Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Petitie tegen positieflijsten!!!

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

ze moeten ergens de kosten uit halen...
    hier zit meer energie in dan dat er uit komt.

is wel lullig trouwens als net jij een boete krijgt, er zijn al zo weinig mensen die tijd hebben om een stelletje vogelkwekers te controleren en dan zou jij er net worden uitgepakt

Opmerking

er zijn al zo weinig mensen die tijd hebben om een stelletje vogelkwekers te controleren
      Nou, . . . dit kon nog wel eens een tegenvaller gaan worden, want als ik de wandelgang-journalistiek mag geloven worden er maar liefst 1600 BOA's aangesteld om ons allen in het gareel te gaan houden!
      Amigo de los Psittacidos

Look deep into nature and you will understand everything better

Opmerking

Kunnen ze al met controles/boetes gaan beginnen als de wet er nog niet door is/protest/beroep bij een hogere gerechtelijke instantie is aangetekend?
        Groeten,

-J.J.-

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door rupicola
          Nou, . . . dit kon nog wel eens een tegenvaller gaan worden, want als ik de wandelgang-journalistiek mag geloven worden er maar liefst 1600 BOA's aangesteld om ons allen in het gareel te gaan houden!

Ik ben benieuwd of er genoeg geinvesteerd gaat worden in de kennis van die BOA's om soorten uit elkaar te houden.

Opmerking

Ja dat is inderdaad nog even een punt, hoewel . . . . .

Als er straks slechts een paar soorten op de positief lijst overblijven,
            dan is de controle daarop natuurlijk niet spectaculair ingewikkeld!

. . . . al het andere is simpelweg verboden.
            Amigo de los Psittacidos

Opmerking

wat zijn het toch een stelletje @#!$%@^&*&%#@

Opmerking

Yep!

we gaan er dus niet aan ontkomen om de strijd vol aan te gaan als het gaat om behoud van soorten in onze bestanden c.q. het uitbreiden van de (in ons geval) positief lijst voor vogels, welke met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid met een onwaarschijnlijk klein aantal soorten in werking zal treden.

Het tekenen van de -naar ik inmiddels mag veronderstellen- bekende petitie is uiteraard prima -vooral doen ook-, maar dit zal beslist niet toereikend blijken!

We gaan in eerste instantie dus zeker te maken krijgen met verzoekschriften tot plaatsing van bepaalde soorten op de positief lijst.

De kans op bezwaar- en desnoods beroepschrift procedures is vervolgens tamelijk groot.

In het meest ongunstige geval kunnen we uiteindelijk ook nog te maken krijgen met het verhalen van geleden schade.
                Amigo de los Psittacidos

Opmerking

Ja dat is inderdaad nog even een punt, hoewel . . . . .

Als er straks slechts een paar soorten op de positief lijst overblijven,
                  dan is de controle daarop natuurlijk niet spectaculair ingewikkeld!

. . . . al het andere is simpelweg verboden.
                  nou, die kennis van deze mannen valt wel tegen, als ze je bonte groenlingen ,uitschelden voor kanaries
                  www.fretteren.eu

Opmerking

Amigo de los Psittacidos

Opmerking

ik snap niet wat ze met alle dieren gaan doen die verboden worden
                      die zijn gewend aan ons klimaat

Opmerking

Opmerking

Als het aan AAP ligt staan er geen exotische en wilde dieren op.

Op 16 december 2013 publiceerde staatssecretaris Dijksma de herziene uitwerking van de Positieflijst voor zoogdieren, die per 1 juli 2014 van kracht zou moeten worden. Door de WUR is een systematiek ontwikkeld om te komen tot deze Positieflijst. AAP heeft hieraan een belangrijke bijdrage geleverd, door wetenschappelijk bronnen aan te leveren. Ook hebben de gedragsdeskundigen van AAP de informatie beoordeeld.

Het invoeren van de Positieflijst gaat veel leed voor mens en dier voorkomen. Want nog steeds worden in Nederland veel wilde dieren als huisdier gehouden. Denk bijvoorbeeld aan de wasbeer en de degoe. Na een tijd blijkt dat deze dieren helemaal niet te handhaven zijn in huis, of zeer ernstig ziek zijn door een verkeerd dieet. Vervolgens staat de eigenaar het dier af. De opvang van AAP zit vol met deze exotische en wilde zoogdieren.
                          Amigo de los Psittacidos

Opmerking

Uit het oogpunt van dierwelzijn is het een goed initiatief die positieflijst.
                            M.v.g. Sepke

Opmerking

Uit het oogpunt van dierwelzijn is het een goed initiatief die positieflijst.
                              dat is nog maar de vraag, want zoals de wetgeving nu voor ligt kan datzelfde dierwelzijn nog wel eens flink in het geding komen.

@ Sepke:
                              Verder hoop ik dat je uit onderstaand statement van stichting AAP begrijpt dat zij het liefst een verbod op het houden van alle exoten gerealiseerd zien.
                              dus b.v. ook jou valkparkieten (= Australische soort = Exoot)
                              Amigo de los Psittacidos

Opmerking

dat is nog maar de vraag, want zoals de wetgeving nu voor ligt kan datzelfde dierwelzijn nog wel eens flink in het geding komen.

@ Sepke:
                                Verder hoop ik dat je uit onderstaand statement van stichting AAP begrijpt dat zij het liefst een verbod op het houden van alle exoten gerealiseerd zien.
                                dus b.v. ook jou valkparkieten (= Australische soort = Exoot)
                                Ik zeg ook in het oogpunt van dierwelzijn en waarschijnlijk niet in het belang van de houders van deze dieren.

Ik weet ook dat de kans erin zit dat er een positieflijst komt voor vogels.
                                Maar bij het samenstellen van de lijst is het onderhandelen tussen verschillende partijen waardoor het geven en nemen is m.b.t. voor en tegenstanders. Waarschijnlijk zal een valkparkiet niet zo snel op de lijst verschijnen maar mocht dit wel het geval zijn dan heb ik daar vrede mee. Het is namelijk wel zo dat wanneer de lijst van kracht is dat de dieren die al in Nederland gehouden worden gewoon bij de eigenaar blijven. Alleeen worden er wel eisen/controle uitgevoerd m.b.t. kweken/fokken met deze dieren.
                                M.v.g. Sepke

Opmerking

Working...
                                X