Mededeling

Collapse
No announcement yet.

vervoeren

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• vervoeren

Hoi allemaal,

Ik vroeg me af is het mogelijk om een vogel er aan te wennen dat hij ergens mee naartoe gaat zodat het minder stres veroorzaakt?

Groetjes Stefan
    Groetjes Stefan

hallo stefan,

dit kan in het principe wel, maar zou je al je vogel tam moeten maken en dergelijken. anders zal dit juist meer stres opleveren van plaats van minder.

hangt er ook vanaf welke vogel soort je hebt, of welk vogeltje dan kan ik al wat makkelijker antwoordt geven. gr J

Opmerking

het zou dan gaan om een jonge harlekijnkwartel.
      en vanaf welke leeftijd kan ik dan het beste beginnen met wennen?
      Groetjes Stefan

Opmerking

ik zelf heb geen ervaring met die soort zeg ik je recht uit, maar elke vogel is het zelfde in mijn ogen sommige heb je direct tam.

en je hebt er idd bij tot echt wel jaren duurt, hoe oud is je vogel nu?.

ik heb al veel vogels tam gemaakt onderhanden(parkiete-merels-collie-zanglijster-groenvink-kanarie).

bij de 1 had ik op 1week handtam, en bij de anderen was ik al paar maanden verder voor die handtam was.

ik zelf doe het liefst zo snel mogelijk, bedoel ik mee als het nog echt jonge vogels zijn.

liefst heb ik ze als ze nog in het nest zitten das het beste voor echt tegoei te beginnen.

maar heb ook al volwasse vogels nog handtam gekregen, is gewoon veel geduld hebben met je vogel.

en veel liefde geven en niet opgeven als het niet te snel gaat, neem je tijd er voor en dan komt alles goed.

Opmerking

de vogel heb ik nog niet want heb nog geen voliere.
          Ik wou ze vrij jong kopen maar het gaat zelfs om 1 van de jongen van de kwartel die ik ga kopen dus echt vanaf dat ze net het nest uit zijn.
          Groetjes Stefan

Opmerking

ah ok dat is wat anders dan jha, ik zelf pak ze uit het nest als ze een weekje of 4/5 zijn. en voer ik met de spuit jonger liever niet want overlevings kans is veel kleiner.

als ze al zijn uitgevlogen zou ook nog gaan maar ook al wat moelijker maar het lukt wel goed.

Opmerking

dat is het voordeel aan kwartels ze zijn nestvlieders dus ze worden niet gevoerd door hun moeder meer.
              Groetjes Stefan

Opmerking

Waarom wil je een kwartel overal mee naartoe nemen? Die dieren zijn niet geschikt voor een kooi. Een tamme vogel neem je mee in de kooi ergens naar toe. Dat gaat niet met een kwartel want die zijn erg schrikkerig en worden niet tam. Ook zijn ze dus zoals ik zei niet geschikt voor in een kooi.
                Kwartels worden mak. Ze leren dat je niet gevaarlijk bent en willen zelfs uit je handen eten. Maar je moet ze dan nooit oppakken en niet met ze gaan sollen. Een jonge kwartel bij de moeder weghalen en alleen opvoeden is erg sneu. Dier zal als kuiken eenzaam zijn en de hele dag piepen. Waarschijnlijk daaraan dood gaan.

Ik zou het idee van een kwartel meenemen echt uit mijn hoofd zetten. Niemand schiet daar wat mee op. Vooral de kwartel niet. Als een kwartel schrikt, iets dat ze snel doen, vliegen ze op. Recht tegen het plafond van het kooitje waar je hem in gaat doen. Of het plafond van je huiskamer of wat je er ook mee wil gaan doen.

Kwartels moet je lekker buiten laten in een voliere en met rust laten.

Opmerking

ten eerste zou ik hem niet bij ze moeder weg halen weet niet hoe je daar bij komt. en de kwartel die ik wil kan niet vliegen...
                  Groetjes Stefan

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door marquancez
                    ten eerste zou ik hem niet bij ze moeder weg halen weet niet hoe je daar bij komt. en de kwartel die ik wil kan niet vliegen...
                    Marx spreekt ook over opvliegen (schrikachtig naar boven springen), maar geloof me, vliegen kunnen ze beter dan je denkt...

Opmerking

Op het moment zitten hier veel Californische Kuif kwartels met jongen(in het wild)
                      Als wij de oprijlaan komen opstuiven in de auto kunnen ze aardig uit de weg. Vliegen kunnen ze dus.

Als je aan een vogel wilt wennen om "ergens naar toe te gaan" zijn verschillende soorten kromsnavels denk ik beter geschikt voor een uitje.

Groet, Kees, Tauranga, Nieuw Zeeland.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door casehulsebosch
                        Op het moment zitten hier veel Californische Kuif kwartels met jongen(in het wild)
                        Als wij de oprijlaan komen opstuiven in de auto kunnen ze aardig uit de weg. Vliegen kunnen ze dus.

dan kies je ook precies de gene die wel kan vliegen.
                        dat is er ook 1 die een voliere van 2m hoog moet hebben daardoor.
                        en mijn voliere is maar 1.7m hoog dus die komt ook niet.....

en in een voliere met zebravinken kunnen geen kromsnavels....
                        Groetjes Stefan

Opmerking

En dan vragen mensen soms waarom je de moed opgeeft. Pffffff..........

Opmerking

Dat lijkt in dit geval wellicht de beste optie.

Dit soort fratsen zijn geen reclame voor de hobby.

(en valt wellicht precies in de categorie waar we de nieuwe wetgeving aan te danken hebben)

. . . rest mij nog even op te merken dat ALLE kwartels prima kunnen vliegen!
                            Amigo de los Psittacidos

Look deep into nature and you will understand everything better

Opmerking

Wilde hier nog niet reageren dat er blijkbaar toch zijn die het nooit gaan leren. Waarom advies inwinnen als er geen gehoor wordt aan gegeven.

Succes met je kwartels

Opmerking

Working...
                              X