Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Poeslief
Collapse
X
-
Labels: Geen
-
Ingevuld en je tekst ook even op mijn website geplaatst.
-
Met enige regelmaat bevind ik mij in een natuurgebied, waar nogal wat vogelsoorten voorkomen.
Een aantal daarvan genieten de hoogste status van bescherming (rode lijst).
Daarnaast komen af en toe ook echt zeldzame soorten voor.
Gisteren heb ik helaas weer twee katten waargenomen die bijzonder (opvallend) attent- en bovendien erg schuw gedrag vertonen.
Bij het minst of geringst gaan ze in dekking.
Wij noemen dit 'scherp' gedrag en dit gedrag wijkt beslist af van het gedrag van een 'normale' kat.
Dergelijke 'scherpe' katten behoren tot de echte overlevers in de natuur en kunnen zich dan ook prima redden zonder enige vorm van menselijke hulp.
Het vangen en steriliseren en bijbehorend het knippen van het oortje te herkenning (intrinsieke waarde?) en weer uitzetten lost hooguit en tijdelijk escalatie van populatie op, maar niet de bestaande predatiedruk en verstoringsgraad door katten in het gebied.
Verwijdering uit het gebied is derhalve de enige zinvolle maatregel.
Afschot mag niet, vangen wel.
Hoewel het 'redden' en tam maken van dit soort wilde c.q. verwilderde dieren een ware illusie is, kan ik op aanvraag voor de oprechte 'Disney-denker' en geheel op eigen risico van aanvrager wel iets regelen!Amigo de los Psittacidos
Look deep into nature and you will understand everything better
Opmerking
-
ok ben ook niet echt voor katten!, maar afschieten enz vind ik er zelf over.
de kat wat hier woont, is in het wildgeboren!, maar we hebben hem in huis gehaalt en is lief en tam!.
maar ook hier moet ik wel meedelen tot hij ook wel eens met ratte,konijnen en verschillende vogeltjes thuis komt, ook duiven zijn geen probleem voor meneer.
maar nu vraag ik aan jullie eventjes jullie mening, is dit ook een verwildere kat om dat hij ook ratte, konijne enz vangt?, ook al is hij hier in huis gewoon?.
want hij krijgt zijn brokken,vlees uit blik en zakjes, maar hij jaagt dus ook wel dit krijg ik er helaas niet uit(geprobeert en ik heb gefaald).
wat ik hem wel heb afgeleerd is na mijn eige vogels vliegen, hier bedoel ik dus mee tot hij wel na de vogeltjes in de voliere kijkt en na de kooitjes, maar hij blijft mooi op een afstand er van(dit is me dan weer wel gelukt).
dus eventjes jullie mening graag hier over?.
groetjes joey
Opmerking
-
Gewoon zorgen dat je kat bij jezelf op je eigen grondgebied blijft dan is er geen vuiltje aan de lucht.
Er zullen maar weinig katten zijn die geen jachtinstinct bezitten.
Opmerking
-
Oorspronkelijk geplaatst door tequila_069ok ben ook niet echt voor katten!, maar afschieten enz vind ik er zelf over.
de kat wat hier woont, is in het wildgeboren!, maar we hebben hem in huis gehaalt en is lief en tam!.
maar ook hier moet ik wel meedelen tot hij ook wel eens met ratte,konijnen en verschillende vogeltjes thuis komt, ook duiven zijn geen probleem voor meneer.
maar nu vraag ik aan jullie eventjes jullie mening, is dit ook een verwildere kat om dat hij ook ratte, konijne enz vangt?, ook al is hij hier in huis gewoon?.
want hij krijgt zijn brokken,vlees uit blik en zakjes, maar hij jaagt dus ook wel dit krijg ik er helaas niet uit(geprobeert en ik heb gefaald).
wat ik hem wel heb afgeleerd is na mijn eige vogels vliegen, hier bedoel ik dus mee tot hij wel na de vogeltjes in de voliere kijkt en na de kooitjes, maar hij blijft mooi op een afstand er van(dit is me dan weer wel gelukt).
dus eventjes jullie mening graag hier over?.
groetjes joey
een verwilderde kat is in mijn ogen een kat die geen thuis heeft maar die helemaal op zichzelf aangewezen is en daardoor jaagt op alles wat leeft om zelf in leven te blijven
ik weet ook wel dat zo,n dier daar ook niks aan doen kan maar hij richt daardoor veel schade aan bij vogels en andere,vooral jonge dieren
dus daarom vind ik dat je zo,n kat af moet schieten,dit is een pijnloze dood voor zo,n beest en dit dier word door niemand gemist omdat het geen thuis heeft dus voor alles beter lijkt mij
vr gr gert
Opmerking
Advertentie
Collapse
Opmerking