat meer, kwaliteit mag best wat (meer) kosten.
                    Wil men voor een vogel niet meer dan 15 euro per stuk betalen dan kan dat ook, japanse meeuwen, zilverbekjes, zebravinken, diamantduifjes, rijstvogels, kanaries, noem maar op.
                    Voor iedere portemonnee is er wel wat te koop.

Bij honden is het allang geaccepteerd dat je voor een hond met stamboom meer betaalt dan voor een niet-stamboom hond, verschil in prijs is zomaar het dubbele.
                    Bij vogels mag een topkweekvogel niets meer kosten dan een baggervogel van een flutkweker.
                    (Ja hoor, 't is precies hetzelfde)

Kortom een ieder is vrij om te VRAGEN wat hij wil voor een vogel, de markt (vraag en aanbod) zal bepalen of men die prijs ook kan 'vangen'.
                    Piepen over prijzen is echt onzin, de vogels zijn in NL en B ook nog eens belachelijk goedkoop in vergelijk met alle andere landen.
                    Er mag best een marktconforme prijs betaald worden, in het echte leven wordt alles ook pak 'm beet 3% duurder per jaar.

Voorbeeld: Begin 70er jaren kon je particulier 40 gulden beuren voor een koppel Gordels of Spitsstaarten, nu meer dan 30 jaar later, kost dat koppel 25 euro.
                    40 Gulden is ongeveer 18 euro als je daar vanaf 1975 gerekend een 3% bij optelt elk jaar, dan moet je eens kijken hoeveel euro dat is: 45 euro en een beetje.
                    En ze kosten nu dus om en nabij de 25 euro per koppel, en dat is inclusief de prijsstijging die de euro heeft meegebracht.
                    Dat is op een bedrag van 25 euro dus 20 euro te weinig, lijkt me een aardig verschilletje, toch?
                    Terwijl een zak voer in prijs sinds een jaar of 5 zo ongeveer is verdubbeld, gas, elektra, etc nog maar even buiten beschouwing gelaten, dus ach waar praten we eigenlijk over?
                    kijk hier ook eens: http://zebraforum.tropenkweker.nl/

Opmerking

Kreeg toevallig vandaag een lijstje met prijzen onder ogen uit 1982.
                      Vind het toch wel even leuk om het te laten zien, heb de naam van de firma weggelaten.

Henk
                      vriendelijke groet
                      Henk

Opmerking

Hij is leuk! Doe mij maar 25 nachtegalen en doe er een strikje omheen graag.
                        Groet Ton,
                        www.allevogels.nl

Opmerking

en doe er een strikje omheen graag
                          Komt vast door de strikjes dat ze zo duur zijn nu
                          vriendelijke groet
                          Henk

Opmerking

Dure pietjes

Toch ook een positief geluid.
                            Ik heb kort geleden een paar vogeltjes gekocht, voor vijf maal de winkelprijs en waarschijnlijk 8 maal de prijs op een marktplaats.
                            Toch heb ik zeker geen spijt. Het was in mijn ogen niet de prijs van de vogel, maar de prijs van zeker tien jaar gericht selecteren en kweken. Dus geen toverbal vogeltjes maar een "gegarandeerde" stamboom. Een paar jaar minder kweken aan mijn kant tegen een paar euro per jaar voor de moeite van de vorige kweker.

Opmerking

Working...
                            X