Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bedrijfsmatig dieren houden

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Bedrijfsmatig dieren houden

Hallo,

Ik las zojuist het volgende bericht op Facebook: https://www.facebook.com/groups/posi...6772571802029/

Wie weet hier iets meer over (behalve de link die er bij staat)?

Ik doel uiteraard vooral op de mogelijkheid om al gekenmerkt te worden als bedrijfsmatig als je dieren fokt voor anderen dan familie en vrienden.

Groeten,
    Jeroen
    Met vriendelijke groet, Jeroen

www.jeroenhubert.nl

Hallo Jeroen,
    Is dit de link uit dat bericht op facebook?

U fokt niet om de dieren zelf te houden als huisdier en ook niet voor uw familie en vrienden.
    U verkoopt of levert de dieren af aan anderen dan familie en vrienden.
    U vangt de dieren op tegen een vergoeding en u plaatst hiervoor advertenties.
    U heeft ruimtes speciaal ingericht voor de opvang, handel of het fokken van de dieren.
    U bent geregistreerd bij de Kamer van koophandel of u heeft een BTW-nummer.
    U adverteert.
    U oefent de activiteiten uit om winst te maken.
    Voor honden en katten is er naast bovengenoemde indicaties ook nog een getalsmatige indicatie: u heeft in een aaneengesloten periode van twaalf maanden in totaal meer dan twintig honden of katten verkocht, afgeleverd, opgevangen of gefokt. Zit u beneden dit aantal maar is een of meer van de andere indicaties uit deze opsomming van toepassing, dan kunt u al bedrijfsmatig bezig zijn.
    mvg. Eelke
    Last edited by ele; 01-10-2014, 18:29.

Opmerking

Ik heb dit jaar mijn uitgaven eens bij gehouden.Deze zijn 167,94 aan voer voor kanaries en goulds. Ben begonnen met 2 kanarie poppen en 2 mannen,en heb er nu totaal 14 stuks.De goulds waren 2 poppen en 2 mannen,en zijn nu totaal 25 stuks. Als in nu mijn jongen uit sorteer en van elk 2 behoud voor het kweken volgend jaar,ben ik dan bedrijfsmatig bezig of mag ik mijn jongen alleen aan vrienden en bekenden verkopen en niet aan een opkoper. Als dit zo is wordt het een dure hobby.

Opmerking

kan er al sprake zijn van bedrijfsmatig bezig zijn.
        Denk dat de belastingdienst niet voldoende controlecapaciteit heeft om alle hobbydierhouders te gaan controleren en zeker niet op basis van eventuele bedrijfsvoering. Ze hebben al moeite met de gewone jaarlijkse aangiftegolf!

Verder denk ik niet dat we hier erg van onder de (negatieve) indruk moeten zijn,

immers

als uw en mijn hobby op basis van een van de genoemde criteria als bedrijf wordt aangemerkt
        en daaruit voortvloeiend BTW moet worden afgedragen
        dan betekent dit vooral ook dat er dus ook onkosten opgevoerd kunnen worden.
        (dat zal naar schatting al gauw gaan om vele honderden duizenden doorgaans relatief kleine onkostenpostjes per jaar)

Anderzijds kan een en ander natuurlijk ook nog wel eens heel leuk uitvallen in de vorm van teruggave van de belasting!

Ik zou zeggen: Kom maar op!

N.B. Mocht een en ander daadwerkelijk doorgedrukt worden dan lijkt het mij een goed plan om hier en op alle andere hobbydier-fora ruim aandacht te gaan besteden aan alle mogelijke vormen en tips omtrent kosten/aftrekposten.

Last edited by rupicola; 02-10-2014, 11:20.
        Amigo de los Psittacidos

Look deep into nature and you will understand everything better

Opmerking

Verkeerde berichten via Facebook,

Er gaan momenteel via facebook de meest vreemde berichten over verplichtingen waar de hobbymatige vogelliefhebbers zoals alle leden van de NBvV per 1 November aan zouden moeten voldoen.

Niets is echter minder waar, de nieuwe regelgeving die binnenkort ingaat betreft het BEDRIJFSMATIG verhandelen van dieren.

Voor 99,9 % van de NBvV leden geldt dit dus niet !

De commissie dierenwelzijn & wetgeving van de NBvV is gesprekspartner van de beleidsmakers van het ministerie.
          Er veranderd voorlopig nog helemaal niets, dus geen enkele hobbymatige vogelliefhebber (of dierenliefhebber) hoeft zich zorgen te maken.

Lees ook elke maand ”OnzeVogels” en volg de website van de NBvV, dan vind u altijd de juiste en correcte informatie.

Henk van Hout,

Bondsvoorzitter NBvV

Opmerking

Amigo de los Psittacidos

Look deep into nature and you will understand everything better

Opmerking

Working...
            X