Mededeling

Collapse
No announcement yet.

muizen in kweekkooi

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door BirdBreeder Bekijk Bericht
    Je kunt kiezen, of je vogel sterft een langzame en pijnlijke dood of de muis sterft een langzame en pijnlijke dood. Dan vindt ik dat de keuze snel is gemaakt.
    Wij hebben vorig jaar in het sluisje een muis gehad, gelukkig konden ze niet de voliere in. Ik zag het omdat ze aan het gaas gebeten hadden, was wat groen af.
    In de klem een muis gevangen. Volgens mij moeten ze snel dood zijn, de val knalt met een enorme kracht dicht en de muis lag er geplet tussen. Kan me dus echt niet voorstellen dat dit een langzame dood was. Maar, zielig blijft het altijd als een dier dood gemaakt wordt.

http://devrolijkefluiters.simpsite.nl

Opmerking

Je kunt kiezen, of je vogel sterft een langzame en pijnlijke dood of de muis sterft een langzame en pijnlijke dood. Dan vindt ik dat de keuze snel is gemaakt.

Opmerking

Al een aantal goede tips. Gebruik inderdaad geen gif.
        maar of het nou en klem is of een val gebruik een broodkorstje vzn ongv 1 bij 1 cm of iets kleiner en smeer er pindakaas op dat is voor muizen onweerstaanbaar veel aantrekkelijker dan eivoer.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Remco2000 Bekijk Bericht
          Al een aantal goede tips. Gebruik inderdaad geen gif.
          maar of het nou en klem is of een val gebruik een broodkorstje vzn ongv 1 bij 1 cm of iets kleiner en smeer er pindakaas op dat is voor muizen onweerstaanbaar veel aantrekkelijker dan eivoer.
          Er wordt juist afgeraden om iets te gebruiken wat ze weg kunnen trekken, zoals stukje brood of kaas. Juist omdat ze het weg kunnen trekken kunnen ze niet goed tussen de klem komen waardoor ze nog lange tijd erge pijn hebben.
          http://devrolijkefluiters.simpsite.nl

Opmerking

Nadat de klem enkele dagen onaangeroerd was blijven staan zat er vandaag een rakker in vast.

De klem heeft hem net op zijn nek geraakt, dus we kunnen aannemen dat de muis maar amper geweten heeft dat zijn laatste uur geslagen had.

Opmerking

Aparte muis, wij hebben hier een andere soort lopen.
              Amerikaanse sijzen + Postuurkanaries
              Vergeet niet te kijken op mijn site!
              http://birdbreeder.simpsite.nl/

Opmerking

ik heb ook veel last van muizen. op een normale dag zitten beide klemmen vol. en dat nu al zo'n 2 weken lang...

dit jaar heb ik er al minstens 40 gevangen, maarja dat krijg je als je achteraf woont.
                groeten gijs

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door forpus Bekijk Bericht
                  ik heb ook veel last van muizen. op een normale dag zitten beide klemmen vol. en dat nu al zo'n 2 weken lang...

dit jaar heb ik er al minstens 40 gevangen, maarja dat krijg je als je achteraf woont.
                  Twee per dag? Je hebt een paar divisies muizen zitten dan denk ik.

Op een bepaald moment moeten ze toch 'op' zijn zou je denken, er is een limiet aan hoe snel ze zich kunnen voortplanten.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door DeHeide Bekijk Bericht
                    Twee per dag? Je hebt een paar divisies muizen zitten dan denk ik.

Op een bepaald moment moeten ze toch 'op' zijn zou je denken, er is een limiet aan hoe snel ze zich kunnen voortplanten.
                    een limiet ? als jij er 2 per dag vangt, ben je ze echt niet voor hoor. als er meerdere oudere muizen zitten, zal je andere plannen moeten gaan maken, om ze te bestrijden.

ik heb naast 2 vallen ook altijd gif staan, dat nemen ze mee het nest in, en eten het daar op. na een paar dagen, is de muis dood.

in friesland is er nu een ware muizenplaag, je zal daar maar je hokkies hebben staan.
                    groeten Ton
                    mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door forpus Bekijk Bericht

zorgen dat de muizen niet bij het voer kunnen, en heel overdreven, je hokken schoon houden.

alle openingen dicht maken, en buiten gif neer zetten.

muizen kunnen je lol op deze manier echt wegnemen.
                      groeten Ton

Opmerking

Aparte muis, wij hebben hier een andere soort lopen.
                        Verrek, dat heb ik ook!

Opmerking

Ton, wat is jou ervaring met gif dan? Want ik kan voorstellen dat een muis gif eet, dan naar een bakje van de vogels gaat, want aan zijn poten heeft, en de volgende dag liggen je vogels dood omdat ze van het gif hebben gegeten.
                          Amerikaanse sijzen + Postuurkanaries
                          Vergeet niet te kijken op mijn site!
                          http://birdbreeder.simpsite.nl/

Opmerking

Gif is straks niet meer in winkels te krijgen, hier moet je een speciale licentie voor halen (ongediertebestrijding). laatst hadden we een beetje gif neergelegd en toen is er een rat in gaan eten. De rat is verder gelopen en heeft het loodje gelegd. Toen hebben de katten hun kans schoon gezien en zijn hem op gaan eten, resultaat was dat er 3 katten dood waren. Nu weet ik dat vogels niet de muizen op eet, maar ik vind het gif maar niks meer. Geef mij maar een houten klem met harde slag!!

Groeten Tom

Opmerking

Ton, wat is jou ervaring met gif dan? Want ik kan voorstellen dat een muis gif eet, dan naar een bakje van de vogels gaat, want aan zijn poten heeft, en de volgende dag liggen je vogels dood omdat ze van het gif hebben gegeten.
                              mijn ervaring hiermee is goed. ik laat het gif buiten de voliere. de muis zal niet verder gaan zoeken, omdat hij eten heeft gevonden. dat neemt hij mee naar zijn eigen nest, en daar gaat hij ook dood.
                              groeten Ton

Opmerking

ja ik heb ook gif staan en dit wordt ook flink gegeten, maar hier vind ik geen dode van dus weet ik ook niet of het ook wel werkt. maar ja er zitten hier erg veel muizen en de verdelger komt volgende week dus hopelijk is er zo een hele boel weg.
                                groeten gijs

Opmerking

Working...
                                X