Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nog maar 1 jaar genieten van deze mooie hobby!!

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Nog maar 1 jaar genieten van deze mooie hobby!!

Hoi allemaal, ik heb mij sinds een paar weken verdiept in de aan te komen positief lijst, na gebeld te hebben met de PVH en de nbvv en mij te hebben in gelezen ben ik toch geschrokken.
    Als ik zie wat de criteria is voor de zoogdieren lijst , die 1 januari in gaat dan vrees ik voor onze/mijn hobby,
    Nu begrijp ik dat er meer dan 1 miljoen vogel liefhebbers zijn in nederland, en als ik dan zie dat er nog maar net 13000 mensen de petitie hebben getekend dan vind ik dat gewoon zwak!!! sorry

Want stichting aap en die soorten hebben wel meer dan een half miljoen actieve leden!!! Die vechten ervoor dat dit er door komt en dat doet het als we niets doen!!!

Afgelopen week heb ik zelf al voor meer dan 20 stemmers gezorgd en als ik dat kan dan kunnen we dat allemaal.

En ja dit is of topic maar ja over een jaar bestaat deze topic toch niet meer.
    Misschien nog een zebravinken forum want veel meer blijft er niet over!!

Mvg Henk Bartels
    Ik had deze onder Japanse meeuwen geplaatst daarvoor mijn excuses

Henk je initiatief wordt gewaardeerd, maar er zijn al vele topics over dit onderwerp geweest. De meesten hier hebben al wel getekend denk ik.
    Bekijk mijn vogels op:

http://papegaaiamadine.webnode.nl/

Opmerking

Opmerking

Als je dan al een dergelijke topic nogmaals opstart, geef dan ook tenminste een plek aan waar men gemakkelijk zonder veel moeite kan tekenen want ik denk dat nog lang niet iedereen hier de petitie ondertekent heeft.

Dat kan dus hier even snel gedaan worden:

Nadien even je e-mail schecken en de binnengekomen link even aanklikken en klaar ben je.

-------------------------------------
        Blijven slapen kan ook natuurlijk.
        -------------------------------------
        Vriendelijke groeten,
        Henk3.

Mijn website:

Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

Opmerking

Henk 3 heeft gelijk. Ik heb nu pas ondertekend.
          Bedankt

Opmerking

Heeft iemand al enig idee welke vogels nog wel gehouden mogen worden, indien er ook een lijst voor vogels gaat komen?
            M.v.g. Sepke

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door sepke
              Heeft iemand al enig idee welke vogels nog wel gehouden mogen worden, indien er ook een lijst voor vogels gaat komen?
              Eind volgend jaar,Sepke.
              Dan weten we meer.
              Vr.groeten van
              Antoni

homepage:
              http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

Opmerking

Als ze vogels gaan verbieden moeten ze ook honden en katten verbieden
                Ik denk dat het allemaal wel losloopt want je kan nu ook nog verboden vogels kopen in nederland zoals de zwarte kakatoe ze kunnen het niet stoppen want immers niemand weet wat de mensen allemaal in huis hebben dus het valt niet te controleren en afname is er altijd zodra iets moeilijk word om te krijgen staan de mensen in de rij om die dingen te kopen dus uitbannen kan niet
                Groetjes van marco

Opmerking

Hallo,

Marco;
                  Als ze vogels gaan verbieden moeten ze ook honden en katten verbieden. Ik denk dat het allemaal wel losloopt......
                  The proof of the pudding is in the eating

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door marcorotterdam
                    Ik denk dat het allemaal wel losloopt t
                    Nederland op zijn top, komt wel goed schatje

vergeet het maar.
                    www.fretteren.eu

Opmerking

Ik woon in het buitenland en daar is geen sprake van dit soort maatregelen nog. Betekent dit dat ik straks mijn nakweek mozambiquesijzen niet meer kan verkopen? Dan stop ik nl met kweken.

Opmerking

Volgens mij is er in een veel eerder stadium al wel vaker gevraagt om kweekverslagen in te sturen om te bewijzen dat er met een bepaalde soort gekweekt kan worden. Geen idee van welke vogels er al kweekverslagen ingestuurd zijn.
                        Vriendelijke groeten,
                        Henk3.

Mijn website:

Opmerking

Opmerking

Ik zit niet zo goed in deze materie omdat ik geen bud vogels heb maar ik denk dat een bezitsontheffing aagevraagt kan worden indien je ongeringde vogels in het hok hebt. B.v. een jong is een ring verloren. Een chip zal je vogel niet nodig hebben denk ik.

Hier een linkje wat je eens door kan lezen:
                            http://www.nbvv.nl/ringen/index.asp

--Stukje tekst uit een nieuwsbrief:

Contactinformatie
                            Heeft u vragen over deze nieuwsbrief of over CITES? U bereikt het CITES-bureau zo:
                            Telefoon U kunt op werkdagen tussen 8.30 en 16.30 uur bellen met het DR-Loket:
                            0800 - 22 333 22 (voorkeurtoets 5). Vanuit het buitenland: +31 592 33 29 58.
                            Post Postbus 322
                            9400 AH Assen
                            E-mail DR-Loket: (voor al uw vragen en opmerkingen over het elektronisch aanvragen)
                            Ga naar www.drloket.nlcites@minlnv.nl
                            Internet Kijk ook eens op de website van het DR-Loket voor meer informatie over CITES.
                            Ga naar www.drloket.nl
                            Vriendelijke groeten,
                            Henk3.

Mijn website:

Opmerking

kapoetsensijs kunnen gewoon ringen besteld worden, wel ringen voor beschermde soorten bestellen, dus met nl erop, en het aantal ouder paren moet je opgeven, deze ringen(volgnummers) mogen niet voor andere soorten met dezelfde ringmaat gebruikt worden, dit allemaal komt omdat deze de A status heeft.

een bezitsontheffing kost 15 euro en kun je zelf aanvragen als dit nodig is

vraag nog maar eens na bij jullie ringencommissaris deze moet dit weten.

bij welke vereniging ben U eigenlijk ( hoeft niet te antwoorden hoor)
                              www.fretteren.eu

Opmerking

Working...
                              X