Mededeling

Collapse
No announcement yet.

tortelduifjes

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Hubert62
    Tja foutje ,ik bedoelde ;deze doos houdt de smeerboel van de duiven een beetje bij elkaar .

Maar hoeft niet perse deze dozen te zijn ,als ze maar van behoorlijk dik karton zijn.

Wees maar niet bang ,zij zullen nog wel 2 nesten doen !!!
    haha nee daar ben ik niet bang voor. Had mn eerste nest in december en de 2e in januari dus ik haal het nest maar weg en dan even afwachten hoe het loopt....

Opmerking

• Oorspronkelijk geplaatst door TortelMarja
      Helemaal mee eens Er zijn mensen die niets om dieren geven en die missen een hoop vind ik. Ik kan ook echt intens genieten van m'n duifjes hoor ondanks dat ik er ook verdriet van heb gehad. Echt bang voor dieren ben ik niet, nou ja van spinnen maar ik weet dat het nergens op slaat

Leuk hoor, zo'n huis met allerlei beesten. Ik durf het risico niet te nemen vogels te houden. Mijn katten komen niet buiten.....ze vinden de vogels buiten maar wat leuk. Heb op het moment maar 3 katten, heb er jarenlang 5 gehad. Begon eerst met 2 maar dan ging er 1 dood en nam ik er 2 kittens bij, zo werden het er uiteindelijk 5. Heb nu dus 3 katten, 2 van 10 jaar oud en 1 van bijna 21, wordt hij in juli. Ik neem er niet meer bij want ik begin toch ouder te worden en een kat wordt gemiddeld 15 en ik wil niet dat ze mij overleven, moet er niet aan denken. Dus als deze er niet meer zijn en ik nog wel, misschien ouwetjes uit het asiel die niemand wil of wat anders, ik kijk wel hoe het loopt. Of een keer lekker lang met vakantie eerst want het is een hele verantwoording vind ik. De laatste jaren heb ik constant oude katten gehad die medicijnen nodig hebben en dat geef ik liever zelf dan aan een ander over te laten. Dus dan maar geen vakanties.
      Ik heb het ook niet op spinnen hoor. Buiten gaat nog wel, dan jaag ik ze weg met de bezem. Maar in huis krijg ik het er letterlijk benauwd van; hyperventilatie.

Wij hebben hetzelfde gehad met poezen, hadden er op een gegeven moment ook 5. We hebben eigenlijk heel veel dieren gehad: cavia's, konijnen, ratten (een hele opvang voor tamme ratten gehad zelfs), hamsters, honden, katten, vissen en vogels. Alleen insecten en reptielen zijn hier niet welkom.
      Vorig jaar hadden we nog maar 2 honden en 2 katten en dan vogels, maar toen moest ik 1 hond laten inslapen, 1 kat ging vanzelf dood.... en dat was naderhand toch wel rustig.
      Als de laatste kat dood is neem ik ook geen poezen meer.
      Als de hond dood is weet ik nog niet wat ik doe. Ik hou van (kleine) honden, maar het is inderdaad een hele verantwoordelijkheid.
      'Vliegde ik?'
      -'Nee, je valde.'

Opmerking

• ja een klein hondje lijkt me ook enig

Opmerking

• Regel is wel; hoe kleiner de hond, hoe grote het karakter.
          'Vliegde ik?'
          -'Nee, je valde.'

Opmerking

• Meestal is het, zo baas ,zo hond

Als vogelliefhebber kan men het beste een hond(je) nemen die geen jachtinstinct heeft ,zoals bv Keeshonden.
            Ik heb zelf 2 keeshonden en die rennen niet langs de hokken of kijken er niet eens naar ,bij het uitlaten lopen ze gewoon langs etende houtduiven of merels,deze vliegen geeneens meer weg.
            Mijn keeshonden ,1 van 25cm en de ander 46cm ,zwart en grijs ,gaan altijd mee op vakantie ,maarja een keeshond is hier ook geschikt voor ,waar de baas is ,is ook de hond(en).En de gemiddelde leeftijd ligt toch rond de 15 jaar.
            Voor enkele jaren terug een dierenarts bezocht in zuid-Frankrijk en ....,daar zijn ze veeeeeel goedkoper als in Nederland.

Gr ,Hubert

Opmerking

• 'Vliegde ik?'
              -'Nee, je valde.'

Opmerking

• Tja ,een Jack Russel ,dat is bij uitstek een gedreven jachthond,deze gaan overal achteraan wat vliegt.

Keeshonden ,ook Pomerians (super kleine dwergkees) hebben geen jacht instinct. Wel gaan zij spelenderwijs achter ballen enz. aan ,als men ze dit leert althans.Dat noemt men indruk maken op de baas.

Mijn dwergkees van 25 cm (4 kg)en ook de grote (17 kg) lopen altijd los , mag wel niet (boete 90 euro),maar lopen aan voet ,aangelijnd vinden ze een straf ,dan lopen ze ook heel zielig.

Gr ,Hubert

Opmerking

• Kennis van ons had een 'gewone' witte kees. Als je op de bank ging zitten kroop die op de rugleuning in je nek.
                  Zo kan je ze dus alles aanleren, hahaha.
                  'Vliegde ik?'
                  -'Nee, je valde.'

Opmerking

• Even een korte update van mijn duifjes....vorige week vrijdag is het kleintje waarschijnlijk uitgevlogen, heb het niet zien gebeuren maar zag hem aan het eind van de middag met zijn ouders in een boom zitten. Sindsdien heb ik hem niet meer gezien maar ja, ging ook zo met het vorig nest. Intussen is mijn computer overleden en heb ik nu een supersnelle nieuwe

Het weekend ben ik van plan mijn balkon schoon te maken ( mooi weer he ) en de ramen, kan ik weer wat meer zien en uiteraard het nest weg te halen.
                    Opvallend is dat ik veel minder eters heb nu, zowel van duiven en kauwen....vraag me af waarom, ik gooi regelmatig bij. Maar misschien kunnen ze inmiddels genoeg in de natuur te eten vinden.

Al met al was het een leuke ervaring die 2 nestjes maar ik ben er toch wel klaar mee Vond het toch heel naar toen het een keer fout ging, daar zit ik liever niet met mijn neus boven op.

Iedereen bedankt voor de goede adviezen en het medeleven

groetjes
                    Marja

Opmerking

• Nou, leuk dat het goed is uitgevlogen.
                      Bijvoeren hoeft nu echt niet meer hoor; ik zag de hommels vanmiddag al vliegen en in de zon was het bij ons 26 graden. Heerlijk!!!

Inderdaad je balkon goed schoonmaken, dan kan je er zelf van gaan genieten en het nestje maar liever weghalen als je geen herhaling wil van dit avontuur.
                      'Vliegde ik?'
                      -'Nee, je valde.'

Opmerking

• mooi dat alles gelukt is. wel je balkon goed ontsmetten anders kun je er nog ziek van worden...

Opmerking

• ja ik trek wel plastic handschoenen aan en gebruik een hoop bleek, neem aan dat dat goed genoeg is

Opmerking

• Bleek bleekt meer dan dat het reinigt hoor.

Wat je kan doen is gewoon even goed schrobben met groene zeep ofzo, of een allesreiniger en dan heel goed naspoelen.
                            'Vliegde ik?'
                            -'Nee, je valde.'

Opmerking

• ja dat lijkt mij ook. bleek maakt eigenlijk niet zo heel goed schoon.

Opmerking

• Het lijkt lekker voor je toilet, omdat het bruin dan mooi wit wordt, maar het reinigt niet echt.

Lekker dettol kopen ofzo. En als je dettol koopt, niet met teatree olie erin, want dat is giftig voor je katten.
                                'Vliegde ik?'
                                -'Nee, je valde.'

Opmerking

Working...
                                X