Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Webcam uilenkast

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Webcam uilenkast

Beste collega's
    Naar aanleiding van een vorig bericht. "beleef de lente" ben ik gaan controle doen en groot was mijn verbazing dat mijn uilenkast dit jaar toch bewoond is ,vrouwtje vloog van de nest tijdens controle en zat op 3 eieren. nu is mijn vraag kan er mij iemand wat tips geven ivm een camera te plaatsen in de nestkast (volgend jaar) heb 2 problemen ik ken niets van electronica en de nestkast hangt achter in de tuin op +- 100m van huis,ook zou ik de kosten zo laag mogelijk willen houden ,is het beste om de vogels hun gang te laten gaan of zou ik iemand contacteren om de jonge uilen te ringen?
    Alle tips zijn welkom

Mvg Rudi

ik zou lekker de natuur zijn gang laten gaan.
    groeten Ton
    mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Ton Bekijk Bericht
      ik zou lekker de natuur zijn gang laten gaan.
      Niet ringen dus ,voor mij is dat ook prima ik ben al blij dat de kast bewoond is ik laat ze nu met rust maar binnen een dikke maand ga ik toch nog 1x kijken naar de jongen

Mvg Rudi

Opmerking

Met vriendelijke groet,

Sandra

Opmerking

Sandra,
          daar had ik ook al aan gedacht maar is eigenlijk de bedoeling dat ik de jongen kan zien opgroeien.
          Gaat hier over een bosuil,die ik hier al verscheidene keren s'nachts had horen roepen.
          Deze kast hangt hier nu 2e jaar.
          Sandra ,valt die wildcam van Aldi mee? Kwaliteit van de beelden en levensduur van de batterijen ? Heb hier ook te maken met vossen,en ik zou degene die mijn kippen pakt wel eens willen zien.

Mvg Rudi

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door putterke Bekijk Bericht
            Sandra,
            daar had ik ook al aan gedacht maar is eigenlijk de bedoeling dat ik de jongen kan zien opgroeien.
            Gaat hier over een bosuil,die ik hier al verscheidene keren s'nachts had horen roepen.
            Deze kast hangt hier nu 2e jaar.
            Sandra ,valt die wildcam van Aldi mee? Kwaliteit van de beelden en levensduur van de batterijen ? Heb hier ook te maken met vossen,en ik zou degene die mijn kippen pakt wel eens willen zien.

Mvg Rudi
            je laatste vraag was voor mij de aanleiding om de camera aan te schaffen, ik had mijn zinnen op een bushell gezet maar 400 euro vond ik te duur. Hij valt mij niet tegen en wordt hier dagelijks gebruikt. Batterij gebruik valt me ook reuze mee. Ik heb hem nog nooit echt leeg gehad en gebruik oplaadbare van Varta. Momenteel hangt hij aan een 3 mt hoge stok om de eekhoornkast te observeren die daar in nestelen en met de wind van gisteren prima gehouden. Hij is voor zowel overdag als in de nacht.

En om je vraag van de vossen, hier kwam ik er dus achter dat het een marter was die de kippen had vermoord ..Nu wonen ze in Fort Knox!
            Met vriendelijke groet,

Sandra

Opmerking

heb je zoveel goud dan Sandra ?
              groeten Ton
              mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

Opmerking

Working...
              X