Mededeling

Collapse
No announcement yet.

prijzen van de vogels

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• prijzen van de vogels

na introductie van de euro is het leven een heel stuk duurder geworden, de prijzen zijn met een hele boel artikelen fors omhoog gegaan. maar deze trent doet zich ook voor bij div, vogel soorten, ook hier zijn de bedragen het zelfde gebleven alleen is het guldenteken in een euroteken veranderd. een stelletje spitsstaart amadinen kosten in guldens 25,--, nu vraagt men in euro's 25 tot 30,-- euro. een ander voorbeeld. ik betaalde voor een koppeltje bruinborstrietvinken de zelfde prijs als de spitsstaarten in guldens, nu vraagt men voor bruinborstrietvinken 45,-- euro is wel 100,-- hollandse guldens. ik kan zo nog wel een hele poos doorgaan. het voer is wel wat duurder geworden maar toch niet zo extreem als wat er nu voor de vogels gevraagd wordt, waar ligt dat nu toch aan?
    ik kan mij voorstellen dat vogels welke minder geïmporteerd worden de prijs doet stijgen. de markt werking is altijd die van vraag en aanbod maar ik vind zoals het nu gaat dat dit de hobby flink naar de knoppen helpen is. een ieder moet tegenwoordig zeker flink aan zijn hobby verdienen. maar het rare is altijd als je op een vogelbeur loopt een je ziet iets naar je gading en je vraagt ernaar je vaak zo'n extreem hoge prijs tehoren krijgt, als je de liefhebber dan volgd en ziet dat hij/zij na afloop van de beurs wel zijn vogels aan een opkoper wegdoet voor een bijna weggeefprijs, dan vraag ik mij altijd af waarom ze dan aan de liefhebbers wel die jackpot prijs vragenen en die opkoper het wel zo goedkoop krijgt. doe je vogels toch voor en sportieve prijs van de hand, je komt gemakkelijker van je vogels af en je weet dat er met je vogels niet gesolt wordt. en de hobby blijft zo voor een ieder aantrekkelijk .

The proof of the pudding is in the eating

Opmerking

Prijzen van vogels

Louis Polane , niet alleen op vogelbeurzen gebeurt het , ook bij kwekers (liefhebbers) aan huis maak ik dit mee. Of men heeft niets te koop , of men heeft een wachtlijst van 2jaar,of er worden zulke absurd hoge prijzen gevraagd , dat je het plezier vergaat. Ik denk dat het in vele gevallen te maken heeft met angst voor konkurrentie op de shows. Als je dan na verloop van tijd toevallig een handelaar spreekt ,en hij je vertelt dat hij op bepaalde (bekende) adressen vogels heeft opgekocht zakt je toch de broek af. 80 Euro vragen voor een Zwartkop hemelsblauwe man is toch te gek voor woorden. Eerlijkheid in onze hobby speelt ook een rol. Ik heb na een jaar wachten meegemaakt dat ik mocht uit zoeken op De Bondsshow uit enkele stammen en dan thuis afhalen. Ik heb de vogels uitgezocht die ik graag wilde hebben en kooinrs en ringnrs genoteerd .Een week later bij de kweker thuis beweerde deze bij hoog en bij laag dat de vogels met de door mij genoteerde ringnrs daar nooit waren geshowd. Ik kon wel uitzoeken uit zijn vluchten. Je begrijpt dat ik daar niet op in ben gegaan. Al met al een heel komplex wereldje, de vogelhandel. Met vriendelijke groet Hessel Nijholt.

Opmerking

onvriendelijk om lid te zijn

het is toch heel logisch dat er mensen zijn die door deze praktijken weer heel vlug de vogelsport verlaten of door dergelijke ervaringen, per direkt je lidmaat-
        schap bij een vogelvereniging of de zogenaamde speciaalclubs vaarwel te zeggen. ook heb ik gemerkt dat de speciaalclubs ook niet erg meewerken in de positieve zin, het zijn dikwijls de mensen met naam binnen deze clubs die de jackpot rekenen en vaak niet klaar staan om mensen te helpen. ik kijk altijd maar in de catalogus van de bondsshow, je ziet elk jaar de zelfde namen in de prijzen vallen, ze hebben wachtlijsten om hun vogels te verkopen voor de hoofdprijs en toch krijgen ze nooit concurrentie. rara hoe kan dit?
        ik weet het wel maar mag dit niet in het openbaar zeggen omdat je dit erg moeilijk kan bewijzen. maar de mensen moeten zelf wijzer zijn, die kwekers zijn er niet op uit om jouw aan mooie vogels te helpen, maar puur om hun zakken te vullen en daarom doen dergelijke mensen ieder jaar mee aan de bondsshow voor hun een noodzakelijk kwaad.
        daarom mijn advies betaal nooit die super prijzen, want je wordt er kwa vogels nooit beter op, als iedereen dit doet is het zo afgelopen met die jackpot prijzen. boycotten die lui.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Hessel Nijholt
          Louis Polane , niet alleen op vogelbeurzen gebeurt het , ook bij kwekers (liefhebbers) aan huis maak ik dit mee. Of men heeft niets te koop , of men heeft een wachtlijst van 2jaar,of er worden zulke absurd hoge prijzen gevraagd , dat je het plezier vergaat. Ik denk dat het in vele gevallen te maken heeft met angst voor konkurrentie op de shows. Als je dan na verloop van tijd toevallig een handelaar spreekt ,en hij je vertelt dat hij op bepaalde (bekende) adressen vogels heeft opgekocht zakt je toch de broek af. 80 Euro vragen voor een Zwartkop hemelsblauwe man is toch te gek voor woorden.
          Beste Hessel
          We zijn het met jou eens dat er vaak gekke dingen gebeuren.Maar nou eens even alles over een kam te scheren gaat mij toch even wat te kort door de bocht.80 euro voor een ZK Blauwe is ook het teken dat de man de vogel misscnien niet wilde verkopen,we hebben het zelf vaker mee gemaakt dat als je vogels hebt van 91-92-93 punten, dat je tientallen malen gevraagd wordt of ze te koop zijn.
          Nee dus,want er zijn er niet veel die weten dat het heel veel tijd en energie kost om een dergelijk hok van hoge kwaliteit op te bouwen,en dan zijn het nog maar een paar vogels welke de extra goede zijn,verkoop ze een jaar,heb een slecht kweek jaar,en je bent gezien op alle show,goede vogels heb je nooit genoeg,en aan extra kwaliteit is een schreewend te kort,daarom word er voor die kwaliteit gaarne wat extra betaald.
          Wij passen ervoor,en om het restant dat ook niet goed is voor ons,dan te gaan verkopen,dat zet ook geen zoden aan de dijk voor de starter.
          Maar kon eens naar de natioinale show van SNGN half oktober Hessel,daar zijn mensen die jou opgang helpen en daar koop je voor 35 euro ZK blauw van zeer goede kwaliteit.
          Bedenk echter wel,dat als goede vogels koop het niet wil zeggen dat je het jaar erena ook bij de kampioenen of prijswinnaars bent,want de extra vogel die deze kwaliteit heeft die kun je misschien met heel veel geluk ooit een keer kopen,krijgen of ruilen met een clubgenoot.maar vooral,de beste kans benutten hem ZELF kweken.En zie en constateer dan zelf hoeveel water er door onze rivieren heeft gevloeid voor je zover bent,en eenmaal zover dan komt het moeilijkste op dat hoge niveau blijven.Welkom Hessel.
          Ger.

Opmerking

Opmerking

Geen Topvogels

Beste Ger, ik schrijf niet over Topvogels maar over gemiddelde kwaliteit. Dat een kweker zijn toppers niet verkoopt lijkt me duidelijk. Doe ik zelf ook niet. Ben zelf al jaren lid van SNGN en kom al jaren op de show in Elst. Maar als je uit een vluchtje waarin ± 20 middelmatige blauwen zitten uit mag zoeken voor 80 euro per stuk dan gaat dit alle perken te buiten. Door jarenlange ervaring in de vogelsport weet ik ook heus wel dat je niet zo maar 91-92-93 punten behaalt,wat mij overigens wel eens lukt maar het is wel moeilijk. Maar ik blijf erbij dat het voor sommige liefhebbers toch om het geldelijk gewin gaat. Met vriendelijke groet Hessel Nijholt.

Opmerking

Beste Hessel
                Ben het met jou eens over de gehele breedte van jou verhaal,maar je weet ook dat er godzij dank toch nog meer goede zijn dan slechte,en zeker in SNGN.En dat er dan een,met wat blauwe in een voliere 80 euro vraagt, laat hem,erger je er niet aan, ze komen toch bij de handel terecht voor 2 tientjes,want de gek die er 80 euro voor betaald die bestaat niet.
                M.Vr .Gr.Ger.

Opmerking

top vogels

wat ik hier dus boven lees is dat top vogels nooit te koop zijn, dan heeft het dus ook geen nut om met dergelijke mensen contact op te nemen. want vogels van 88 en 89 punten koop je op elke vogelbeurs, en niet voor die jackpot prijzen. maar men verwacht wel als je contact met zo'n "top kweker"dat je dus ook daadwerkelijk dan top vogels koopt voor je geld. dit bewijst dan deste meer dat je dus nooit een beroep op "top kwekers"hoeft te doen want hun goede krijg je toch niet ,dit bespaart je dan een hoop geld een ergernis.
                  helaas is dit dikwijls de realiteit, dus bezint eer gij begint om daar dus vogels te kopen. stoor je dus niet meer aan die bonds kampioenen elk jaar en gebruik je gezond verstand.
                  kampioenen koop je nooit, maar moet je zelf kweken, daarom is dus de totale vogelkennis van belang om dit te kunnen doen.

Opmerking

Groet Ton,
                    www.allevogels.nl

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door louis polane
                      kampioenen koop je nooit, maar moet je zelf kweken, daarom is dus de totale vogelkennis van belang om dit te kunnen doen.
                      Beste Louis.
                      Als je nou kijkt naar de show van SNGN dan zie je het volgende het laatste jaar.in totaal 1014 vogels ingeschreven.
                      5 maal 93 punten zijnde -0.49%-26 maal 92 punten zijnde 2,56 %-81 maal 91 punten zijnde 7.98%.Totaal.11.03 % ofwel 112 vogels.
                      Wie nu denkt dat het restant van 902 vogels op elke vogelmarkt te koop is moet toch eens naar Elst komen.Daar is geen totale vogelkennis voor nodig.
                      Maar zijn we allemaal zo'n kenners,we zien er namelijk veel met goulds beginnen en direct met de meest moeilijke kleurslagen starten,terwijl ze de wildvorm nog niet eens kennen,want die blauwe of gele brengt toch wel meer centjes in hun laadtje.Daarom komt Hessel ook zulke mensen tegen,80 euro voor een middelmatige Blauwe,Speciaalclub 35 euro.
                      Maar ook bij de handel kunnen goede vogel zitten voor enkele jaren terug liepen we per toeval binnen bij een handelaar die 1500 goulds had klaar zitten voor export,we mochten gerust kijken,we hebben 2 mannen en 3 poppen meegenomen.welke nu nog een zeer goede nakweek geven ,die nationaal zeer goed hun punten pakt,prijs 20 euro per stuk.

Daar is gewoon een goede kijk op vogels voor nodig,meer niet.
                      Met Alle Respect. Ger.

Opmerking

Topprijzen

Hallo allemaal,doen we er zelf niet aan mee zo nee is het goed,maar anders ook.Als ik persoonlijk vogels weg doe kijk ik wel of ze naar een serrieuse kweker gaan anders verkoop ik liever niet, zelfde met bastaarden kwekers,kan er nl nooit op terugvallen als dat nodig zou zijn voor de kweek.Heb al eens eerder aangegeven dat je contact moet leggen met een kweker en dit ook mot proberen te houden,dat geeft vanzelf een band.Persoonlijk kijk ik of ik in de toekomst wat aan zo'n liefhebber kan hebben,zo ja dan zakt meestal de prijs,dat gebeurd natuurlijk niet na een afspraak of het niet nakomen van een afspraak ben daar wel makkelijk in.Conclusie door goede contacten zijn er best nog wel redelijke prijzen te krijgen vr gr Rob.

Opmerking

Opmerking

bieden

dat is het probleem met dit soort site's, ik ken ook mensen die steeds wat ter verkoop aanbieden op dit soort van site's, maar als jij dan biedt dan doen kennissen van hun mee, om jouw prijs op te drijven, als je daar dan intrapt hebben hun toch nog een hele dikke prijs gevangen. daar moet je dus altijd voor waken.

Opmerking

Een vogel kost wat de gek er voor geeft!!!!

De prijzen van de vogels maken we zelf. Iedereen wil iets wat de ander niet heeft en raar is, lees zeldzaam. Of wil weer een betere grotere of met een andere kleur. (mutanten)
                              Eigenlijk is het een vorm van afgunst zoals in de gehele maatschappij.
                              Bij anderen gaat het om dat bekertje of die medaille en waardebon op de TT.
                              Als ze het dan niet kunnen met selecteren en kweken wordt het gekocht en de rijkste bepaald en haald de prijs.
                              Eigenlijk zielig.
                              Weer andere kweken vogels voor hun plezier en nemen genoegen met een japanse meeuw geen stress en geen financieel leed.
                              Persoonlijk heb ik deze laatsten het liefs.

Ieder het zijne maar dit geklaag over prijzen, neen.

MvG Lucky

PS Kampioenen worden ook gekocht. Je zou versteld staan als je wist wie voor wie vogels kweekt.

Opmerking

Working...
                              X