Mededeling

Collapse
No announcement yet.

TE

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• TE

TEvreden, was volgens mijn moeder het enige Nederlandse woord waar de letters T en E van toepassing waren.

Te veel, te weinig, te dit en te dat. Maar waar ligt nu de balance?

Ik lees op dit en andere forums meer malen commentaar over de kuisheid van de vogelverblijven waarin onze vrienden hobbyisten worden verwezen naar de zitstokken of wanden op geplaatste foto's met de aanrading dat je "wel eens gereinigd zouden kunnen worden"

In de afgelopen weken nog een vraag over de kweek waarin de vragensteller opmerkte dat hij zijn kooien dagelijks schoon maakte.
    Nu begrijpik dat kooien wat vaker schoon gemaakt moeten worden dan vluchten/volieres, maar dagelijks?

de vraag, waar ligt nu de balance? speelt al vaker door mijn hoofd.

Ik bezoek hier in Australie jaarlijks een aantal vogel verblijven van vrienden en bekenden. "schoon" zijn de verblijven niet! Voor Nederlandse begrippen zelfs vies, smerig, vuil, afschuwelijk en hoe kunnen ze nu zo vogels houden"

Maar het feit is: ze kweken vogels, veeeeel vogels.

Maken "wij" in Nederland onze vogels niet te zwak en hebben ze niet te weinig weerstand door het TE veel verschonen van de vogel verblijven?

Groet, Kees, Margaret River, WA, Australie.

Ik denk wel dat de balans een beetje gezocht moet worden,dagelijks reinigen lijkt mij ook TEveel van het goede.
    Weet dat ik nogal val over vieze stokken voornamelijk dan in de kleinere kooien,volieres loopt het vaak zo snel niet maar ik heb oogontstekingen gezien die er niet om logen.

En als je bijvb vogels te koop aanbied is dat het eerste wat mij opvalt op bijvb. een foto en ik haak dan al gelijk af.
    Mvg,
    Kingfisher.

Opmerking

Bekijk mijn vogels op:

http://papegaaiamadine.webnode.nl/

Opmerking

Opmerking

Bij mij wordt alles 1x per week schoon gemaakt, vooral de vkuchtjes en broedkooien.
          De voliere, daar kijk ik wat minder nauw.

Doordat bij mij alles binnen in huis zit, heb ik gelukkig geen last van vocht, ontlasting is snel droog en daardoor is de kans op infecties en ongedierte klein.
          Ik heb er in ieder geval geen last van.

Wel belangrijk dat het er netjes uit ziet omdat het binnenshuis is, maar ook weer niet te netjes, dan voelt een vogel zich ook niet goed.
          Steriele, witte kooien is echt niet modig.

Ik heb ook niet te veel vogels in een ruimte, minder vuil, beter bij te houden.

Maar inderdaad per geval is het anders.
          groetjes
          Heidi

Neem eens een kijkje op mijn site.
          http://www.mijnvogels.simpsite.nl/

Opmerking

E.e.a. heeft natuurlijk te maken met het klimaat,aantal vogels tot beschikbare ruimte,Kees.

Vocht veroorzaakt schimmels en daarop zit natuurlijk geen vogel te wachten.

In Nederland is het een goede gewoonte 1 x per week schoon te maken.
            Nu is het lekker droog maar ik ga er vanuit,dat je het Nederlandse klimaat wel kent. Een zeeklimaat dus.
            Vr.groeten van
            Antoni

homepage:
            http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

Opmerking

Working...
            X