heb je gelijk in, maar als je ze van kleins af hebt, en ze zijn later te groot voor je visbak, zet ik ze toch liever in de vijver dan tot ik ze weg moet doen, ga ik moeite mee hebben denk ik zelf zien opgroeien en dan weg doen?.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
tortelduifjes
Collapse
X
-
Als het aan mij ligt verkopen we de koi voor we op vakantie gaan en kopen we erna weer nieuw. Maar die vlieger gaat voor mijn man niet op denk ik.
Die ziet liever weer een vijver. Maarja, wie staat dan elk jaar van oktober tot eind februari blad uit de vijver te vissen? Hij niet!
Dat was dus ook de reden dat we de vorige vijver weggedaan hadden; hij zit zoveel achter de pc, dat hij er niet op let. Met de koi in het aquarium ziet hij ze de hele tijd dat hij achter de pc zit, want die staat ernaast.'Vliegde ik?'
-'Nee, je valde.'
Opmerking
-
[QUOTE=Troetelduifje;243339] Maarja, wie staat dan elk jaar van oktober tot eind februari blad uit de vijver te vissen? Hij niet![QUOTE]
Er is een simpele oplossing, die ik 's winters voor mijn vijver gebruik, n.l. een net eroverheen spannen.
Kost een paar euro en scheelt een hoop werk.
Opmerking
-
sorry maar moet 'mijn ei' weer even kwijt Vannacht heeft er een duif op het nest gezeten en bij mijn weten heel de dag vandaag, al was ik vanmorgen niet thuis en ondanks dat het zonnig is. Het overgebleven kleintje groeit als kool, zie ik regelmatig zijn vleugeltjes strekken en overboord poepen en eten. Ik moest nog wel even lachen ook net, een kauw zag ik proberen onder de railing door te komen ( railing is met plexiglas afgesloten na de laatste renovatie ) maar ik gebaarde hem terug te gaan en weg was hij. Er is nu massaal verzet tegen hun aanwezigheid en ze hebben het o zo door. Dus de parasol nog maar niet ingezet. Het weekend ben ik thuis dus ik houd het goed in de gaten.
Heb nog wel gedacht me weer in de bosjes te storten maar de kans is zo klein dat ik dat andere duifje nog levend vind, dus probeer die ellende maar weg te denken...
Opmerking
-
okay, weer een probleem
vanmorgen is het kleintje uitgevlogen/gegooid en is 17 dgn oud. Hij kan absoluut nog niet goed vliegen,kleine stukjes.
Het is pikdonker en hij zit nu op de railing al een tijd, met zijn hoofd richting balkon. Ik stel me zo voor dat zijn wereldje mijn balkon is dus als hij valt of springt dan zal dat balkonzijde zijn.
Ik zou hem met alle liefde willen pakken en terug in het nest zetten maar ben bang dat hij schrikt en hij dan juist overboord valt. Dus zet ik de wekker om voor zonsopgang wakker te zijn, evt kauwen weg te jagen of in het ergste geval weer de bosjes in te duiken = pakkans klein omdat hij juist een beetje kan vliegen..
wat is wijsheid?
Opmerking
-
de wijsheid hier is vroeg opstaan en alles mooi in het oogje houden, het zelf proberen te pakken zou ik zelf afraden eerlijk gezegt, ook om de zware val wat hij kan maken te voorkomen, hij gaat nu leren vliegen dus in het nest zetten zou ik zeker niet meer doen, gewoon beetje opletten en gewoon laten zitten is het beste volgens mij, je kunt het wel beschermen tegen rovers maar meer kun je helaas niet meer doen voor het jong.
Opmerking
-
Oorspronkelijk geplaatst door tequila_069de wijsheid hier is vroeg opstaan en alles mooi in het oogje houden, het zelf proberen te pakken zou ik zelf afraden eerlijk gezegt, ook om de zware val wat hij kan maken te voorkomen, hij gaat nu leren vliegen dus in het nest zetten zou ik zeker niet meer doen, gewoon beetje opletten en gewoon laten zitten is het beste volgens mij, je kunt het wel beschermen tegen rovers maar meer kun je helaas niet meer doen voor het jong.
Opmerking
-
Oorspronkelijk geplaatst door TortelMarjadank je wel tequila, ik ben maar alleen dus kan met niemand overleggen dus waardeer je opmerking heel erg! Ik wacht het wel af tot morgen, hopelijk valt de schade mee, moet er niet aan denken dat dit kleintje ook wat overkomt, dan kunnen ze mij bij elkaar vegen....
als het jong echt sterk is, zal hij het wel leren te goei en zal hij het ook wel halen maak je maar geen zorgen.
Opmerking
-
Oorspronkelijk geplaatst door TortelMarjaJa En ook ik moet leren, is pas mn 2e nestje...dit is al de zoveelste keer dat in in paniek ben en de meeste keren waren niet nodig geweest. Dus met wat goed hoop is het kleintje morgen prima in orde Dank je wel!!
Opmerking
-
Met 17 dagen is het jong er waarschijnlijk zelf uitgesprongen.
Het lijkt alsof hij nog niet kan vliegen, maar als hij over de railing zou vallen, dan kan hij waarschijnlijk wel genoeg tegenkracht geven met zijn vleugels om een beetje fatsoenlijk neer te komen. De bosjes onder je flat zouden misschien zelfs nog wat kunnen opvangen.
Dag 2 en 3 na het uitvliegen kunnen ze al hele toeren maken, dus dan is de kans groot dat hij inderdaad van je balkon af vliegt/ fladdert. Als hij op de grond terecht is gekomen blijven de ouders hem daar voeren, tot hij zijn eigen voer kan vinden.
Tja en zelfs als volwassen duif zijn er wel gevaren in de stad, dus het is allemaal even afwachten hoe het gaat lopen. Maar kijk niet verbaasd als je hem morgen of overmorgen met pa en ma op een tak in een boom bij je in de buurt ziet zitten.'Vliegde ik?'
-'Nee, je valde.'
Opmerking
-
goeiemorgen, was om 5 uur wakker en hij zat er nog en ben terug naar bed gegaan omdat ik het koud had en in slaap gevallen maar zag later dat hij op de grond zat hoor Een ouder riep hem naar de voerbak, heeft hem gevoerd maar heb hem nog niet zelf zien eten. Ze zullen het moeten doen voorlopig met wat er nog ligt, ligt ook nog genoeg op de grond Want zodra ik de deur op doe dan schrikken ze. En dat wil ik niet....
Dus weer voor nix in de rats gezeten Ze houden me wel bezig zo...
bedankt voor jullie reakties!
Opmerking
Advertentie
Collapse
Opmerking