Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mieren in de dierenkamer, hoe kom ik er van af?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Mieren in de dierenkamer, hoe kom ik er van af?

Beste forum leden,

Ik heb in de kamer waar een groot deel van mijn dieren staan last van een mieren nest

Ik wilden wat mieren poeder neer strooien en wat van die potjes neerzetten echter ben ik bang dat dit niet kan omdat er naast twee mooie vogels ook geleedpotigen in de kamer zitten.

Weet iemand of het kwaad kan als ik wat mieren poeder neer gooit bij het nest?

Alvast bedankt,
    Steve

Gebruik van gif brengt vrijwel altijd bijkomende risico's met zich mee.

het lijkt me verstandiger om de bron van aanwezigheid (bijna altijd voedselgerelateerd) te verwijderen of juist een lok-voedselbron aan te leggen in een afsluitbare bak/trommel, zodat de mieren (desnoods gefaseerd), maar steeds gecontroleerd verwijderd kunnen worden.
    Amigo de los Psittacidos

Look deep into nature and you will understand everything better

Opmerking

goedkoopste middel wat werkt is gewoon pure afwasmiddel maar ja moet natuurlijk uw vogels er niet bij kunnen dagje laten liggen volgende dag zie je niks meer

Opmerking

dasty ontvetter van de wibra kost 2x niks
        spuiten laten drogen en opgelost

Mvg Frank4

Opmerking

De meeste mierenpoeders zijn giftige en zorgen o.a. voor bijensterfte.
          De mierenpoeder van "ecostyle" is volgens mij 1 van de zeer weinige die "onschadelijk" zijn voor onze vogels (liever niet in de longen, dus oppassen met het stof hiervan).

@ Frank4:
          Weet u ook of Dasty gebruikt zou kunnen worden om mijten uit laten drogen?

mvg. Eelke

Opmerking

Bedankt allemaal,
            Inmiddels is het probleem gelukkig opgelost.

Opmerking

euhmm dit jaar heb ik mijn kweekkooien na uitgewassen te hebben hiermee bespoten an laten opdrogen.vooral achter de zandlades.
              en dit jaar geen bloedluisjes daar gezien vogels worden wel met ivomec behandelt.

wat wel is als je kooien uitwast met dasty je meteen zien of ke luisjes hebt aan de rare groenerige kleur die de ontlasting van "luis" dan geeft

Mvg Frank4

Opmerking

Working...
              X