Mededeling

Collapse
No announcement yet.

jonge kraaien en kauwen.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• jonge kraaien en kauwen.

Het valt me op dat veel mensen via marktplaats zoeken naar een jonge kraai of kauw die ze dan tam kunnen maken.

In de advertentie staat dan dat ze op zoek zijn naar een jong en of iemand een nestje weet te zitten. Vaak hebben de mensen er nog geld voor over ook.
    Nu is een tijdje geleden bekend geworden dat handopfok verboden. Geld dit dan ook voor deze beesten?
    Ik neem aan van wel maar er blijven maar advertenties komen.
    groeten gijs

Het houden van een Europese cultuurvogel uit de natuur is gelukkig sowieso verboden, alleen vogelopvangcentra mogen dit. Al zie ik die advertenties ook weleens staan :-(.

De minimum leeftijd voor het scheiden van de jongen van de ouderdieren geldt alleen voor kromsnavels.
    Met vriendelijke groet, Jeroen

www.jeroenhubert.nl

Opmerking

oke jeroen, dit wist ik niet maar het is sowieso raar dat je een vogel zoekt die nog niet zelfstandig is.
      groeten gijs

Opmerking

Op SBS6 is er een programma genaamd "Beestengeluk". Daar kwam een jongen langs met een tamme kauw. Deze hadden ze als kuiken op de grond gevonden, dus hebben ze hem in de schuur geplaatst en steeds gevoerd.
        De kauw zou nooit het huis binnen komen of opgesloten worden in de schuur. Dan zou het wel mogen.

Onder andere door dit soort dingen willen mensen dieren zoals kauwen en kraaien als huisdier houden.
        Zelf vind ik dit raar. En dat mensen zoeken naar dieren die niet zelfstandig zijn vind ik ook raar. Het is zoveel werk en die dieren krijgen belangrijke dingen niet geleerd van hun ouders. Erg zonde.

Opmerking

Opmerking

Working...
          X