Mededeling

Collapse
No announcement yet.

tortelduifjes

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

Vroeger wilde ik ook alles redden hoor.
    Maar ik heb een opvang gehad voor tamme ratten (maar er kwamen ook andere dieren binnen) en toen heb ik geleerd dat ik mijn middelen, tijd en energie maar beperkt kan gebruiken.
    Heel veel tijd, energie en middelen steken in dieren die het waarschijnlij toch niet gingen halen, ging ten koste van de andere dieren.
    Vandaar dat ik misschien wat harder geworden ben in wat ik help of niet.

Natuurlijk, ik doe wat ik kan doen. Maar ik weeg altijd de kensen af van wat rendabel is.
    Doe ik ook met mijn kat en hond hoor; er zit een duidelijke grens aan hoe ver ik ga met dokteren als ze wat gaan mankeren.
    'Vliegde ik?'
    -'Nee, je valde.'

Opmerking

jha dat is wat anders dan, maar maakt me niet uit als ze toch sterven blijf door gaat tot zij niet meer kunnen,

te fel verzwakte probeer ik ook te redde, maar heb tijd genoeg natuurlijk dus ik kan dat nog wel haha, en weinig zieke gelukkig, alleen momenteel 1 putter man maar de rest geen klachte, jha als je moet kiezen is wat anders dan jh, ik hoef gelukkig niet te kiezen dus ik kan alles doen wat ik wil voor ze te helpen.

meestal probeer ik zelf alles wat ik kan, voor ik na een dierenarts hol hoor, want meestal geven zij de zelfde dingen mee wat je zelf al weet en heb je nog niets er aan, alleen geld weg gegooid voor niets dan.

Opmerking

Ja, daar heb je ook gelijk in hoor.

Ik ben ooit 3x terug gegaan naar een dierenarts, omdat mijn kat een abces had op d'r wang. 3x 84 gulden (is dus al even geleden) Steeds dezelfde plaats en dan was het door antibiotica weer weg en geheeld.... en een week later begon het weer.
        De 4e keer heb ik het zelf gedaan en toen bleek dat er een stuk gras door de wang vanuit de bek stak. Daar had de dierenarts niet eens naar gekeken. Ik heb dat zelf verwijderd, de wond elke dag goed uitgespoeld en daarna betadine erin gedruppeld..... na een paar dagen was het helemaal dicht en die kat heeft nooit meer wat gehad.
        Ze is vorig jaar 1 juni op 18- jarige leeftijd van ouderdom heel rustig en tevreden helemaal zelf ingeslapen in onze woonkamer.
        'Vliegde ik?'
        -'Nee, je valde.'

Opmerking

dat is dan idd al een tijdje geleden jha, jha als het paar keer terug komt is het iets anders natuurlijk dan moet er een oorzaak van zijn, maar goed tot je zelf keek dan want ze heeft toch veel pijn gehad er aan dat weet ik wel, zelf al 5 keer gehad in mijn mond en is idd geen lachertje een abces dat weet ik wel, toch een zeer mooie leeftijd als je het mij vraagt, onze zwarte wat we hier gehad hebben is ook van zelf in slaap gevallen in de keuken was 15jaar had ook liever gehad tot ze ouder was geworden maar helaas kan ik geen god spelen anders leefde alles nog hier denk ik dan liet ik alle beeste ouder worden als mij zelf denk ik.

Opmerking

Als je weer een abces hebt, kom dan maar naar mij hoor. hahaha.

Ik heb er zelf geen moeite mee als dieren overlijden als ze oud zijn.
            Wat ik wel erg vind is als ze lijden.
            Vorig jaar heb ik mijn teckel van pas 8,5 jaar moeten laten inslapen. Hij was in korte tijd heel erg ziek geworden. Ik denk zelf accute leukemie. Hij zat namelijk onder de bloeduitstortingen en zijn tandvlees bloedde ook dagen lang.
            We hebben nog prednison geprobeerd, omdat de dierenarts niet kon geloven dat het leukemie zou zijn.
            Maar zijn bloedplaatjes en bloedcellen waren bijna helemaal weg en het aantal witte bloedcellen was sky-high. Zijn tong was ook helemaal spierwit.
            5 Dagen nadat ik voor het eerst de bloeduitstoringen zag was de hond al op sterven na dood, dus zijn we niet verder gaan hannesen en heb ik hem laten inslapen..
            Ik was in 5 dagen tijd 2,5 kilo kwijt van de stress en het verdriet om het lijden van de hond. Maar toen ik eenmaal de beslissing genomen had dat hij genoeg geleden had en hij rustig was ingeslapen, werd ik ook weer rustig en had ik vrede met mijn beslissing.

Komt mijn moeder het weekend erna om me te troosten en brengt ze chocolade mee...... was die 2,5 kilo er ook weer zo aan.
            'Vliegde ik?'
            -'Nee, je valde.'

Opmerking

haha als ik opnieuw 1tje heb neem ik gewoon antibiotica pilletje en gaat van zelf weer weg, nee klopt heb ik ook niet zo lang ze maar van ouderdom sterven vind ik het niet zo heel erg, nee klopt als ik dat zie maak ik het liever direct dood dan te late lijden, ocharm jammer om te horen natuulijk, nee klopt dan is het beste gewoon een spuitje geven en hem laten gaan dan heb nog langer in pijn te laten zitten, had ik met onze ook werd binne 3 maande 17jaar, maar in eens op een avond ging het niet meer, ze was aant janke van de pijn, direct dierenarts gegaan haar laten inslapen, kreeg ik nog ruzie met die vrouw van daar want was door het dolle heen want had ze gekregen in 1995 van mijn moeder, en had ze bij mij gehad tot november 2011, heeft mij veel verdriet gedaan, die vrouw van daar ik zal ze hier achter legge, jha toen ontplofte ik natuurlijk, ze ging terug mee na thuis! heb haar in haar mandje gelegt dag ernaar een mooi kistje gemaakt waar het mandje en al in paste en toen heb ik ze begraven, en een weekje erna kon ik de tattoo laten zetten van haar op mijn borstkast met geboortedatum en met haar einddatum en de naam natuurlijk, tot ik ze zeker nooit meer zal vergeten.

haha lol wel gemakkelijk als je niet weet hoe je moet bijkomen, eet je maar chocolade dan.

Opmerking

Bijkomen is nooit het probleem hier.

Ik heb mijn hond wel bij de dierenarts achter gelaten.
                Dat was voor mij de afsluiting, ik had er geen behoefte aan om hem nog weer mee naar huis te nemen.
                Ik zit hier ook met een licht autistische jongen, voor wie het allemaal wat abstract moet blijven.

De poes is hier thuis gestorven, die hebben we in een klein hoekje in de tuin begraven. Toen is mijn zoon ook niet naar beneden gekomen om nog even te kijken, of afscheid te nemen ofzo.

Mijns inziens beslis je zulke dingen ook voor jezelf, waar jij behoefte aan hebt, wnt het dier zelf heeft er geen weet meer van.

onze andere hond leek trouwens opgelucht adem te halen toen de teckel er niet meer was; dat is 8 jaar strijd geweest om de beste plek, de aandacht, het eten..... En nu ligt ze hele dagen in haar mandje, kijkt nauwelijks om naar de brokken en is zo veel relaxter asl toen we nog 2 honden hadden.
                'Vliegde ik?'
                -'Nee, je valde.'

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door tequila_069
                  idd welkom alvast, en ben het met Troetelduifje eens, beste wat je kunt doen is helemaal niets, ik heb hier in de dennenbomen ook een nesttje liggen van wildebosduiven, maar ook ik doe helemaal niets, ook al is het nodig is het beter er vanaf te blijven dan je zelf te gaan moeien, alle vogels zijn in de war met het slechte weer, is niet koud genoeg voor echt winter te zijn en is ook niet warm genoeg voor de kweek.
                  Ook bedankt Tequila

Nee ik doe verder, behalve voeren, niets hoor. Bij het vorige nestje ook niet gedaan. Ik wist niets van tortelduiven en online kon ik alleen maar vinden dat ze met 15-19 dagen uitvliegen. Het is echt veel langer. En idd, ze hebben dagen nog op balkon gezeten, aten zelf wat en werden ook nog gevoerd door de ouders. Konden echt nog niet goed vliegen, het waren kleine stukjes van de tafel naar de stoel naar bloempot, op de railing. Als de zon onderging werden ze naar 'bed gestuurd' door de ouders, dat was zo grappig om te zien. Gingen ze gewoon terug het nest in. Wel jammer dat ik ze nooit meer heb terug gezien. Weet iemand met welke leeftijd die zwarte ring om hun nek krijgen? Online keek ik dagelijks naar een nestkast online, die tortels hadden ook kleintjes. 1 viel uit het nest en was dood, de ander is overleden. De natuur is mooi zolang het goed gaat maar dit kan nu dus ook gebeuren.

Verder heb ik met genoegen jullie verhalen gelezen over andere dieren. Zelf heb ik altijd katten gehad, heb er nu 3 waarvan de oudste in juli 21 wordt. Hij heeft het wel aan zijn nieren maar is nog redelijk happy. Afscheid moeten nemen is altijd moeilijk. Als hem wat overkomt weet ik zeker dat ik een paar dagen uit mijn doen zal zijn maar hij heeft een lang en goed leven gehad. Ik had altijd het langste last van katten die teveel hebben moeten lijden. Dat is voor het dier en jou niet goed. Wel laat ik een overleden kat altijd even aan de andere katten zien. Toen ik nog piepjong was verloor ik plotseling een kat en liet hem bij de dierenarts achter. Zijn zusje heeft weken lopen zoeken en huilen. Maar andere keren had ik het idee dat het zinloos was. Hangt denk ik af van de band die ze onderling hebben. Ook heb ik wel eens gedacht aan tattoo's van mijn katten maar ja, lijkt me nogal pijnlijk en zeker als ik van al mijn katten iets wil laten plaatsen.

Opmerking

Ja, als ik al mijn overleden dieren op mijn lichaam moet laten tatoeren kan ik naast Ben Saunders gaan staan.

Maar ieder verwerkt het verlies van een dier op zijn eigen manier. En inderdaad is het per dier ook anders.
                    Lady was onze 3e kat van de 9 die we totaal hebben gehad en ze heeft er 7 overleefd. Nu hebben we alleen nog Boef van 11 jaar, maar die wordt geen 18, denk ik.

leuk, duifjes door hun ouders naar bed egstuurd.
                    Ik heb geen idee wanner ze die ring krijgen. Ik denk als ze hun jeugdrui voorbij zijn. Bij kleine diamantduifjes is dat met ongeveer 2 maanden. Zal voor tortels misschien hetzelfde zijn.
                    'Vliegde ik?'
                    -'Nee, je valde.'

Opmerking

Oh dat zou best kunnen, thx! Ze zijn vandaag 49 dagen oud, heb het bijgehouden in mijn agenda.

en lol @ Ben Saunders

Opmerking

ok dan is het goed, zelf heb ik vroeger geholpen als het nodig was, maar doe het toch niet meer, haha dat lijkt me wel een leuk zicht als ze door de ouders na bed gestuurd worden, en daar heb ik zelf geen idee van wanneer die zwarteband te voorschijn komt bij hun nooit opgelet.

nee klopt het is mooi, maar van die dingen horen ook helaas er bij, altijd jammer natuurlijk maar er valt niets aan te doen helaas, mooi 21 jaar die gaat al eventjes mee haha, en hangt er ook idd van af waar je het laat zetten, maar ze zeggen altijd wie mooi wil zijn, moet pijn lijden.

Opmerking

jha dat kan ik dus niet daar laten dan, jha das al wat anders natuurlijk, nee ok daar heb je gelijk in, maar het is zo als je zegt waar je zelf behoefte aan hebt natuurlijk.

jha dat kan wel goed zijn, ik heb daar zelf nooit last van gehad, om dat de oudste haar vaste plek had en niet in de buurt kwam van de andere, en strijd om eten had ik ook gelukkig niet, haha jha ik laat ook niet elk dier op mij zetten natuurlijk, maar gelijk hond en kat dat weer wel, ook wat langer hier is gelijk reptiele zal er ook nog opkomen, maar niet de vogels ofs, jammer als je nu al weet tot hij geen 18 wordt maar dan hopen toch 17 natuurlijk.

Opmerking

Ben weer oma geworden van 2 tortelkuikens
                            Zag net 2 kleintjes hangen aan moeders snavel

was wel weer spannend want de broedtijd duurde langer dan de vorige keer, het is nu dag 17 of 18 sinds de eieren zijn gelegd.

Opmerking

17 dagen is niet zo vreemd hoor. Kan tot een dag of 18-19 duren.
                              'Vliegde ik?'
                              -'Nee, je valde.'

Opmerking

bij ons in de tuin hebben we gisteren 4 dennenbomen omgedaan. toen we de toen de 2e boom aan het omvallen was vlogen er vlug 2 duiven uit. toen hij op de grond lag ging ik zoeken of ergens een nest zat. ik vond het met eronder 2 eieren. 1 wat bevrucht en de andere onbevrucht. het bevruchte ie was kapot door de val. het onbevruchte ei had het overleefd. deze had ik op de een tafeltje gelegd die bij de boom stond. toen het donker begon te worden ging ik naar binnen en had het ei laten liggen. toen ik vanmorgen weer naar buiten liep, zag ik dat de ouders een nestje op de grond hadden gemaakt waar ze het ei in hadden gerold.
                                ik vond dit wel mooi om te zien hoe goed de duiven voor hun helaas onbevruchte ei zorgde.

Opmerking

Working...
                                X